Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Hur mår ErAn idag? Sönderpundad? Eller välmående? Var bor han? PN? Samma frågor där.. Familjer? Om danskarna nu knarkade början av nittiotalet, hur gick det med det?
Så vitt jag vet så levde dessa båda på, som vanligt efter försvinnandet med flickvänner och sedermera barn efterföljande år samt arbete. Dessa båda arbetade ju hela tiden och i PNs fall även tränade på gym (Vadsbo Gym) vid tiden för försvinnandet. Anabola ? Vet ej. Men dessa var då knarkare av den sort som var fullt fungerande, kanske mer
brukande då än rena
missbrukare. Om man kan uttrycka sig så.
Dessa danskar har då aldrig på något sätt blivit sönderpundade. Om det har gjort detta brott, vilket jag tror så har det nog inte mått så dåligt av detta, är min tro. ErAn mådde nog dåligt med tanke på hans
egen situation då han satt i häktet och tiden efter då många ändå misstänkte honom som han själv sade (
Mardrömmen i Mariestad). Jag tror ju tyvärr att dessa två fungerar på detta sätt.
Båda dessa danskar bor i Sverige. Familj, barn och sambos har de ju haft. ErAn har dock flyttat fram och tillbaka från Danmark ett flertal gånger. PN har hela tiden bott i Sverige. PN har nog glidit under radarn hela tiden, jag tror aldrig Polisen har misstänkt honom nånsin. Jag tror då heller aldrig att han blivit grundligt undersökt på nåt vis, endast kanske att de frågat honom för att kolla mot vad ErAn sade. Polisen hade ju då bara
endast ErAn som misstänkt
ensam GM. PNs bil kan heller aldrig blivit undersökt. Karln hade ju faktiskt inte ens körkort då, men en bil som var skattad , besiktad och registrerad på honom. Så bör det ju varit tycker jag. Märkligt ...men med den tänkta bakgrunden av bilen han ägde så körde han nog lite ändå skulle jag tro, kortare turer i stan ibland.
Ser man på själva brottets råhet och, operation: bortforslande av kropp som aldrig hittades, samt den kompakta tystnaden emellan GM efteråt. Så det måste till, sen
innan förhärdade individer med så gott som noll empati till detta brott. Så måste de vara, denna typ av GM har du ju hela tiden trott att det måste till för detta. En faktor är ju som faktiskt "hjälper fram" ett sådant beteende är ju narkotikaanvändande. Amfetamin eller liknande, kanske även anabola men mer osäkert kanske.
Jag tittade precis nu i detta förhör igen med ErAn. Han säger en intressant sak i det, när han har lämnat av tjejerna (från förfesten) vid Stadt, så kör han höger och drar Stockholmsvägen österut. När han sedan efter ett tag kommer in igen mot centrum igen:
" Så stannar han mitt för Cityhuset på torgparkeringen. Han stod på tredje eller fjärde rutan från Nygatan räknat och han stod på tvärs över ett par rutor. Bredvid honom stod en bil som han tidigare har nämnt. De fortsatte sedan ut på Österlånggatan och där svängde han åt höger och hem som han tidigare har uppgett."
Här i förhöret kan ErAn i själva verket ha råkat avslöja den verkliga platsen han och PN kan ha stått parkerad på när det i vad jag tror i PNs bil kan ha suttit och lyssna på musik, innan allt folk kom ut från Stadt. Det funkar ofta så med lögnare att de försäger sig eller råkar
omedvetet ge sanna ledtrådar inbäddat i sin rövarhistoria. Från denna plats blir det en klockren uppsikt över den förmodade, gående Helena över torget. Sedan kan det faktiskt varit PN som kan ha slagit följe en bit med Helena på Österlånggatan. PN kanske även ville erbjuda Helena skjuts hem. ErAn är chauffören med körkort då givetvis.
Jag får mer och mer också för mig detta med att PN och Helena då kan ha känt varandra eller varit bekanta/ytligt bekanta innan försvinnandet. Först genom då Jelu, men sen kan jag inte släppa tanken på att just PN kan ha varit även mannen på Runstensvägen. Och Opel Kadett E, det är den bilmodell som jag tror PN hade. Med tanke på just raster vid C-stolpen. Runstensvägenmannen skall ha haft denna bilmodell. Även då att denna modell som vi sagt förut förekommer i programmet Efterlyst (1996), där den parkeras av en man på Sjukhusparkeringen 4.20.
KF, jag tycker det börjar bli dags att ta i detta spår nu.