2017-03-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jag hör inte till dem som är särskilt övertygad om din skuld men du gör det svårt för dig själv. För din egen skull vore det nog bra om du skriver vems lägenhet ni var i och åtminstone initialer på de övriga som var där.

A, ursäkta för otydligheten, men tog det som givet, det avser UK och SB,s då gemensamma lägenhet.
Citera
2017-03-11, 00:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
A, ursäkta för otydligheten, men tog det som givet, det avser UK och SB,s då gemensamma lägenhet.

Är detta rätt uppfattat? Du och JJ åker i en taxi, och i en annan taxi åker UK, SB samt två killar. UK, SB samt de två killarna åker till tjejernas då gemensamma lägenhet. Du och JJ går åt olika håll när ni gått ur taxin, och du går hem till PK. Efter ditt besök hos PK tar du dig till UK:s och SB:s då gemensamma lägenhet. Ungefär så?
Citera
2017-03-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är detta rätt uppfattat? Du och JJ åker i en taxi, och i en annan taxi åker UK, SB samt två killar. UK, SB samt de två killarna åker till tjejernas då gemensamma lägenhet. Du och JJ går åt olika håll när ni gått ur taxin, och du går hem till PK. Efter ditt besök hos PK tar du dig till UK:s och SB:s då gemensamma lägenhet. Ungefär så?

Ungefär så, med ändring av att SB aldrig har varit med vi taxistationen eller taxiresan, utan tillkom från annat håll denna kväll till lägenheten på natten.
Citera
2017-03-11, 00:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ungefär så, med ändring av att SB aldrig har varit med vi taxistationen eller taxiresan, utan tillkom från annat håll denna kväll till lägenheten på natten.

Tack för svar!

Då var det UK samt två killar som åkte i den andra taxin, då? Och de åkte till UK:s och SB:s gemensamma lägenhet, dit också SB kom senare under natten/morgonen?

Hade UK och SB varit ute på Statt den aktuella kvällen/natten? Hade de andra två killarna varit ute Statt denna kväll/natt?

JJ gick hem till sig eller någon annanstans efter taxiresan, och var alltså aldrig i den nämnda lägenheten under den aktuella natten/morgonen?
Citera
2017-03-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för svar!

Då var det UK samt två killar som åkte i den andra taxin, då? Och de åkte till UK:s och SB:s gemensamma lägenhet, dit också SB kom senare under natten/morgonen?

Hade UK och SB varit ute på Statt den aktuella kvällen/natten? Hade de andra två killarna varit ute Statt denna kväll/natt?

JJ gick hem till sig eller någon annanstans efter taxiresan, och var alltså aldrig i den nämnda lägenheten under den aktuella natten/morgonen?

Alla var ute utom SB, som jag tror var ute på annat håll. J och jag stod och pratade innan vi skildes åt. Hon var inte närvarande i nämnda lägenhet.
Citera
2017-03-11, 01:28
Medlem
Tack för svar Återvändsgränd.
Känner ändå att jag har tappat bort en del som jag har läst om det har stått i tråden, vilket det kanske ha gjort och jag klarar inte att leta just nu. Skyller på att jag är sjuk (vilket är sant).
Det jag undrar är:
1. Du var på Stadt?
2. Vad gjorde du i så fall emellan Stadt och taxiresan?
3. När ungefär tog ni taxin?
4. Var PK hemma när du kom till hans lägenhet?

Ursäkta tjatet men det är mest för din egen skull och för tydlighetens.

Om du/ni först åkte taxi, du sedan var hos PK och hans tjej och därefter i UK och SB:s lägenhet (vilkas initialer inte säger mig ett dugg, jag är en utböling) - så har jag svårt att se att du skulle ha hunnit att ha något med bortforslandet av Helena att göra.

Till sist för att vara petig: Vilka var de övriga två i UK och SB:s lägenhet?

Edit: Med övriga två menar jag de två du inte nämner, ni var väl 6 pers väl?
Senast redigerad av cleolin 2017-03-11 kl. 01:31.
Citera
2017-03-11, 02:13
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Alla var ute utom SB, som jag tror var ute på annat håll. J och jag stod och pratade innan vi skildes åt. Hon var inte närvarande i nämnda lägenhet.

Efter flera år i tråden så kan du fortfarande inte på ett klart sätt redogöra för dina förehavanden dessa få morgontimmarna det handlar om, utan du rör och grötar till det och velar fram och tillbaka, hit och dit.

Sedan vill du att folk ska tro på dig! Kanske finns sådana men inte jag i alla fall.

Citera
2017-03-11, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Tack för svar Återvändsgränd.
Känner ändå att jag har tappat bort en del som jag har läst om det har stått i tråden, vilket det kanske ha gjort och jag klarar inte att leta just nu. Skyller på att jag är sjuk (vilket är sant).
Det jag undrar är:
1. Du var på Stadt?
2. Vad gjorde du i så fall emellan Stadt och taxiresan?
3. När ungefär tog ni taxin?
4. Var PK hemma när du kom till hans lägenhet?

Ursäkta tjatet men det är mest för din egen skull och för tydlighetens.

Om du/ni först åkte taxi, du sedan var hos PK och hans tjej och därefter i UK och SB:s lägenhet (vilkas initialer inte säger mig ett dugg, jag är en utböling) - så har jag svårt att se att du skulle ha hunnit att ha något med bortforslandet av Helena att göra.

Till sist för att vara petig: Vilka var de övriga två i UK och SB:s lägenhet?

Edit: Med övriga två menar jag de två du inte nämner, ni var väl 6 pers väl?

1. Ja

2. Kan inte redogöra för denna tid exakt, var på stan till jag gick till taxin.

3. Uppskattade tider av mig är: någonstans efter kl 03:00 togs taxin från stan "taxistationen". Jag och J blir dröjandes kvar kanske uppskattningsvis 30 minuter för prat. Går därefter upp till PK, då tiden uppskattningsvis är runt 03:45-04:00. Uppskattar vistelsen som kanske en 30 minuter. Då har kl hunnit bli strax efter 04:00-04:30, därefter går jag upp till UK och SB lägenhet då de var vakna och hade efterfest, inte helt ovanligt att så var fallet på den tiden.

4. Ja PK var hemma och det har Bickan ochså förtydligat med tider.

Sedan kommer vi till något som jag är beredd att få kritik för. Men jag värnar om andras intigritet och är fast besluten att inte lämna ut några uppgifter om vilka dessa killar är/var. Vi var iallafall bekanta varav den ena mer bekant än den andra. Umgicks någorlunda frekvent med den mer bekanta.
Senast redigerad av Atervandsgrand4 2017-03-11 kl. 08:25.
Citera
2017-03-11, 08:45
Medlem
Citat:
1. Ja

3. Uppskattade tider av mig är: någonstans efter kl 03:00 togs taxin från stan "taxistationen". Jag och J blir dröjandes kvar kanske uppskattningsvis 30 minuter för prat. Går därefter upp till PK, då tiden uppskattningsvis är runt 03:45-04:00. Uppskattar vistelsen som kanske en 30 minuter. Då har kl hunnit bli strax efter 04:00-04:30, därefter går jag upp till UK och SB lägenhet då de var vakna och hade efterfest, inte helt ovanligt att så var fallet på den tiden.

Sedan kommer vi till något som jag är beredd att få kritik för. Men jag värnar om andras intigritet och är fast besluten att inte lämna ut några uppgifter om vilka dessa killar är/var. Vi var iallafall bekanta varav den ena mer bekant än den andra. Umgicks någorlunda frekvent med den mer bekanta.
Det här var ju tydligt och bra svarat! Tack för det. Om man är oskyldig måste det vara mycket jobbigt att bli anklagad och tvingad att förklara sig stup i kvarten.

Det sista som du inte vill svara på har jag förståelse för och det var inte så viktigt heller.

Sköt om dig!
Citera
2017-03-11, 08:51
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Du kan gå till polisen med dessa killars namn och be dom kolla upp! Dessa grabbar + tjejer borde kunna styrka eller dementera PK:s uppgifter.

Sen kan polisen gå ut officiellt och avskriva dig öppet utan att nämna deras namn! En mycket lätt match för dig att ordna så kan du glömma den här tråden sen.
Citera
2017-03-11, 09:31
Medlem
Citat:
1. Ja

Vad bra att du har börjat att minnas. Då kan du kanske redogöra för hur du kom till stadt och med vem?
Citera
2017-03-11, 09:49
Medlem
dannees avatar
Finna det någon sammanfattning i tråden?
Hur är det med grannar till helenas bostad, någon som varit extra intressant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in