2008-02-08, 01:22
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Tycker systern svamlade väldigt mycket, varför skulle Jasmin lämna tillbaks nycklarna till systern när hon ska ut och hämta tvätten? hon hade ju inte kommit in i trappen en stund innan, pågrund av att hon inte hade nycklar! Det stinker lång väg, hennes syster vet vad som har hänt, hennes familj ligger bakom det hela det förstår vem som helst.

HEDERSMORD!!!

Ditt antagande är en lågoddsare, det finns nog fler än systern som vet vad som hänt men inte törs säga nåt för då går dom samma väg som Yasmine.
Djävla drägg !
Citera
2008-02-08, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Tycker systern svamlade väldigt mycket, varför skulle Jasmin lämna tillbaks nycklarna till systern när hon ska ut och hämta tvätten? hon hade ju inte kommit in i trappen en stund innan, pågrund av att hon inte hade nycklar! Det stinker lång väg, hennes syster vet vad som har hänt, hennes familj ligger bakom det hela det förstår vem som helst.

HEDERSMORD!!!

klart som fan det är. Samma gäller nog hon i uppsala. Litar inte på såna där släkningar. bara ljuger och ljuger
Citera
2008-02-08, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
klart som fan det är. Samma gäller nog hon i uppsala. Litar inte på såna där släkningar. bara ljuger och ljuger

Hon i Uppsala är utsatt för något av sina egna, det förstår vem som helst, man såg ju på hennes bror, lögnaren som sitter och säger att han letar efter sin syster.

Hur fan kommer dom undan? är det för att alla i släkten håller varann om ryggen? Hon hade bebis på 9 månader, hur fan tänker dom!!!
Citera
2008-02-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Ska bli intressant höra GWs teorier i efterlyst i kväll..

Jag såg bara på efterlyst med en halvt öga, men sa inte GW att han visste 'något konstigt' om fallet som gjorde att han inte kunde uttala sig, eller något liknande?
Citera
2008-02-10, 19:17
Medlem
Buddahns avatar
Jag undrar..........

Jag satt nyss på bussen och tänkte på vad dom sa i efterlyst om sms:et som hennes fästman påstod sig fått. Svaren kanske finns någonstans, men mina tankar var iallafall:
Om Yasemin skickade sms till sin marockanska fästman samma kväll, där hon bad honom komma in på internet, så måste hon ha skrivit detta meddelande när hon hade försvunnit (enligt GW och Aro) och om hon då blev kidnappad så måste kidnapparna varit med, alt lånat ut sina egna telefoner till Yasemin så hon skulle skicka meddelandet till honom. Nu till frågan, Yasemin måste ha skrivit detta meddelande (som nu inte finns någonstans) på arabiska eftersom han inte kunde svenska, och då kunde hon ju ha skrivit: HJÄLP MIG JAG HAR BLIVIT KIDNAPPAD eller liknande om hon ändå skrev på arabiska, om inte kidnapparna också var arabisktalande.

Jag kan inte sluta tänka på detta fall....

Min slutsats är då att ifall det rör sig om en kidnappning från första början och att det verkligen har skickats ett sms till fästmannen så måste kidnapparna varit araber själva också, så de själva kunde se vad hon skrev.
Citera
2008-02-10, 19:22
Medlem
Att mördaren/kidnapparen härstammar från MÖ är väl kanske det enda man kan vara helt 100% säker på i det här fallet.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-02-10 kl. 19:31.
Citera
2008-02-10, 19:35
Medlem
Buddahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att mördaren/kidnapparen härstammar från MÖ är väl kanske det enda man kan vara helt 100% säker på i det här fallet.

Nä de tycker jag bara är trångsynt egentligen. Visst kanske det är troligt, men det är ju onödigt att utesluta typ 8 miljoner pers.

Men hon kan väl nästan inte vara levande nu?
Fan vad har hänt med henne.. Varför tar dom inte hjälp av ett såntdär medium i detta fall?
Citera
2008-02-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddahn
Nä de tycker jag bara är trångsynt egentligen. Visst kanske det är troligt, men det är ju onödigt att utesluta typ 8 miljoner pers.

Men hon kan väl nästan inte vara levande nu?
Fan vad har hänt med henne.. Varför tar dom inte hjälp av ett såntdär medium i detta fall?

Det är inte ett dugg trångsynt, det är baserat på statistik.

Medium, har de lyckats lösa ett enda fall i Sverige? Det är bara hokus-pokus trams och ett enda stort lurendrejeri.
Citera
2008-02-10, 20:00
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Tänkte också på sms spåret. Hur trovärdigt är det när det inte existerar ngt faktiskt sms. Dessutom! Hur pålitlig är sms trafiken till Nordafrika? Vet själv att sms från/till Europa och USA kan försenas åtskilliga timmar , dom tycks liksom fastna på vägen...Så jag undrade lite om hon kan ha ´skickats smset 2,5h tidigare, innan hon gick ner för att hämta tvätten och hade loggat in på datorn. kan smset ha blivit fördröjt genom teletrafiken, nån som vet hur sånt fungerar?
Tyvärr buddahn så har medium aldrig bidragit till ngt konstruktivt i ett fll, snarare sabbat utredningar. Försök skrapa fram en liten tipskassa istället finns kanske nån släkting som sitter klämmer på nåt.
Citera
2008-02-13, 09:42
Medlem
Heinzes avatar
Bytt rubrik då även Tubay diskuteras i tråden och det skulle bli för rörigt att splitta trådarna.
/MOD
Citera
2008-02-14, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Skulle inte säga att det är säkert. i fall de är döda så är med nästan med 100% någon av deras eget folkslag. Men om de fortfarande lever så behöver det inte vara någon från MÖ. den vanligaste anledningen till att MÖ försvinner eller dödas av hedersvåld är ju just för att de har blivit för svenska i sitt beteende.
Chansen finns ju att någon av dem har hittat en svensk pojkvän som de har flytt med. Speciellt den Tubay som tog ut massa pengar och tog med sig passaet. Det om något tyder ju på att hon ar något planerat.
Citera
2008-02-19, 15:57
Medlem
Nu är ju ytterligare en tjej försvunnen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1867953.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in