2011-09-23, 01:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

(Nämnde J.Linder som i bland dyker upp i tråden beskriven som slödder, pundare, mördare, våldtäktsman m.m, är det riktigt att han ska ha varit 18 år 1992? Ungt men kanske inte för ungt för att utföra dådet. Hans brottsregister, om korrekt ålder, kan i så fall inte varit allt för långt vid denna tid o kanske av polisen inte sågs som en prime suspect. Annars tror jag nog att denna typ av personer kollas upp ganska noggrant o snabbt vid denna typ av brott.)

Jörgen Linder är född 1955 och son till Arne Linder som var Mariestads desperado under 50-talet. Pappa Arne lugnade sedemera ned sig och blev ordförande i Mariestadsavdelningen av länkarna. Jörgen Linder , med bl dråp och våldtäkt på sitt samvete, blev skjuten i huvudet under en knarkuppgörelse i en lägenhet på sandbäcksvägen i slutet av 90-talet. otroligt nog överlevde han skottet.

Personen som är född 1974 är bara och beklaga med det namnet.
Citera
2011-09-23, 02:15
Medlem
kungkarl12es avatar
Ni som läser tråden bör nu hänga med i svängarna!

Håkan Jylhä. var den som hade förfesten radbyn. Ett 25 års kalas.

Håkan Jylhä född -67 har haft eller hade en adress på Bråtenvägen 70, exakt samma adress som Peter Kremer har haft den tiden. Och bara gångavstånd till Per Ullberg. Frågan är vem det var i Jylhäs krets som cyklade hemåt på morgonen? Håkan bör ju vara den som var hemma i föräldrahemmet och vakade. Tycker disktrazan berättar vem det var.....som försvann som sista person ut ur hemmet.

Finns flera som kan kopplas samman med Peter kremer och håkan som är födda -67.

Finns mycket intressant rota i denna förfest radbyn med klientel. Eftersom det kan finnas samband med Tunaholmskolan med klasser födda -67 med intressanta personer som ex.som har samband med Lockerudskolan och UG En gammal ungdomsgård (Lockerud) klientelet vi diskuterar just nu på forumet.
Namn som nämns från Lockerud med UG (ungdomsgården bakom sjukhuset).

Peter kremer
Jens Levin
med flera.....
Pm:a gärna frågor om vem eller flera som umgicks på UG (lockerudsgården bakom sjukhuset åren innan -92 ) så gör jag ett försök svara på vilka det var. Viktigt med tanke på närheten till platsen försvinnadet.
Citera
2011-09-23, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e

Håkan Jylhä född -67 har haft eller hade en adress på Bråtenvägen 70, exakt samma adress som Peter Kremer har haft den tiden. Och bara gångavstånd till Per Ullberg. Frågan är vem det var i Jylhäs krets som cyklade hemåt på morgonen? Håkan bör ju vara den som var hemma i föräldrahemmet och vakade. Tycker disktrazan berättar vem det var.....som försvann som sista person ut ur hemmet.

Finns mycket intressant rota i denna förfest radbyn med klientel. Eftersom det kan finnas samband med Tunaholmskolan med klasser födda -67 med intressanta personer som ex.som har samband med Lockerudskolan och UG En gammal ungdomsgård (Lockerud) klientelet vi diskuterar just nu på forumet.

Peter kremer
Jens Levin
med flera.....
Pm:a gärna frågor om vem eller flera som umgicks på UG (lockerudsgården bakom sjukhuset åren innan -92 ) så gör jag ett försök svara på vilka det var. Viktigt med tanke på närheten till platsen försvinnadet.

stop stop stop !
Vad skulle Håkan och Jens ha med Helena fallet att göra.
Jag säger till dig nu i all vänskaplighet, för ditt eget och andras bästa så ber jag dig att lugna ner dig med dina namn hit och dit.
Jag känner både Håkan och Jens sedan barnsben, Jag kännde Håkan väldigt väl.
Håkan och Kräämer har inget att göra med varandra, lugna ner dig nu.
Fan du måste ju ha substans i vad du säger och vilka namn du blandar in.
Vill ni veta vilka som umgicks och vilka som absolut inte umgicks på UG, av de som är födda från 65-69 så kan jag svara direkt.
Krämer ex. hängde på centrumgården och inte Lockerudsgården.
Jyllhä var inte på UG alls.
vill ni veta om UG ? PM:a så får ni riktiga svar.
Citera
2011-09-23, 11:41
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balkongman
stop stop stop !
Vad skulle Håkan och Jens ha med Helena fallet att göra.
Jag säger till dig nu i all vänskaplighet, för ditt eget och andras bästa så ber jag dig att lugna ner dig med dina namn hit och dit.
Jag känner både Håkan och Jens sedan barnsben, Jag kännde Håkan väldigt väl.
Håkan och Kräämer har inget att göra med varandra, lugna ner dig nu.
Fan du måste ju ha substans i vad du säger och vilka namn du blandar in.
Vill ni veta vilka som umgicks och vilka som absolut inte umgicks på UG, av de som är födda från 65-69 så kan jag svara direkt.
Krämer ex. hängde på centrumgården och inte Lockerudsgården.
Jyllhä var inte på UG alls.
vill ni veta om UG ? PM:a så får ni riktiga svar.

Bra.
Rotar bara lite i högen.
Då får man väl lita på dina uppgifter eftersom Du vet mer än vi andra.
Ledsen över om jag nu blandat i hop fel personer enligt dig och tar tillbaka vad som var sagt i inlägget UG och förfest
Citera
2011-09-23, 12:38
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:

Peter kremer
Jens Levin
med flera.....

Vill citera mitt eget inlägg eftersom det kan ha missuppfattats.

Detta inlägg från mig skall inte uppfattas som att jag hänger ut de som diskuteras inlägget som misstänkta eller skyldiga till försvinnadet Helena A.Vill verkligen poängtera det. Och ber om ursäkt om jag gjort någon orolig. Kunde ju ha valt språkbruket inlägget bättre dessutom.
Citera
2011-09-23, 14:36
Bannlyst
Citat:
Vill citera mitt eget inlägg eftersom det kan ha missuppfattats.

Detta inlägg från mig skall inte uppfattas som att jag hänger ut de som diskuteras inlägget som misstänkta eller skyldiga till försvinnadet Helena A.Vill verkligen poängtera det. Och ber om ursäkt om jag gjort någon orolig. Kunde ju ha valt språkbruket inlägget bättre dessutom.
Jag menade inte att vara otrevlig mot dig kungen, det var av omtanke.
Så ta inte illa upp bara.
Cu
Citera
2011-09-24, 00:00
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Det har ju tidigare här på tråden spekulerats i ett kranium som några personer innehaft.

Jag har fått reda på vem som har den idag och pratat med denne. H*n förvarar den i ett förråd.
När jag berättade om teorierna här på fb undrade h*n vad h*n skulle göra.
Självklart tyckte denne att det var högst olustigt.

Vad denne har fått för historia om kraniet berättat för sig är att det är en gammal "vikingaskalle" som funnits långt före -92 hos dessa tidigare innehavare. Troligtvis kommer den från någon gammal forngrav i trakterna.H*n ville att jag skulle hjälpa till med att räta ut frågetecknen och prata med någon utredare, så under nästa vecka när Jenven är tillbaka från sin semester så kontaktar jag honom så får han säga om det är något han vill titta på.

// MickeR

Fet stil ovan:
Bra! Om det nu är den riktiga skallen vill säga som synts till på känd adress hos M.R med K.L på H-gatan! enligt uppgifter från flera flera vittnesmål som sett denna skalle på adressen H-gatan kan dena skalle var ombytt mot någon annan skalle.
Eller menat att dödskallen kan vara ombytt mot någon annan dödskalle och placerad till ett till förråd vet ju vi inte! Inte heller jenvèn.
Enligt uppgift säker källa så förvarades denna dödskalle i Kylskåpet med bra och lämplig placering galler i kyl skåpet för att skoja med andra som öppnade kylskåpet efter käk eller Öl och blev överraskade se en dödskalle i kylskåpet! I andra perioder så fanns denna skalle i bokhyllan på adressen. Men nu har plötsligt skallen hamnat i ett förråd? Varför?
Citera
2011-09-24, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filipstadsmaffian
PR var aktuell i tråden tidigare, detta är en relativt nytagen bild på PR;
http://www.2shared.com/photo/qEweVoRR/PR_online.html

Jag håller på att försöka fiska bilder i början på 90-talet om herr PR, även bilder på BW är på ingång för den intresserade..
Vad säger denna PR om att du lägger ut han på FB? Han har väl ingen koppling till denna tråden?!
Citera
2011-09-24, 00:43
Bannlyst
Citat:
Fet stil ovan:
Bra! Om det nu är den riktiga skallen vill säga som synts till på känd adress hos M.R med K.L på H-gatan! enligt uppgifter från flera flera vittnesmål som sett denna skalle på adressen H-gatan kan dena skalle var ombytt mot någon annan skalle.
Eller menat att dödskallen kan vara ombytt mot någon annan dödskalle och placerad till ett till förråd vet ju vi inte! Inte heller jenvèn.
Enligt uppgift säker källa så förvarades denna dödskalle i Kylskåpet med bra och lämplig placering galler i kyl skåpet för att skoja med andra som öppnade kylskåpet efter käk eller Öl och blev överraskade se en dödskalle i kylskåpet! I andra perioder så fanns denna skalle i bokhyllan på adressen. Men nu har plötsligt skallen hamnat i ett förråd? Varför?

Jag förstår inte vad du har med just begreppet "vittnesmål" att göra?

Får jag fråga hur du vet allt detta som du skriver? Vems kylskåp? Vems förråd? Vems säker källa? Vems dödskalle?
Är allt ditt? Ditt kylskåp, ditt förråd... din dödskalle????
Citera
2011-09-24, 00:58
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Jag förstår inte vad du har med just begreppet "vittnesmål" att göra?

Får jag fråga hur du vet allt detta som du skriver? Vems kylskåp? Vems förråd? Vems säker källa? Vems dödskalle?
Är allt ditt? Ditt kylskåp, ditt förråd... din dödskalle????

Nää! bara en gammal diskussion från tråden sedan våras/sommaren som Micke.R tagit upp med någon som han träffat som känner sig träffad av inläggen om dödskallen och inget annat.

Jenvén vet mer på Måndag efter semestern eftersom Micke.R lovat kontakta Jenvén om denna skalle.
Sedan får vi se resultatet av det. Håll ut! så får vi se vad dödskalletipset leder till. förhoppningen är väl att det bara är skvaller från någon som ser ned på detta klientel och kan avfärdas efter hand.
Citera
2011-09-24, 01:01
Bannlyst
Citat:
Nää! bara en gammal diskussion från tråden sedan våras/sommaren som Micke.R tagit upp med någon som han träffat som känner sig träffad av inläggen om dödskallen och inget annat.

Jenvén vet mer på Måndag efter semestern eftersom Micke.R lovat kontakta Jenvén om denna skalle.
Sedan får vi se resultatet av det. Håll ut! så får vi se vad dödskalletipset leder till. förhoppningen är väl att det bara är skvaller från någon som ser ned på detta klientel och kan avfärdas efter hand.
Vilket klientel?
Citera
2011-09-24, 01:11
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Vilket klientel?
Pma Micke.R så får du svar.
Micke.R är en rak och ärlig människa som står för vad han säger.
Är övertygad om att han kan ge dig en ledtråd om detta klientel som har skallen men fördenskull inte säga för mycket. Viktigast är Mickes samtal med Jenvén nu på måndag om skallen! sedan får vi se resultet av tipset från Micke.R till jenvén tids nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in