2007-02-17, 21:26
Medlem
Som sagt, jag behöver hjälp och åsikter kring vilken eller om man ens behöver en kniv i lumpen. Ska tjänstgöra som amfibiemekaniker om det nu spelar någon roll.

har dock tittat på lite knivar från andra trådar här på forumet tex:

SOG Seal Pup
Bra omdömen från olika håll. Ingen "rambo" storlek utan relativt smidig men som ändå värkar kunna palla ganska hårda tag. Priset inklusive rejäl slida var väll ändå inte så välldans dyrt?

Benchmade - 10505 Rant DPT
En vackrare kniv än SOGen i mina ögon och med ett tillsynes mycket greppvänligt handtag. Priset var ju också en stor fördel.

Jag har ju sett i disskusioner här och på tex Soldf att Fällknivens knivar är välldigt populära men vafan dom är ju skitdyra, ere värt att lägga dessa stålar på en kniv?

Så snälla hjälp mig nu att välja en kniv som kommer hålla lumpen ut och hällst därtill.

/Alfred
Citera
2007-02-17, 21:32
Medlem
BaldiNs avatar
Behöver du en kniv så kommer du att få en.
Citera
2007-02-17, 21:36
Medlem
angelos avatar
Haha. Får en bild av att du är precis som Tackleberry i polisskolan.
Citera
2007-02-17, 21:45
Bannlyst
om du nu tvunget ska köpa en själv

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=381220
Citera
2007-02-17, 21:45
Medlem
brobbans avatar
Ska du bli mekaniker kanske en Leatherman sitter fint, annars ta ingen fin kniv utan en billig och stryktålig.
Citera
2007-02-17, 21:46
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldiN
Behöver du en kniv så kommer du att få en.
Precis.

De ger ut knivar. Inga snygga saker i extrem kvalitet, utan billiga mora-knivar med grönt plasthandtag.

Men de fungerar, och du behöver inte bekymra dig om dem. Tappar du bort den? Inget problem, den kostar inte särskilt mycket.
Bryter du av spetsen när du försöker bända upp nånting, eller skadar den på nåt annat sätt?
Lämna in den och få ut en ny.

Skaffa en bra multi-tool istället, för det ger de inte ut nån i lumpen.
Och du behöver en bra tång oftare än en bra kniv.....
Citera
2007-02-17, 21:48
Medlem
Monoceruss avatar
http://www.fallkniven.com/a1f1/f1_sv.htm
Citera
2007-02-17, 21:50
Medlem
fucked ups avatar
en kniv från fällkniven en F1 eller en a1 eller en s1
Citera
2007-02-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBye
Som sagt, jag behöver hjälp och åsikter kring vilken eller om man ens behöver en kniv i lumpen. Ska tjänstgöra som amfibiemekaniker om det nu spelar någon roll.

har dock tittat på lite knivar från andra trådar här på forumet tex:

SOG Seal Pup
Bra omdömen från olika håll. Ingen "rambo" storlek utan relativt smidig men som ändå värkar kunna palla ganska hårda tag. Priset inklusive rejäl slida var väll ändå inte så välldans dyrt?

Benchmade - 10505 Rant DPT
En vackrare kniv än SOGen i mina ögon och med ett tillsynes mycket greppvänligt handtag. Priset var ju också en stor fördel.

Jag har ju sett i disskusioner här och på tex Soldf att Fällknivens knivar är välldigt populära men vafan dom är ju skitdyra, ere värt att lägga dessa stålar på en kniv?

Så snälla hjälp mig nu att välja en kniv som kommer hålla lumpen ut och hällst därtill.

/Alfred

Förslagsvis kanske du ska påbörja din värnplikt innan du funderar på att köpa en kniv.
Citera
2007-02-17, 22:00
Medlem
Nevyns avatar
Utan tvekan Seal Sog Pup, hade aldrig velat vara utan min.
Citera
2007-02-17, 22:45
Medlem
"Som sagt, jag behöver hjälp och åsikter kring vilken eller om man ens behöver en kniv i lumpen"

ville bara få de klart att frågan var lika mycket att om man ens behövde köpa sig en kniv men nu har man ju fått åsikter från båda håll...

Citat:
Ursprungligen postat av angelo
Haha. Får en bild av att du är precis som Tackleberry i polisskolan.
HAHAHA närå för fan.

Citat:
Ursprungligen postat av EBIT
Förslagsvis kanske du ska påbörja din värnplikt innan du funderar på att köpa en kniv.
Jo de e ju klart... ähhh ja får väll se hur långt en mora jäkel klarar sig och sen införskaffa sig en lite finare om man tycker sig behövas

Citat:
Ursprungligen postat av Nevyn
Utan tvekan Seal Sog Pup, hade aldrig velat vara utan min.
Så du hade en sådan under din tid i lumpen eller? Köpte du den för att du tyckte att försvarets inte höll måttet eller köpte du den innan du ryckte in?
Citera
2007-02-17, 22:52
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag använder för närvarande en Cold Steel UWK. Ligger bra i handen, lätt att hålla vass, lagom stor, hyfsat billig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in