2007-02-18, 17:59
Medlem
snapcases avatar
Jag vill gärna ha rp:s om ni hittar nåt fuffens. Om ni anser att det är flera i samma tråd så är det dock bättre om ni rapporterar det första och skriver att jag bör titta på resten av tråden istället för att skicka flera stycken.
Citera
2007-02-20, 01:31
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hellre för många RP än för få.

Absolut

Skicka gärna RP:n, men som andra sagt så hittar ni flera regelbrott i en tråd så räcker det med RP på ett inlägg där ni ger som anledning att kolla in hela trådenj så fixar det sig.

Försöker svara på varje RP om jag inte ser/tror någon annan hunnit före.
Citera
2007-02-20, 02:47
Medlem
Alladins avatar
RP:s är jättebra, men när man får 10 rapporterade inlägg från samma tråd där de dessutom är postade i följd så känns de lite onödigt. Får jag ett rp på ett inlägg så kollar jag oftast igenom tråden i fråga.
Massa rps från samma behövs alltså inte...
Citera
2007-02-20, 05:20
Medlem
GaiNs avatar
Absolut, kan bara hålla med övriga moderatorer- RP:s hjälper otroligt mycket i modereringen och är mycket bra om man är stressad och inte hinner läsa igenom trådar så noga utan mer kollar av PM-lådan och liknande och då har fått in RP:s som annars kanske hade tagit längre tid att åtgärda.

Mycket roligt att folk bryr sig att rapportera inlägg som är regelbrott eller liknande, höjer kvallitén på forumet oerhört. Försöker svara på alla RPs jag får också.

Må väl
GaiN
Citera
2007-03-03, 20:56
Bannlyst
Om ni inte tycker att det RP:ade inlägget eller tråden bryter mot reglerna, svarar ni ändå den som RP:at och förklarar detta?
Citera
2007-03-03, 21:53
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Om ni inte tycker att det RP:ade inlägget eller tråden bryter mot reglerna, svarar ni ändå den som RP:at och förklarar detta?
Jag kan inte svara för alla, men ett par moderatorer har svarat på mina "flytta tråden"-reports, där de säger att de inte valt att flytta tråden.
Citera
2007-03-03, 23:56
Medlem
illums avatar
PITA-lista är man aldrig i närheten av om man fattat att RP handlar om regelbrott, ot och trams.

Så jag stämmer också in, rapportera!
Citera
2007-03-04, 00:06
Medlem
Knudsons avatar
Citat:

Min erfarenhet är att det inte är så. Förmodligen har detta något med kvaliten på forumet att göra. Som pojken ovanför dig säger, allt för att höja nivån på forumet. Jag själv har dock inte kommit underfuld med varför inte dessa rps besvaras
Citera
2007-03-04, 00:34
Bannlyst
Jag har aldrig rapporterat så mkt som på sistone. Känns fint att kunna bidra lite...

Och personligen bryr jag mig inte så mkt om om jag får ett PM som säger "åtgärdat". Förstår om man inte orkar svara på 20 rapporter om dagen.
Citera
2007-03-04, 00:35
Medlem
tjaboooos avatar
är det så att man verkligen vill ha svar då kan man ju säga att man vill ha det, eller slänga med en fråga.
Citera
2007-03-04, 00:40
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:

Jag svarar i princip alltid på alla RP som jag åtgärdar, oavsett om jag håller med rapportören eller inte. Jag anser detta är en viktig återkoppling som dels gör att medlemmen är villigare att rapportera nästa regelbrottsmisstanke, dels får en uppfattning om hur modsen tolkar regelverket.

Ibland kan det dock hända att en rapport faller mellan stolarna, om det är två mods i ett forum så kanske båda tror den andre tar hand om det. Det törs jag nog påstå är väldigt sällsynt, men det kan inträffa.

I intensiva forum så kan det också förekomma ett tiotal RP på samma uppenbara regelbrott, och då har jag all förståelse för att modsen där inte orkar svara på alla tio som rapporterar.
Citera
2007-03-04, 00:49
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag svarar i princip alltid på alla RP som jag åtgärdar, oavsett om jag håller med rapportören eller inte. Jag anser detta är en viktig återkoppling som dels gör att medlemmen är villigare att rapportera nästa regelbrottsmisstanke, dels får en uppfattning om hur modsen tolkar regelverket.[...]

Ni andra mods borde ta efter gammgubben . Jag förstår fortfarande inte hur andra mods inte fattat detta än. Har ni ens gått i skolan? . När man som användare rapproterar ett inlägg finns det en anledning till detta. Om man då inte får feedback på det hela så lägger man ju ner tillslut.
Ex: Tänk om man rapporterar tre inlägg och ingen åtgärd görs samtidigt som man inte hör av moderatorn, hur stor är då chansen att man fortsätter rapportera inlägg? Era stolpskott...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in