Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-18, 09:50
  #1
Medlem
lars-görans avatar
fyfan för den här kameran, dåliga bilder tar den, käkar batterier, får aldrig in skärpan, och så nu ett till problem.
När jag laddar in bilderna på datan så ser dom helt okay ut när man tittar på "thumbnails" men sen när man tittar på bilden i fullstorlek så kan halva bilden vara lila/vit? nån annan som har haft liknande problem med nån kamera och vet vad det kan bero på?
kameran är en HP PHOTOSMART M415

tack på förhand
Citera
2007-02-18, 10:04
  #2
Medlem
Kanqins avatar
Den är väl paj? Med andra ord, tillbaka till butiken. En kamera är inte riktigt en pryl som är lätt att själv felsöka och fixa till.
Citera
2007-02-18, 10:36
  #3
Medlem
Tenses avatar
Kan vara något fel på minnet. Om det är ett sådant man kan plocka ut kan du ju testa med ett annat.
Citera
2007-02-18, 10:36
  #4
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanqin
Den är väl paj? Med andra ord, tillbaka till butiken. En kamera är inte riktigt en pryl som är lätt att själv felsöka och fixa till.

tror inte jag har garanti kvar på skiten...sen var folket på computercity så jävla jobbiga att ha och göra med sist jag var där också

Grejjen är att den första kameran jag köpte hade det här felet, sen gick den sönder helt och jag fick en ny kamera på garantin och nu märker jag att den här har samma fel så tänkte mest om det var nått jag gjorde fel? eller kanske nått fel i själva överföringen eftersom bilderna ser okay ut i minifortmat på datan och på displayen på kameran också.
Citera
2007-02-18, 10:37
  #5
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tense
Kan vara något fel på minnet. Om det är ett sådant man kan plocka ut kan du ju testa med ett annat.

köpte precis minneskort på prov, samma fel med det
Citera
2007-02-18, 10:43
  #6
Medlem
Squalos avatar
Det lutar helt klart åt att det är något fel på din dator. Pröva att installera kameran på en annan dator och föra över bilderna till den. Se om det blir samma fel.
Citera
2007-02-18, 19:56
  #7
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det lutar helt klart åt att det är något fel på din dator. Pröva att installera kameran på en annan dator och föra över bilderna till den. Se om det blir samma fel.

ska testa att lägga bilderna på en annan dator nästa gång det händer..men tror ändå inte det är datorns fel..för kom på att det händer nästan uteslutande vid fotografering i skymning
Citera
2007-02-18, 22:44
  #8
Medlem
Tussilagos avatar
Har du kanske en bild du kan ladda upp så vi kan se hur det ser ut? Har lite svårt att föreställa mig det.
Jag hade problem med gröna prickar i mina bilder i min första digitalkamera, då var det minneskortet som var dåligt.

Skulle kunna vara något med objektivet i kameran som har gått sönder.
Citera
2007-02-19, 09:16
  #9
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Finns en chans att jag jobbar på avdelning för kameror för HP.
Illafall detta är ett fel som handlar om en drivrutin för din dator.

detta dokument skickas ut till modelerna 415 , ett litet känt problem kan vi säga.



Citat:
Workaround one: Put the camera in disk drive mode


Press the Menu/OK button on the camera.

Press the Right Arrow button three times.

Press the Down Arrow button until USB displays.

Press the Right Arrow button once. Disk Drive will display instead of Digital Camera.


Citat:

Workaround two: Use the native Windows camera driver


Connect the camera to the computer.

Click Start, click Settings, and then click Control Panel.

Double-click System.

Click the Hardware tab.

Click Device Manager.

Under Imaging Devices, double-click the name of the camera.

Click the Driver tab on the dialog box that displays.

Click Update Driver.

Select Install from a list or specific location (Advanced) and then click Next.

Select Don't search. I will choose the driver to install and then click Next.

Select Digital Still Camera and then click Next
Citera
2007-03-14, 19:11
  #10
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Finns en chans att jag jobbar på avdelning för kameror för HP.
Illafall detta är ett fel som handlar om en drivrutin för din dator.

detta dokument skickas ut till modelerna 415 , ett litet känt problem kan vi säga.

ja vad oväntat att inte nötterna på computercity visste det här då .
ska testa det där nästa gång jag får en sån bild tack så mycket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback