• 3
  • 4
2025-03-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Bor i nrheten av Fagersta och har aldrig hrt talas om ngra tunnlar. Vad skulle i s fall syftet vara med dem? Det gamla industriomrdet (Bruket) ligger relativt nra sjukhuset medans tex SECO har sina fabriker p andra sidan Strmsholms kanal och dit gr definitivt inga tunnlar. Varifrn kommer ryktet?

Det finns underjordiska utrymmen. Pga av en hndelse fr mnga r sedan nu s r iaf dessa barrikaderade av Stainless.

En hel del byggnader utspridda sett ver hela det gigantiska omrdet som r idag uppdelat mellan olika aktrer har frvisso lite exotiska utrymmen,
men ingen 3 km lng tunnel finns.

Securitas rr sig runt verallt p alla delar s man r nog trtt p att f besk dr det tminstone pgr daglig verksamhet.

Men omrdet r stort med mycket vergivet och det finns en del att beskda n idag sett ur UE, ovan jord tminstone.
Citera
2025-03-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W82mm
Lter interesant men kan nog bli ganska varmt

Icke varmt rren r bra isolerade, dock skulle jag inte vilja vara dr om det blev en lcka
Citera
2025-03-17, 14:40
Medlem
Hade varit kul att beska. 3km r jvligt lngt.
Citera
2025-03-17, 16:22
Medlem
Det r inte bara USA som har DUMBs. Det finns vldigt mycket i Sverige som inte r knt fr befolkningen och s behver det fr det mesta vara.

Om en normalsvensk skulle bli presenterad sanningen s skulle hen inte tro p det. En del sanningar poppar ju upp hr som konspirationsteorier.

Jag vet inget om just Fagersta men det finns andra...
Citera
2025-03-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukovsky
Det r inte bara USA som har DUMBs. Det finns vldigt mycket i Sverige som inte r knt fr befolkningen och s behver det fr det mesta vara.

Om en normalsvensk skulle bli presenterad sanningen s skulle hen inte tro p det. En del sanningar poppar ju upp hr som konspirationsteorier.

Jag vet inget om just Fagersta men det finns andra...

Och de flesta av dessa skall inte diskuteras i trdar p flashback
Citera
2025-03-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Instmmer!

Dock tror jag dessa rr r vl isolerade s r nog kallare dr n man tror.

Tittar man p tex Youtube p dylika saker s verkar det finnas luckor med regelbundet mellanrum just fr att kunna skta underhll p dessa anlggningar.

Fjrrvrmetunnlarna i Stockholm som jag beskt r rtt varma. Typ 25+ ?
Citera
2025-03-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Fjrrvrmetunnlarna i Stockholm som jag beskt r rtt varma. Typ 25+ ?

D var min teori felaktig.

Alltid lr man sig ngot

Men hur lnga brukar dessa vara ungefr? Och kan man bara ta sig in i dem hur som helst?
Citera
2025-03-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
D var min teori felaktig.

Alltid lr man sig ngot

Men hur lnga brukar dessa vara ungefr? Och kan man bara ta sig in i dem hur som helst?

Det finns miltals med servicetunnlar under stockholm. Dock r det rtt mycket hysch-pysch kring dessa.

Du behver nycklar, tunnlarna har larm, ir-deckare osv osv. S nej det r inte bara att g in.
Citera
2025-03-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Det finns miltals med servicetunnlar under stockholm. Dock r det rtt mycket hysch-pysch kring dessa.

Du behver nycklar, tunnlarna har larm, ir-deckare osv osv. S nej det r inte bara att g in.

Fullt logiskt att det r s. Annars hade dem troligen utsatts fr sabotage.
Citera
2025-03-18, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Det finns underjordiska utrymmen. Pga av en hndelse fr mnga r sedan nu s r iaf dessa barrikaderade av Stainless.

En hel del byggnader utspridda sett ver hela det gigantiska omrdet som r idag uppdelat mellan olika aktrer har frvisso lite exotiska utrymmen,
men ingen 3 km lng tunnel finns.

Securitas rr sig runt verallt p alla delar s man r nog trtt p att f besk dr det tminstone pgr daglig verksamhet.

Men omrdet r stort med mycket vergivet och det finns en del att beskda n idag sett ur UE, ovan jord tminstone.
vet du vart man mjligtvis kan hitta ingngar eller ngon som alls information?
Citera
2025-03-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Och de flesta av dessa skall inte diskuteras i trdar p flashback

Korrekt. Men samtidigt lite frvnande att inte mer lcker.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in