• 2
  • 3
2007-02-25, 19:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Man ska ju för fasen känna vad maten smakar! Gillar man stark mat kan man ju lika gärna sitta och knapra i sig ur kryddburken.
Det är en allmän missuppfattning att tro att maten inte smakar annat än starkt. Personligen så upplever jag att det starka tar fram smaken i stället.

Jag började med ganska moderat stark mat men efter en tid så vänjer man sig och kan då öka dosen. Resultatet är dock alltid detsamma, nämligen att maten smakar godare

~Paul~
Citera
2007-02-25, 19:35
Medlem
irrblosss avatar
Själv är jag ute efter endorfinkicken man får när man ätit något riktigt hett. Givetvis ska det smaka bra också. Man mår riktigt bra efter en bra tillagad curry vindaloo t.ex. Blir sådär härligt slö och välmående som man bara kan bli efter en het måltid.
Citera
2007-02-25, 19:41
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Skitgott att äta het mat så man svettas kulor, men man får ju så man tiger dagen efter när allt ska ut igen. Tror vissa kryddor är hetare på vägen ut faktiskt.
Citera
2007-02-25, 19:44
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Skitgott att äta het mat så man svettas kulor, men man får ju så man tiger dagen efter när allt ska ut igen. Tror vissa kryddor är hetare på vägen ut faktiskt.
När det ska ut har jag inga problem med det... och svettas är rätt kul som sagt, det frigör diverse hormoner att stoppa i sig nåt som är lite för starkt. men någon elegant dejt blir det ju inte över en vindaloo... snörvel, fräs.
Citera
2007-02-25, 19:45
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Ja, det kan vara en pina . Min morfar brukade dra ett roligt ordspråk: "Om man inte svettas i samband med matförtäring så är man ingen riktig jobbare".

~Paul~
Citera
2007-02-25, 20:04
Medlem
cosmic_dancers avatar
starkt ska det vara. Dock inte för starkt. Men det får gärna vara så strakt så att man svettas ibland.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in