2007-02-20, 16:56
Medlem
Kriminalpolisens avatar
Vi vill gärna att denna tråden fortsätter,fast det skulle vara betydligt interessantare om ni kunde skriva mer och oftare!Vi håller koll!
Citera
2007-02-20, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalpolisen
Vi vill gärna att denna tråden fortsätter,fast det skulle vara betydligt interessantare om ni kunde skriva mer och oftare!Vi håller koll!

Men, är de inte lilla väktaren som skriver igen!
Citera
2007-02-20, 21:38
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Polisen befarar nytt mc-krig
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...005188,00.html
Citera
2007-02-20, 21:42
Medlem
Aardwolfs avatar
tvivlar lite på att det skulle kunna bli ett "krig" av detta. Det kommer med alla säkerhet att göras upp i godo sen så får man se vem som förlorade förhandligarna
Citera
2007-02-21, 00:05
Medlem
HGs avatar
Hörde att de häktade några av Bandidos-killarna i Gävle TR. Det visade ju sig i TR att det var fullvärdiga Bandidosar som var så här klantiga och inte några hangaround killar. Grannarna hade suttit och tittat på när killarna kröp in genom fönster mitt på ljusa dagen i Outlaws klubbhus. Vilka amatörer!
Citera
2007-02-21, 02:23
Medlem
Cockstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Möjligt att det kan vara ngt lokalt gruff gävle gossar emellan, om sthlm är för litet för tre stora klubbar vad är då inte gävle för två....

Uttala dig inte utan lokalkännedom..

Lokattensmc
Solidos
Outlaws
Gefle Mc-Klubb
Kungsbäck MC Gävle
Snakes Choppers
Valbo MC
o.s.v

Gävle är ett mecka för mc-klubbar! dessutom hade vi under 80-talet en chopper klubb med enbart kvinnor, har för mig att de hette "The Witches"..klubblokalen låg vid hamnen några hundratals meter ifrån Solidos lokal nu..
Citera
2007-02-21, 05:36
Medlem
bajenvraks avatar
Detsamma gäller alla städer, gävle har fortfarande bara två klubbar av betydelse...!

/B
Citera
2007-02-21, 06:43
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av WerteX
Noll tolerans till mc-gäng (eller var det organiserad brottslighet? )
Iallafall så lyckas gävlepolisen med det mesta dom får på sig och hitta bra bevis vad jag vet.. (med undantag en gång )
Men mc killarna är nog ute fortare än kvickt..

Ingen fara. Nolltolerans till ALL brottslighet! Gävlepolisen är innovativ, effektiv och ytterst kostnadsmedvetna föredömen för kåren. De kommer inte lida någon brist på resurser framöver, det kommer RPS att se till. Asen kommer att få det mycket svårt att kunna festa utan myndigheternas insyn i fortsättningen. Så är det bara. Det är endast en tidsfråga innan kräken sitter på hotell Gripen igen! Att Gävlesejouren har skakat om även det stackars Bandidosgänget i Göteborg, det är till etthundraprocent fastlagt vid detta laget...
Citera
2007-02-21, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cockstar
Uttala dig inte utan lokalkännedom..

Lokattensmc
Solidos
Outlaws
Gefle Mc-Klubb
Kungsbäck MC Gävle
Snakes Choppers
Valbo MC
o.s.v

Gävle är ett mecka för mc-klubbar! dessutom hade vi under 80-talet en chopper klubb med enbart kvinnor, har för mig att de hette "The Witches"..klubblokalen låg vid hamnen några hundratals meter ifrån Solidos lokal nu..
Minst en till f.d tjejklubb i gävle; Ganesha, har för mig det fanns någon i ä-by också men det kan varit resterna av Witches. Finns/funnits ännu fler än de du räknat upp men de är riktiga mc-klubbar, LO-kattens t ex är ju LO´s pensionärsklubb och slåss inte alttför ofta med andra klubbar(värst ryktet om dessa farbröder jag hört är en hög grad av homosexualitet i leden )

I övrigt ni som berömmer gävlepolisen, en hel del av deras framgångar beror på att de ser till att offren får lida så mycket att de släpper sina anmälningar samt att se till att eventuell förövare erkänner med vilka medel som helst, skyldig som oskyldig(Tommy Karim är ett exempel som kommit fram pga media)
Citera
2007-02-21, 07:54
Medlem
JJDecays avatar
MC Klubbar

Som sagt alla städer verkar ha en uppsjö klubbar
I Västerås området / och dess närhet finns ju en hel uppsjö klubbar, men när det sägs "klubbar av betydelse" är det så med koppling till nån av de stora 3 som avses?
Citera
2007-02-21, 09:39
Medlem
säffleklubb

det var fyra från säffle http://www.vf.se/
Citera
2007-02-21, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cockstar

Från Sätra till hamnen, hundratals meter?!? vilken väg då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in