2007-02-17, 07:35
Bannlyst
hmmmmm

knepigt det där, men logisskt sätt måste det väl vara så att det är de verksamma ämnena som man blir tolerant emot, och om olika benzo har olika verksamma ämnen...tja...
2007-02-17, 08:28
Medlem
jrgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTZ
knepigt det där, men logisskt sätt måste det väl vara så att det är de verksamma ämnena som man blir tolerant emot, och om olika benzo har olika verksamma ämnen...tja...

Det kallas korstolerant för att dessa ämnen är lika i grunden.men olika människor har olika gener så allt funkar olika på oss. bara att testa sig fram!
2007-02-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrgbg
Du är faktist fel ute där. korstolerans är inte samma sak som tolerans.
vin & öl innehåller exakt samma sak, medans olika benso inte gör det.
Altså är det korstolerans när det gäller benso och vanlig dj*vla tolerans när det gäller etanol.

Pratar du av egen erfarenhet eller? Tror inte det. Om du har hög diazepam tolerans och sen byter till en annan benzo, så inte fan kommer du att känna dig som en benzo oskuld för det. Så du skulle föreslå mig att byta till sobril när flunitra toleransen blir skyhög?
Du får väl prova själv innan du postar nåt du läst dig till.
2007-02-17, 15:46
Medlem
ett exempel
http://en.wikipedia.org/wiki/Morphine

du ser siffrorna längre ner till höger.det var 30% för morfin.. därför man inte käkar det

Är det härifrån du får din "kunskap"? Det postade du i ett annat ämne.
2007-02-17, 15:57
Medlem
jrgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandrax
Pratar du av egen erfarenhet eller? Tror inte det. Om du har hög diazepam tolerans och sen byter till en annan benzo, så inte fan kommer du att känna dig som en benzo oskuld för det. Så du skulle föreslå mig att byta till sobril när flunitra toleransen blir skyhög?
Du får väl prova själv innan du postar nåt du läst dig till.

inget jag läst mig till, jag har märkt det.
och inte har jag sagt att man blir nån oskuld. men att jämföra två etanolpreparat med två olika benzopreparat är lite dumt...
ja har köka en jävla massa valium..så nu tål jag mera xanor, men inte massa mer xanor.. men en del mer...
2007-02-17, 15:59
Medlem
jrgbgs avatar
Citat:
ett exempel
http://en.wikipedia.org/wiki/Morphine

du ser siffrorna längre ner till höger.det var 30% för morfin.. därför man inte käkar det

Är det härifrån du får din "kunskap"? Det postade du i ett annat ämne.

Det är bara ett ställe, som är lätt att länka till då informationen är ganska lättläst.
Men den finns på massor av andra ställen på internet om du orkar leta lite.
just morfin är det vanligt att man studerar.
2007-02-17, 16:10
Medlem
Citat:
Det är bara ett ställe, som är lätt att länka till då informationen är ganska lättläst.
Men den finns på massor av andra ställen på internet om du orkar leta lite.
just morfin är det vanligt att man studerar.

Ja, genom att äta det och se vad som sker. Sen kan man berätta vad man upplevde. Tror inte Wikipedia kan ersätta det.
2007-02-17, 18:40
Medlem
jrgbgs avatar
Citat:
Ja, genom att äta det och se vad som sker. Sen kan man berätta vad man upplevde. Tror inte Wikipedia kan ersätta det.
självklart inte..men med morfin så har både jag & många anfda ätit det utan resultat. men sen att skjuta det .. ja det ger en annan rush.
och som jag skrev det finns fler källor som säger samma sak.
varför denna upprepning från din sida om wikipedia?
2007-02-17, 18:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Hej Hej Hej! Öl och vin är alkohol.
Stess och xanor är benzo.
Toleransen finns i "familjen" så att säga.
Byter du "familj" så följer inte toleransen med. Ex från stess till vin.
Eller från sprit till Oxy. De tillhör inte samma familj, är du med?
Stesolid och vin är faktiskt besläktade... Både diazepam och alkohol påverkar GABA-centret, även om alkohol också har andra effekter...
2007-02-17, 20:53
Medlem
fluddrig nu

tagit skitmång sobril inte förrän nu kickar dom sköönt
2007-02-17, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paddie
tagit skitmång sobril inte förrän nu kickar dom sköönt

Grattis....

mvh
2007-02-17, 21:15
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
men olika människor har olika gener så allt funkar olika på oss. bara att testa sig fram!
Måste låna denna tråd. (Sorry)

Ja, då har jag gener som inte "tål" Benzo m a o. Trevligt, synd bara att man inte kunde ha noll tolerans mot någon annan drog istället.
Jag har testat Alprazolam, Diazepam, Midazolam, och en massa annat icke-Benzo (Imovane, Stilnoct) både att landa på efter Cs-droger, men även som icke-landningshjälp.
Spelar ingen roll att jag har tagit Tjack eller Kola och är hur speedad som helst, när jag svalt denna benzotablett, oftast hinner jag bara ta en, så somnar jag inom 20-30 min.
Hinner aldrig flumma, jag har provat sitta upp, och stå upp, men det går inte, ramlar bokstavligt omkull om jag inte lägger mig. Och så somnar jag.
Inte så festligt då alla vänner sitter kvar och myser och flummar i timmar, så var det tack och godnatt för mig så snabbt.

På tex. Alprazolam kan jag hålla mig uppe på 0,5 mg, men då känner jag å andra sidan inget knappt , men på 1 mg så sover jag inom 20 min.
De övriga är likadant men med andra doser.
Diazepam däckar jag av 10-20 mg beroende på om det är som landning el inte.
Midazolamet ska vi inte prata om, en halv 7,5 mg (alltså, 3,75 mg) räcker ibland vissa gånger.
Har aldrig blandat någon Benzo med alkohol ska kanske tilläggas.

Så jag var bara tvungen att låna tråden lite, (sorry) och kolla om någon har något tips om man inte innehar NÅN tolerans alls.
Vill ju också känna av, om så bara en kvart, denna känsla som jag läser om här, och som vännerna kan säga är så skön.
How?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in