2007-02-19, 09:37
Medlem
Statics avatar
hej

sitter p jobb och installerar en gammal dator med winnt "hata"

och vi kr ett program som heter casawin och det r fr alla stmplingsstationer med tid och shit. nu den datorn jag installerar ska st ute i verkstadan fr att gubbaran dr ute ska kunna kolla om deras person har kommit i tid. och s mste ja stta upp en odbc config p den datorn men det fungerar inte har gjort det innan man kommer inte ihg exakt

har installerat nya service paket " 6a " men det fungerar end inte

den sger bara att den inte hittar drivrutiner fr att kra igng programet " allts fel p connection till sql servern"

alla lsenord och ip adresser r rtt den kr med TCP/ip config

om ni har ngra tips skriv grna . ska frska hitta service pak5 sen updatera den till service pak6a .. kan vara att den fattar ntt mellan dom tv updateringarna..
Citera
2007-02-19, 09:46
Medlem
slippys avatar
Fel p connection till SQL servern lter som att du har konfigurerat ODBC klienten med fel servernamn/port.
Citera
2007-02-19, 09:49
Medlem
Statics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Fel p connection till SQL servern lter som att du har konfigurerat ODBC klienten med fel servernamn/port.

kan lova dig det e rtt har nog suttit och kolla p det nu 40gnger det r rtt port och rtt ip/servernamn.. jag har krt ett test och den kan connecta men s fort jag kr igng programet som mste ha sql/odbc s slutar det fungera.. programet fungerar p min dator och resten av datorerna i kontoret men just denna jag hller p med har slutat jobba med mig
Citera
2007-02-19, 09:55
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Static
kan lova dig det e rtt har nog suttit och kolla p det nu 40gnger det r rtt port och rtt ip/servernamn.. jag har krt ett test och den kan connecta men s fort jag kr igng programet som mste ha sql/odbc s slutar det fungera.. programet fungerar p min dator och resten av datorerna i kontoret men just denna jag hller p med har slutat jobba med mig

Okey..d var det vrre.
Citera
2007-02-19, 09:57
Medlem
Statics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Okey..d var det vrre.

du har ingen aning om vad den nya versionen av Odbc r ? eller om var man kan hitta gammla service pack5 till winnt ? fr skt igenom hela mircosoft nu men dom lnkar bara till den nyaste 6an
Citera
2007-02-19, 13:23
Medlem
slippys avatar
P min XP maskin med SP2 r det 3.525.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in