2007-03-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haj
Imorgon ska jag ha en idé på projektarbete för sista året i gymnasiumet (ja, jag är 18, har gått om) färdig som förklarar ungefär vad mitt projektarbete ska handla. Jag är inte helt säker vad jag ska välja och undrar därför om någon kanske kan komma med lite tips?

Jag hade tänkt mig något inom dator ämnet (kanske något kring photoshop) men andra roliga förslag är självklart välkommna!
Projektet måste ha någon sorts anknytning till min linje, dvs: antingen något som passar lite ihop med media (vilket nästan är vad som helst) eller grafisk design.
Jag går SAM-MEDIA

Jag gillar nästan allt som har med dator att göra, spel (även tv-spel), bildredigering, webdesign, mm. Jag gillar även poker, om någon kommer på något rolig i den stilen så kanske man kör på det!

Gör en statistisk undersökning om folk syn på dagens intensiva marknadsföring.
Citera
2007-03-26, 20:30
Medlem
totens avatar
Hmm är du 18 och gått om..? du måste väl vara 19 minst om du gått om och går i 3an

OT Du kan göra en soffa med högtalare i som dunkar fint
Citera
2007-03-27, 19:19
Medlem
JesseMontgomerys avatar
Sitter i exakt samma sits, Ska ha en ide färdig nästa vecka. Men för min del gäller det att komma på något roligt inom elektronik/datateknik :S, hjäälp!
Citera
2007-03-27, 21:23
Medlem
Varför inte skriva ett arbete om hur fullt friska män i 20-30 årsåldern kan slösa bort hela sitt liv på ett idiotspel som World of Warcraft. Då får du in både om IT och datorspel blandat med lite psykologi och relationshantering.

Har jag personliga erfarenheter? Ja! Är jag förbannad? Ja.
Citera
2007-03-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesseMontgomery
Sitter i exakt samma sits, Ska ha en ide färdig nästa vecka. Men för min del gäller det att komma på något roligt inom elektronik/datateknik :S, hjäälp!

Gjorde ett kul projekt på gymnasiet. Byggde ett "Masken" spel som använde ett vanligt oscilloskop med analoga ingångar som monitor. Spelet byggdes in i en gammal TAC2 joystick. Fast detta var på stenåldern...
Citera
2007-03-28, 08:32
Medlem
Är detta projektarbete 100p som treorna läser? Om så är jag lite förvånad att du ska välja ämne nu, kursen startar ju då höstterminen börjar och det är processen som är det viktiga att dokumentera, inte slutresultatet. Du verkar lite sent ute.
Citera
2007-03-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Är detta projektarbete 100p som treorna läser? Om så är jag lite förvånad att du ska välja ämne nu, kursen startar ju då höstterminen börjar och det är processen som är det viktiga att dokumentera, inte slutresultatet. Du verkar lite sent ute.

Olika skolor börjar vid olika tidpunkter, jag gör t ex det sista momentet på mitt projekt idag.

Jag har dock kamrater som började för en månad sen ungefär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in