2007-02-19, 17:50
Medlem
Ati radeon 9250 256Mb

Hejsan!

Jag har problem med tv out, hoppas någon vet var problemet ligger.
Jag har kopplat min tv på vga porten och skärmen på Dvi porten, kör klon skärmen är primiär och tv´n sekunär. Theater mode från t´v förvinner när jag minimerar videospelaren. har provat med real player, VLC, Windows media player 11. samma problem på alla.
ett annat problem är grafikortets inställningar ändras tv´n blir primiär skärm.
Jag har haft Nvidia fx5200 128Mb den har fungerat hur bra som helst.

Ati radeon 9250 256Mb
Catalyst det senaste laddat ner 2007/02/19
Citera
2007-02-20, 16:42
Medlem
ingen som vet
Citera
2007-02-21, 00:30
Medlem
RollerBoySEs avatar
Provar att flytta din tråd till Datoranvändning för att se om Du får mera hjälp där.

Det finns också många gamla trådar om detta, så sök gärna.

/Mod
Citera
2007-02-21, 09:42
Medlem
Såvitt jag vet "minimerar" du även klonen (dvs. theater-mode) om du minimerar. Lösningen i ditt fall kan vara att helt enkelt inte minimera spelaren utan låta den ligga bakom vad du nu håller på med.
Naturligtvis är det ett problem om man ofta använder "Visa skrivbordet"-funktionen.

Hur grafikkortets inställningar ändras förstår jag inte riktigt. Men det kan ligga i att du kör klonad skärm för att kunna använda theatermode och då bråkar upplösningarna med varann. En tv har oftast svårt att visa samma upplösningar som en skärm.

Jag använder "utöka" eller i engelsk version "extend" eftersom man då kan ha olika upplösningar på skärm respektive TV. Sedan drar jag helt enkelt över videospelaren till TV:n och och kör upp den i fullscreen.. Tyvärr finns minimeraproblemet kvar ändå men jag får "rätt" upplösning både på TV och skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in