2017-07-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Mycket bra tänkt! Behöver ju som sagt inte vara inom idrotts kategorin utan någon annan individ känd för Mariestad .. Blir i och för sig lite jobbigt att inte länka till någon specifik person..
Men vilka tänker du på när du säger att det fanns flera manliga personer i idrottskategorin? Nu tänker jag på en individ känd inom segling det är ju en sport också ja..
Jag provar igen då! Själv är jag ganska intresserad av den seglare som jag pratat om idag .. Någon annan som har något att säga om detta?
En ganska så för Mariestad känd seglare som har en historia I brottsregistret som gäller kvinnor dömd för sexuellt ofredande på en kvinna och besöksförbud på en annan kvinna. Som jag visste plus har fått PM från två olika källor om en dom 2010 ! Jag vet att han inte var i den direkta bekantskapskretsen men är bekant/vän med flera i Helenas bekantskapskrets. Detta måste väl vara av intresse.
Citera
2017-07-10, 01:00
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Ok har läst på nu.
Från MT:
Lars Johansson – som MT var i kontakt med under onsdagen – bekräftar att mannen varit aktuell sedan 1998, men bevisningen mot honom verkar vara svag.

– Vi ville då ta in honom och höra honom ganska intensivt. Åklagaren ville att man skulle ha en advokat närvarande och då sprack det, säger Lars Johansson.

http://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt

Det är alltså åklagaren som ville att Pilot skulle ha en advokat med från början och så sprack det på en juridisk teknikalitet.

Min tolkning är fortfarande i stort sett densamma.
Att åklagaren ville att Pilot skulle ha en advokat med från början i ett förhör som ska vara "intensivt" lär vara klokt om ärendet skulle gått vidare till rättegång.

Detta är naturligtvis anledningen. Det måste väl även du se? Eller står du fast vid dina vilda fantasier?

Det står även detta längst ner på sidan, och då kan man ju undra varför man är så rädd om sitt namn när man har chansen att bli rentvådd när en annan person som inte hade med försvinnandet att göra plockades in utan protester från åklagare eller misstänkt.

– Den är personen var aktuell tidigare. Åklagaren ville inte att vi skulle gå vidare med ärendet vid det tillfället.

Mannen vägrade att bli tilldelad en advokat. Det hade nämligen gjort att hans namn skulle bli offentligt i tingsrätten. Då blev det ingenting.
Citera
2017-07-10, 01:03
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Enligt Sveriges Befolkning 1990 såg det ut så här för en del omtalade
UTAN att beskylla någon för att vara GM:

Initialer Nu/Då ; Född ; Adress enligt 1991 års mantalslängd

RoTö RoAn ; 1970 ; Hagabergsvägen 24
BjBe ; 1936 ; Vikingav 7
BjBv ; 1968 ; Gärdesg 6
TuSt ThSt ; 1962; Vildandsv.8R, Lund
MiRö ; 1963; Albins gränd 12
PeUl ; 1972; Bråtenv 80
PaRu ; 1968; Nygatan 10 V
MaRu ; 1973; Bräckav 88, Lindome
ErAn ; 1967; Vasav 3
PeNi ; 1966; Vasav 3, Bråtenv 70
PeKr ; 1967; Bråtenv 72
PeVa PeFe ; 1968; Torgg 10 SDE
RoEk ; 19681; V Grevillig 9
PaVe PaTa ; 1969; Hasslerör Sörgården7112B
DaLi ; 1971; Pl 1133, Stora Ek
PäPr ; 1967; Lockerudsv 75
MiÅg ; 1969; S Vägen 6 C
HeJu HeMa ; 1969; Stenåldersv 1
AnJu AnMa ; 1965; Blombackag 2 A
NiBj NiMa ; 1972; Bråtenv 12
MaGr ; 1971; Lindesbäcksv 24
ThBr ; 1969; Blombackag 9
ShPu ; 1965; Viktoriag 16 g
ThAh ; 1962; Madlyckev 58

Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Så dessa namn är från Helenas bekantskaps krets? Alltid intressant och se vilka som bodde åt samma håll som HA (om nu pilot gick med HA hela vägen till skogsdungen, överfall HA, för att sen hämta bil.
Uppgifterna är från 1991 och jag vet att några har flyttat sen dess (alltså tills HA:s försvinnande.
Kan någon lägga in säkra uppgifter från "rätt" tidpunkt så vore det ännu bättre.
Jag har ingen bra koll på hur man beter sig för att få fram det från Skatteverket.
Citera
2017-07-10, 01:08
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ok har läst på nu.
Från MT:
Lars Johansson – som MT var i kontakt med under onsdagen – bekräftar att mannen varit aktuell sedan 1998, men bevisningen mot honom verkar vara svag.

– Vi ville då ta in honom och höra honom ganska intensivt. Åklagaren ville att man skulle ha en advokat närvarande och då sprack det, säger Lars Johansson.

Det är alltså åklagaren som ville att Pilot skulle ha en advokat med från början och så sprack det på en juridisk teknikalitet.

Att åklagaren ville att Pilot skulle ha en advokat med från början i ett förhör som ska vara "intensivt" lär vara klokt om ärendet skulle gått vidare till rättegång.

Detta är naturligtvis anledningen. Det måste väl även du se? Eller står du fast vid dina vilda fantasier?

Joodå, åklagaren ville att pilot skulle ha advokat närvarande. Men pilot vägrade tilldelas en advokat. Om polisen då, som nu hade underlag för "sannolika skäl", varför motarbetar åklagaren en häktning? Hon kunde tvinga på honom en advokat. jag har googlat och sökt om detta att vägra advokat. Jag hittar inte nån mer än pilot som betett sej så. Han är mycket kunnig inom juridik.
Citera
2017-07-10, 01:29
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Är det någon som har koll på vart PR har sagt sig befinna sig under den aktuella natten?
Han hade väl redan flyttat från Mariestad? Var brukade han vara under sina vistelser i Mariestad?

Har fått bekräftat att sista gången PR var i Mariestad innan Helena försvann var Januari 92 för att träffa UA och HA men varför vet vi inte om för det var väl slut då med UA.
Citera
2017-07-10, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Joodå, åklagaren ville att pilot skulle ha advokat närvarande. Men pilot vägrade tilldelas en advokat. Om polisen då, som nu hade underlag för "sannolika skäl", varför motarbetar åklagaren en häktning? Hon kunde tvinga på honom en advokat. jag har googlat och sökt om detta att vägra advokat. Jag hittar inte nån mer än pilot som betett sej så. Han är mycket kunnig inom juridik.
Ja, detta är sant!
Då tänker jag lite äldre Helena kanske egenföretagare .. Plus att han är livrädd för att hans namn ska komma ut. Tycker ugglans teori stämmer ganska bra på att det förmodligen inte var en vanlig arbetare på E-lux.
Citera
2017-07-10, 01:48
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Har fått bekräftat att sista gången PR var i Mariestad innan Helena försvann var Januari 92 för att träffa UA och HA men varför vet vi inte om för det var väl slut då med UA.
Vet du vart han bodde under besöket? Eller var det bara över dagen?
Citera
2017-07-10, 01:54
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Vet du vart han bodde under besöket? Eller var det bara över dagen?

Tyvärr inte
Citera
2017-07-10, 02:38
Medlem
Donnabella6s avatar
Men så passande att Mick R kom in med sina "källor" så fort Prinzezzans aktie åkte ner.
Som sagt,observationer från min sida.
Citera
2017-07-10, 02:44
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Välkommen till tråden! Det behövs verkligen fler här, tråden har varit styrd i många år!
Tack!
Ja,den har verkligen varit styrd.
Och på det viset blir absolut inget löst!
Citera
2017-07-10, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Vet vi om någon inom bekantskapskretsen arbetade inom kriminalvårdsanstalten? Låg häktet inne på anstalten i Mariestad? Jag tänker att man borde kunna ha en del kunskap som plit?? Det måste även funnits många sommarvikarier inne under denna tid?
Citera
2017-07-10, 07:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok har läst på nu.
Från MT:

Som du säkert har sett i efterföljande inlägg så var det då den lilla detaljen att mannen vägrade att låta sig tilldelas en advokat och då sprack det. Nästa gång du saxar uttalanden från nätet, var vänlig att ta med all text och inte utelämna något (se tillägget i inlägget 14542).
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-10 kl. 07:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in