Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-15, 21:00
Bannlyst
Lite statistik på hur många medlemmar det finns på Flashback och hur många inlägg som skrivits hade vart nice. Kanske en stapel på hur många som vart online som mest förra månaden och rekordet denna månad? Gärna från månad till månad, dag till dag, o.s.v.

Allt detta uppradat i staplar hade sett riktigt snyggt ut, då det verkar som om medlemsantalet och antalet online samtidigt har ökat rejält den senaste tiden.

Kanske en onödig funktion, fast vad tycker ni?
Citera
2007-02-15, 21:15
Medlem
ojns avatar
Du skojar hoppas jag. Om inte borde denna förpassas till Humor tillsammans med killen som saknade ett (tror det var) sportforum.
Citera
2007-02-15, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Du skojar hoppas jag. Om inte borde denna förpassas till Humor tillsammans med killen som saknade ett (tror det var) sportforum.
Nej det gör jag inte. Jag kanske gick till överdrift, då de flesta skulle anse att det skulle likna lunarstorm alltför mkt men jag saknar "funktionen" där man kunde se hur många medlemmar som vart online som mest samtidigt.
Citera
2007-02-15, 21:37
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztla
Nej det gör jag inte. Jag kanske gick till överdrift, då de flesta skulle anse att det skulle likna lunarstorm alltför mkt men jag saknar "funktionen" där man kunde se hur många medlemmar som vart online som mest samtidigt.
Inte det jag meande, det jag menar är att det redan står både hur många användare Flashback har, hur många inlägg som skrivits samt hur många som (mest) är/(varit) online. Kolla längst ner på sidan.

EDIT: verkar faktiskt inte stå hur många som är online längre.
Men så fort rekordet slås går Admin Lunarstorm on us again och startar en tråd som heter ungefär "Besöksrekord på forumet igår kväll!!!!!!!!11eleven11*OMGLOL*". Tror att det som mest varit åtminstone 1500 personer inloggade samtidigt.

EDIT2:
Citat:
Flest uppkopplade användare samtidigt var 3 031, Idag klockan 22:46.
Detta skrevs den 7 januari i år.
Citera
2007-02-15, 21:41
Bannlyst
Mest personer online samtidigt kan jag frotfarande inte hitta... Var?

Edit: Högst upp på sidan står det: "Aktiva användare för närvarande: 3020" så det rekordet måste ha slagits för länge sen.

Edit2: 3057 någonting tyckte jag såg tidigare idag också, vad ligger rekordet på? Går det att fixa tillbaka den lilla texten längst ner, den borde väl inte ta så mycket på servrarna direkt eller?
Citera
2007-02-15, 21:46
Medlem
ojns avatar
Citat:
Edit: Högst upp på sidan står det: "Aktiva användare för närvarande: 3020" så det rekordet måste ha slagits för länge sen.
Såg också det nu, jag hade filtrerat bort det i min FF. Intressant att rekordet i januari 2005 var 792 användare, forumet har växt en hel del. Dock har väl hälften av dessa stuckit igen sen Lounge stängde för nya användare.
Citera
2007-02-15, 22:15
Bannlyst
Citat:
Går det att fixa tillbaka den lilla texten längst ner?
Amen! Det var mycket spännande med sådan statistik. Jag röstar för ett återinförande. Å andra sidan håller ju forumet på att möbleras om, så den funktionen är kanske bara tillfälligt borttagen?
Citera
2007-02-15, 23:09
Medlem
~Kokos avatar
http://www.big-boards.com/board/970/
Citera
2007-02-15, 23:20
Medlem
Cock_Sparrers avatar
där hade vi den tack.. Lite skoj och kolla på allt
Citera
2007-02-16, 04:28
Moderator
tobess avatar
Citat:
Vad ligger rekordet på? Går det att fixa tillbaka den lilla texten längst ner, den borde väl inte ta så mycket på servrarna direkt eller?

Most users ever online was 4270, 07-02-08 at 22:54.

www.flashback.org/online.php

Citera
2007-02-16, 09:48
Medlem
Gunnulaugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Most users ever online was 4270, 07-02-08 at 22:54.

www.flashback.org/online.php

På min står det på svenska?

"Flest uppkopplade användare samtidigt var 4270, 2007-02-08 klockan 21:54."
Citera
2007-02-16, 10:17
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnulaug
På min står det på svenska?

"Flest uppkopplade användare samtidigt var 4270, 2007-02-08 klockan 21:54."
Beror på vilket språk man väljer att visa forumet på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in