Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Jag förstår att du känner till platsen, eller platserna, så då får du väl hoppa över inläggen.
Jag uppskattar bilderna och informationen då jag inte ens varit i närheten - inte då eller nu. Det är nog flera som följer tråden som uppskattar det.
Kan det möjligen finnas en vanlig karta så jag kan försöka sätta bilderna "på plats"? Eller jag kanske helt enkelt skulle kunna hitta själv (ska söka

) Då och nu är givetvis en viss skillnad.
Skulle någon vilja försöka berätta hur stor skillnad det är jämfört med när Helena försvann? Vacker natur på bilderna som inte verkar som det byggt ut maximalt som på många andra ställen.
Hej Eliza!
Jag försöker klistra in en länk här, så får vi se om det funkar.
http://kartor.eniro.se/
(Om den inte visar något, sök på "Ekuddenvägen, Mariestad", så får du fram den vägen blåmarkerad.)
"Bäcken" är markerad på kartan. Ungefär i mitten av Ekuddenvägen går en väg in till vänster som fortsätter söderut förbi Vikingavägen, m fl. Den andra gatan efter Vikingavägen (söderut, som inte är markerad med namn på kartan), är den vägen som Helena bodde på. Vägen som alltså svänger av från Ekuddenvägen till vänster mot Vikingavägen och fortsätter söderut, är cykelvägen, om jag ser rätt på kartan. Platsen där cykelvägen korsar Ekuddenvägen bör alltså vara korsningen på fotot (inte "Bäcken-bilden").
Oj, vad surrigt det blev...

Någon annan kanske kan förklara bättre och/eller ev. ordna en karta med bildernas platser utplacerade?
EDIT: Man måste tydligen skriva in adressen som jag nämnde ovan. Klicka sedan på "12", så förstoras bilden.