Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-18, 12:13
Medlem
Varför inför man inte denna funktion, är det inte tekniskt möjligt? Ser nämligen inte på vilket sätt det skulle kunna försämra forumet att införa en automatisk prenumeration av de trådar man skrivit i och en liten skylt längst upp jämte "Nya inlägg" där det står "Prenumerationer". Funktionen bör såklart kunna väljas bort för de som önskar detta.

Om man är väldigt aktiv under en dag och har skrivit i många trådar så blir det svårt at hålla reda på alla dessa. Vet att man kan välja "Prenumerera" på de trådar man vill men varför inte lägga till så detta går automatiskt, det är ju trots allt väldigt sällan man inte önskar följa upp en tråd man skrivit i. Det hade varit en fin service till användarna anser jag.
Citera
2007-02-18, 12:28
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Varför inför man inte denna funktion, är det inte tekniskt möjligt? Ser nämligen inte på vilket sätt det skulle kunna försämra forumet att införa en automatisk prenumeration av de trådar man skrivit i och en liten skylt längst upp jämte "Nya inlägg" där det står "Prenumerationer". Funktionen bör såklart kunna väljas bort för de som önskar detta.

Om man är väldigt aktiv under en dag och har skrivit i många trådar så blir det svårt at hålla reda på alla dessa. Vet att man kan välja "Prenumerera" på de trådar man vill men varför inte lägga till så detta går automatiskt, det är ju trots allt väldigt sällan man inte önskar följa upp en tråd man skrivit i. Det hade varit en fin service till användarna anser jag.

Jag får alltid prenuminition på dom trådar jag har skrivit i. I kontrollpanelen.
Tror jag ställde in det i min profil någonstans. Men är inte säker.
Citera
2007-02-18, 12:30
Medlem
Squalos avatar
Sätt på funktionen i kontrollpanelen istället för att gnälla i forumet.

Kontrollpanelen -> Redigera Alternativ:

Citat:
Standardalternativ för ämnesprenumeration
När du postar ett nytt ämne, eller svarar på ett inlägg, kan du välja att automatiskt lägga till det ämnet i din lista med prenumerationer, med valet att få meddelande via e-post om nya svar i det ämnet.

Där väljer du "Inget e-postmeddelande"
Citera
2007-02-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Sätt på funktionen i kontrollpanelen istället för att gnälla i forumet.

Kontrollpanelen -> Redigera Alternativ:

Där väljer du "Inget e-postmeddelande"

Tack för tipset!

Men varför kan inte detta vara automatiskt från början istället för något man måste ställa in?
Citera
2007-02-18, 15:56
Medlem
ischs avatar
Citat:
Tack för tipset!

Men varför kan inte detta vara automatiskt från början istället för något man måste ställa in?

För att alla kanske inte vill ha det så? Personligen använder jag aldrig prenumerations funktionen.
Citera
2007-02-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
För att alla kanske inte vill ha det så? Personligen använder jag aldrig prenumerations funktionen.

Nej, men det står ju fritt för var och en att kolla in sina prenumerationer samt stänga av dem och så önskas, tror det är fler som kan ha glädje av att de fanns lätt tillgängliga än vad de är som blir sura om funktionen införs.
Tycker man ser denna frågan dyka upp relativt ofta här på delforumet.
Citera
2007-02-18, 16:07
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Nej, men det står ju fritt för var och en att kolla in sina prenumerationer samt stänga av dem och så önskas, tror det är fler som kan ha glädje av att de fanns lätt tillgängliga än vad de är som blir sura om funktionen införs.
Tycker man ser denna frågan dyka upp relativt ofta här på delforumet.
Men det är ju lätt tillgängligt. Säg inte att det tog dig mer än 10 sekunder att ställa in funktionen?

Vilket som är satt från början spelar ju ingen roll, det är så lätt att ändra.
Citera
2007-02-18, 16:08
Medlem
Citat:
Men det är ju lätt tillgängligt. Säg inte att det tog dig mer än 10 sekunder att ställa in funktionen?

Nej, när jag visste hur så var det såklart lätt, men alla vet ju inte hur.
Citera
2007-02-18, 16:14
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Nej, när jag visste hur så var det såklart lätt, men alla vet ju inte hur.
Så här står det i FAQ:en, vilket är lite kryptiskt:

Citat:
Q: Hur tar man bort prenumerationer på forum?
A: Klicka på "Kontrollpanelen", scrolla nedåt en bit tills du kommer till fältet "Forum med prenumenation". I det fältet listas de forum du prenumenerar på, under varje forumrubrik står det "Avbryt prenumerationen på det här forumet", klicka på den länken. Klart!

Dom hade kunnat ta upp hur man lägger till prenumerationer där, så är det lätt att hitta för alla.
Citera
2007-02-18, 16:22
Medlem
Citat:
Så här står det i FAQ:en, vilket är lite kryptiskt:

Dom hade kunnat ta upp hur man lägger till prenumerationer där, så är det lätt att hitta för alla.

Alla tänker inte ens tanken att läsa FAQ:n när man undrar över något (jag inräknad), ytterliggare en anledning till att införa auto-prenumerationer för alla!
Citera
2007-02-18, 16:27
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Alla tänker inte ens tanken att läsa FAQ:n när man undrar över något (jag inräknad), ytterliggare en anledning till att införa auto-prenumerationer för alla!

Har du 1000 st användare på det här forumet, eller vad är det med dig?
Citera
2007-02-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fahlenovic
Har du 1000 st användare på det här forumet, eller vad är det med dig?

Nu förstår jag inte riktigt vad du syftar på..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in