2007-02-16, 10:44
Medlem
Trycker F8 som jag brukar men funkar inte..

Har virussökt och plockat bort spyware..

kör med amd 64 och XPpro

polk
Citera
2007-02-16, 10:52
Medlem
Megaforces avatar
Om windows-installationen är så trasig att inte F8 fungerar så får du testa med att boota upp XP-installationsskivan och försöka reparera från den.
Citera
2007-02-16, 18:14
Medlem
ok ska försöka..

tack för svar

polk
Citera
2007-03-26, 22:02
Medlem
Det funkar fortfarande inte trots att jag har gjort en nyinstallation av XP....
Va kan det va för fel

polk
Citera
2007-03-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polk
Det funkar fortfarande inte trots att jag har gjort en nyinstallation av XP....
Va kan det va för fel

polk

För mig har nog aldrig F8 fungerat med XP för felsäkert läge.
Följande fungerar fint på XP Pro:

Controlpanel/System/Advanced/Startup and Recovery/Settings

"To edit the startup options file manually, click Edit"

(eller bara öppna c:/boot.ini)

Där bör en rad liknande denna finnas:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Kopiera den raden och klistra in den under...ändra sedan "Microsoft Windows XP Professional" till "Microsoft Windows XP Professional Safeboot" .

När du startar om får du upp två alternativ...välj rätt.
Citera
2007-03-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysT
För mig har nog aldrig F8 fungerat med XP för felsäkert läge.
Följande fungerar fint på XP Pro:

Controlpanel/System/Advanced/Startup and Recovery/Settings

"To edit the startup options file manually, click Edit"

(eller bara öppna c:/boot.ini)

Där bör en rad liknande denna finnas:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Kopiera den raden och klistra in den under...ändra sedan "Microsoft Windows XP Professional" till "Microsoft Windows XP Professional Safeboot" .

När du startar om får du upp två alternativ...välj rätt.

Ja de va ju konstigt för F8 har funkat för mig iallafall två år nu.....tills nu.

Tack för tipset de verkar ju funka så oxå

polk
Citera
2007-03-27, 16:36
Medlem
ooops testade inte ordentligt tydligen,det visar sig att möjligheten kommer upp men jag kan inte flytta markören så jag kan inte välja felsäkert läge nu heller.

Vet inte om det beror mitt trådlösa t-bord,men det är samma som jag har använt förut.Nån som har nåt tips på det.

polk
Citera
2007-03-27, 17:07
Medlem
Ondkvists avatar
Starta maskinen som vanligt, kör MSCONFIG och bocka för /SAFEBOOT under fliken BOOT.INI.

Nästa gång du startar om kommer maskinen automatiskt att gå upp i felsäkert läge. Fixa det du ska, och kör sedan MSCONFIG på nytt och bocka ur /SAFEBOOT.
Citera
2007-03-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Starta maskinen som vanligt, kör MSCONFIG och bocka för /SAFEBOOT under fliken BOOT.INI.

Nästa gång du startar om kommer maskinen automatiskt att gå upp i felsäkert läge. Fixa det du ska, och kör sedan MSCONFIG på nytt och bocka ur /SAFEBOOT.
Tack så mycket för tipset de funkade utmärkt...

polk
Citera
2007-03-28, 21:40
Medlem
När jag köpte min nya dator följde det med ett trådlöst tangentbord (Microsoft) och jag upptäckte under installationen av windows att det högst upp till höger sitter en knapp som heter "F-Lock" den är till för att kunna använda snabbkommandon ser det ut som.

Har du en sådan knapp, se till att avaktivera "F-Lock", annars förstår jag att F8 (Fwd) inte fungerar.
Citera
2007-03-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coruz
När jag köpte min nya dator följde det med ett trådlöst tangentbord (Microsoft) och jag upptäckte under installationen av windows att det högst upp till höger sitter en knapp som heter "F-Lock" den är till för att kunna använda snabbkommandon ser det ut som.

Har du en sådan knapp, se till att avaktivera "F-Lock", annars förstår jag att F8 (Fwd) inte fungerar.
Nej jag har ingen knapp som säger f-lock,dock en liknande knapp men jag har testat den i alla lägen utan att det funkar.

polk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in