2007-02-15, 16:05
Medlem
hajs avatar
Imorgon ska jag ha en idé på projektarbete för sista året i gymnasiumet (ja, jag är 18, har gått om) färdig som förklarar ungefär vad mitt projektarbete ska handla. Jag är inte helt säker vad jag ska välja och undrar därför om någon kanske kan komma med lite tips?

Jag hade tänkt mig något inom dator ämnet (kanske något kring photoshop) men andra roliga förslag är självklart välkommna!
Projektet måste ha någon sorts anknytning till min linje, dvs: antingen något som passar lite ihop med media (vilket nästan är vad som helst) eller grafisk design.
Jag går SAM-MEDIA

Jag gillar nästan allt som har med dator att göra, spel (även tv-spel), bildredigering, webdesign, mm. Jag gillar även poker, om någon kommer på något rolig i den stilen så kanske man kör på det!
Citera
2007-02-15, 16:25
Medlem
Gromnas avatar
Något jag funderade på när jag gjorde detta projekt var om man skulle knäppa en del bilder, sedan redigera bilderna på olika sätt. Alltså på ett seriöst sätt, för att demonstrera hur mäktigt bildbehandlingsprogram verkligen är.

Att först ta en bild på en tjej och göra två versioner av bilden. En där hon görs "vacker" för att smetas upp på framsidan av någon tidning, och en version där hon görs "ful". Sedan lite olika andra grejer, du redigerar ihop flera olika bilar så det ser ut som en helt ny bil. Ja, bara exempel på vad du kan göra.

Presentationen av detta kan du göra på så sätt att du visar en del olika steg, från att du knäpper bilden till det färdiga resultatet. Du behöver inte redigera live, utan visar skärmdumpar från processen av ditt skapande. Tror det kan bli ganska läckert om du gör det bra.
Citera
2007-02-15, 16:58
Medlem
ormanoffs avatar
Gör en porrfilm.

Vet några som försökte sig på detta men tyvärr blev stoppade av lärarna (hade dock skådisar, kameror och hela köret).
Citera
2007-02-15, 19:06
Medlem
hajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Något jag funderade på när jag gjorde detta projekt var om man skulle knäppa en del bilder, sedan redigera bilderna på olika sätt. Alltså på ett seriöst sätt, för att demonstrera hur mäktigt bildbehandlingsprogram verkligen är.

Att först ta en bild på en tjej och göra två versioner av bilden. En där hon görs "vacker" för att smetas upp på framsidan av någon tidning, och en version där hon görs "ful". Sedan lite olika andra grejer, du redigerar ihop flera olika bilar så det ser ut som en helt ny bil. Ja, bara exempel på vad du kan göra.

Presentationen av detta kan du göra på så sätt att du visar en del olika steg, från att du knäpper bilden till det färdiga resultatet. Du behöver inte redigera live, utan visar skärmdumpar från processen av ditt skapande. Tror det kan bli ganska läckert om du gör det bra.

Låter helt klart som en häftig ide! Ska tänka på det.
Den andra iden tror jag däremot att jag bangar på. Fast visst vore det coolt! men hur mycket kostar det att hyra in 1 porrstjärna? Notera "1" för den andra blir ju jag
Citera
2007-02-15, 19:34
Medlem
Jrgens avatar
Vad bara försiktig med vad du döper ditt projektarbete till. Jag märkte idag att det står "Animerad Film: Zyklon B - En lukt som gör Gud nöjd" i mina betyg och jag tror inte det är positivt att ha det där när man söker jobb.
Citera
2007-02-20, 21:22
Medlem
memorexoneces avatar
A&B --> Arbetsliv och studier

/moderator
memorexonece
Citera
2007-02-20, 21:55
Medlem
Daevass avatar
Man behöver väl inte bestämma sig i tvåan? Vi bestämde oss på nyårsafton så vi iallafall skulle ha bestämt oss året före inlämningen. I vilket fall, du kan göra en hemsida som projektarbete om du vill, kan ju inte vara svårt att kamma hem MVG på den.
Citera
2007-02-20, 22:08
Medlem
Jag och tre polare gjorde en film som projektarbete.. Det var grymt kul + att filmen (faktiskt) blev riktigt bra. Vi satsade på att göra en 5-10 minuter lång film, men den blev istället 20 min

Hursomhelst, det var grymt kul att göra en film, så det är något jag skulle rekommendera.
Citera
2007-02-20, 22:09
Medlem
JemyMs avatar
Jag skrev om moralpanik, dvs när någon för för sig att något är omoraliskt och sen blåser det upp utanför alla proportioner i media. TV-Spel, Datorspel, Rollspel, Serier, Hårdrock etc.
Citera
2007-02-20, 23:05
Medlem
gretzkys avatar
Fixa en pokerturnering eller snacka med nån nattklubb och fixa fest där. antingen kanske du får hyra hela skiten, eller så kan du fixa nån deal med dom att du typ kommer på tema, säljer biljetter mm. På det kan du ju också göra en hemsida där du lägger upp vimmelbilder
Citera
2007-02-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Vad bara försiktig med vad du döper ditt projektarbete till. Jag märkte idag att det står "Animerad Film: Zyklon B - En lukt som gör Gud nöjd" i mina betyg och jag tror inte det är positivt att ha det där när man söker jobb.

Vi får inte ha med titeln i våra slutbetyg. Vilket gör mig irriterad eftersom jag hade just den i åtanke när jag gjorde mitt pretentiösa ämnesval (filosofi).
Citera
2007-03-18, 22:15
Medlem
totens avatar
Åh sitter i exakt samma sitts som dig! Och det är förjävligt rent ut sagt... allt står bara still när man försöker komma på nått
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in