Citat:
Alltså detta var en dam i då 50-års åldern som var ute och rastar sin lilla hund sent in på natten. Hon upplevde detta som obehagligt då hon också blev rädd av detta. Med all rätt när det visade sig att detta bråk slutade i mord där inne i skogen och hade hon då kommit in där efter att ha avvaktat ett tag så hade de sett sig tvingade att göra sig av med henne också. Mycket stor chans för det.
Det är ändå så att det krävs någon form av mod för en sådan som henne att ge sig in där med sin lila hund...Det är ju så att hon vädrade riktig fara där hon stod. Det är därför hon kan än idag vara skraj och vilja till anonymitet in för detta samt dessa GM som var kapabla till detta. Hon och dem var väldigt nära varandra men avskilda som i en labyrints vägg då hon kunde höra dem men de visste inte att hon stod där på andra sidan i sommarnatten...
Detta var en granne till Helena som även var hennes hundkompis, denna person är inte vem fan som helst som skulle hitta på detta i alla år över tid, då hon vidhåller vad hon hört än idag. Glöm det. Att hon hört detta denna natt. det har satt sina spår i henne och något hon aldrig kan glömma.
Det är ändå så att det krävs någon form av mod för en sådan som henne att ge sig in där med sin lila hund...Det är ju så att hon vädrade riktig fara där hon stod. Det är därför hon kan än idag vara skraj och vilja till anonymitet in för detta samt dessa GM som var kapabla till detta. Hon och dem var väldigt nära varandra men avskilda som i en labyrints vägg då hon kunde höra dem men de visste inte att hon stod där på andra sidan i sommarnatten...
Detta var en granne till Helena som även var hennes hundkompis, denna person är inte vem fan som helst som skulle hitta på detta i alla år över tid, då hon vidhåller vad hon hört än idag. Glöm det. Att hon hört detta denna natt. det har satt sina spår i henne och något hon aldrig kan glömma.
Blev “Hanna” verkligen så rädd den natten eller kom rädslan först 25 år senare i P4 Skaraborg?
P4 Skaraborg 2017
“Det lät otrevligt och jag blev faktiskt rädd”
TSL den 24 juni 1992
“Vittnet, vars uppgift blev allmänt känd först under söndagen, säger att hon uppfattade att det oväsen som skedde på Ekuddenvägen, cirka 100 meter från hennes bostad, kom från en gäng ungdomar som skränade. Inget ovanligt för området.”
“Hade jag fått den minsta indikation på att den kvinna jag hörde den natt då Helena försvann varit i nöd, då hade jag naturligtvis reagerat.”