2007-02-16, 19:22
Medlem
Tankade Songs About My Cats med Venetian Snares, men fastande inte alls. Är denna skiva väldigt o-representativ för honom, eller missar jag bara grejen?
Citera
2007-02-16, 19:29
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooboxxx
Nej :sic19:

Ogillar sån där äckelmetal mer än nåt annat.

Jag har bestämt mig för att göra det jag letar efter själv
Just nu behöver jag skriva en text och det är jag riktigt dålig på. Sen fixa någon som orkar skrika den, då jag själv inte har skrikit något på många år.

Så här låter det än så länge. http://media.putfile.com/Poobohosting---Bankelibank
Sen med skrik så låter det som vad jag menar
Eller så är jag ute och cyklar bland genres och det här är nåt annat.

Gillade det.. lägg till Skrik!
Lite som Bleeding Ears nästan.. tycker jag..
Citera
2007-02-16, 19:30
Medlem
http://www.myspace.com/venetiansnares
Citera
2007-02-16, 23:17
Medlem
Marcantas avatar
Om du är ny o vill få en bra introduktion så är det absolut skivan 'Venetian Snares - Rossz Csillag Allat Született' du vill åt. Mr Aaron Funk har ett nytt sound från skiva till skiva men denna... oohh...
En blandning av orkester samplingar (stråkar o blås) med melodier som är ondskefulla o ger en slags maktkänsla om du förstår vad jag menar. och så förstås helt galna beats. Väldigt originellt och välproducerat sound.

Enligt mig så är den skivan en av dom bästa som någonsin gjorts. Från att när jag upptäckte den lyssnade jag på den om och om igen i flera veckor nånstopp o det lär ju ha vart mer än ett halvår sen o jag kan fortfarande sätta på den o känna att det känns minst lika nytt och inspirerande. Och misstro mig inte, jag har vansinnigt enkelt för att tröttna på musik så ni förstår hur bra jag tycker att den är. Som sagt, en av dom bästa skivor nånsin.

Nån nämnde Meshuggah! Lite lustigt för att Meshuggah själva vet jag lyssnar mycket på Squarepusher. Hehe men om du vill ha en blandning av Meshuggah och Breakcore så blir det jävligt svårt :P Prova dessa kanske:
Ephel Duath(skivor: A Painter's Palette och Pain Nesseccary to Know) Typ Black Metal, Jazz/fusion och DnB i ett vilket man tror kan låta "åh vi gör något coolt" men fan vad dom lyckas med soundet och flowet.
Behold... The Arctopus(allt... vansinnigt teknisk och lekfull tvspels/metal musik).

Detta är inte Breakcore men JÄTTEVÄRD en check www.xplodingplastix.com (elektronisk/acid jazz/triphop/DnB). Xploding Plastix är också bland det bästa jag hört i hela mitt liv. Består av två killar från Norge o dom spelar det jag nämde.. Bland det mest välproducerade jag hört.

Man får ha i åtanke att detta INTE är lättlyssnad musik och kan för vissa krävas MÅNGA lyssningar innan man ens kan börja uppfatta/gilla det.
Om du dock lyckas fastna så kommer du vara en lycklig människa ett tag. Verkligen musik som kan uppfattas som så bra att man skrattar när man hör det. Något som åtminstone är väldigt ovanligt för mig.
Citera
2007-02-16, 23:55
Medlem
Lyssnade lite på Xploding Plastix på deras hemsa.. fy helvete vad bra! Vilken skiva skulle du rekommendera att börja med? Hittade bara en recension på AMG och den var ingen vidare..
Citera
2007-02-17, 00:14
Medlem
Marcantas avatar
Egentligen skulle jag nog rekommendera allt för jag tycker att allt dom släppt är bra(möjligen kanske nån låt som kan klassas som "okej" lite här o där per skiva)
Dom har släppt två skivor o så några EPs tror jag.
The Donca Matic Singalongs: Mer elektronisk(klick'n klack ljud?) tv spels influerad, leksaksljud o glada/roliga melodier. Låten Dizzy Blonde på den skivan är sjukt bra.

eller

Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents: en otroligt genomarbetad skiva med många kreativa ideer på alla plan. Kan inte föreställa mig hur länge dom måste ha jobbat med den. Här använder dom mer verklighetstrogna samplingar. Helt otroligt för man kan tro att det är riktiga instrument men det mesta är datorn. Acid Jazz influerad. Väldigt moget sound... lr nåt :P

Tanka båda :P
Citera
2007-03-31, 16:27
Medlem
TheFightingEggs avatar
Det finns mycket bra breakcore. Men det bästa måste nog vara Ed Cox.
www.myspace.com/edcoxlife4land
Han spelar en egen genre som han kallar Clowncore. Det är skitgrymt! Om ni hittar hans album så ska ni lyssna på "Russian Jigcore". Det är fan hans bästa låt nånsin.
Annars finns det en mix han gjort som är rätt bra

http://www.braindamageradio.com/mixes/ED_COX_Clowncore-mix_HQ.mp3

Sen är Shitmat jävligt bra. Låten "Amen Babylon" är riktigt tung.
Citera
2007-04-01, 00:17
Medlem
Draugs Hargs avatar
Jag kanske är ute på djupt vatten nu, men borde inte Iszoloscope (främst albumet Au Seuil Du Néant) och Ebola passa in rätt bra här om du vill ha arga breakbeats?
Citera
2007-04-01, 15:04
Medlem
joranimuss avatar
Slår ett slag för TraumaTizer! skön, ofötursägbar breacore!
Hans skiva finns att ladda ner över allt. Han har inget skivkontrakt utan dumpar bara allt på Soulseek!
Citera
2007-04-04, 00:53
Medlem
TheFightingEggs avatar
Det finns en rätt kul dokumentär om genren. Den heter Notes on Breakcore och kan hittas här: http://fs05n2.sendspace.com/dl/43b0f5e71dafc4068b9633833d57c6a2/4612da8a/khimd8/notes_on_breakcore.avi
En trailer på filmen: www.widerstand.org
Widerstand är även det största breakcorecommunityn, men den har varit nere ett bra tag.
Det finns en längre version, men som kostar dock. Vet ej vart man kan hitta den.
Citera
2007-04-04, 12:34
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcanta
Detta är inte Breakcore men JÄTTEVÄRD en check www.xplodingplastix.com (elektronisk/acid jazz/triphop/DnB). Xploding Plastix är också bland det bästa jag hört i hela mitt liv. Består av två killar från Norge o dom spelar det jag nämde.. Bland det mest välproducerade jag hört.

Håller med, Xploding Plastix är all time-favoriter för mig. Hela soundet är så fräscht och eget.
Citera
2007-04-04, 16:05
Medlem
joranimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFightingEgg
Det finns en rätt kul dokumentär om genren. Den heter Notes on Breakcore och kan hittas här: http://fs05n2.sendspace.com/dl/43b0f5e71dafc4068b9633833d57c6a2/4612da8a/khimd8/notes_on_breakcore.avi
En trailer på filmen: www.widerstand.org
Widerstand är även det största breakcorecommunityn, men den har varit nere ett bra tag.
Det finns en längre version, men som kostar dock. Vet ej vart man kan hitta den.

Jag kan inte annat än instämma! Jag sitter på en 29 minuter lång version, med eftertexter inkluderade. Väldigt matnyttig presentation av genren, massa bra tips på artister man bör kolla upp. Ta en extra titt på DJ Scotch Egg där, fy fasen vad han blippar sitt gameboy! En rolig grej som fick mig skratta var Jason Forrest/Donna summer! Skönt som attans med en +40 gubbe som just börjat tappa hår som studsar runt på scenen totalt okontrollerat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in