2007-02-15, 15:09
Medlem
Vet inte om detta kommit upp förr här (antar det) dock hittar jag ingenting. Mitt problem är sådant, på skolan loggar man in på en central server för att få tillgång till sina personliga filer. Finns det något sätt (tex något fint program som man kan lägga på USB) som gör att man kan ta sig förbi inloggningen tillfälligt för att installera drivrutiner, vår datorsnubbe är på semester och vi måste fixa skiten själva.

Antar att typ recovra Adminlösenordet är det bästa, men hur gör jag?
Citera
2007-02-15, 15:47
Medlem
sparv3ns avatar
Det beror lite på vad det är för OS och nätverkssystem.

Jag vet back in the days så gick det ifall det var Windows95 med Novell Netware, då tryckte man CTRL+ESC och fick upp en ruta där man kunde komma åt det mesta, vet dock inte ifall det funkar fortfarande.
Citera
2007-02-15, 16:29
Medlem
Hazs avatar
Om det är Windows och burken har CD-läsare så kanske det här kan funka:
http://www.raymond.cc/blog/archives/...ging-password/
(tror nerladdningslänkarna är döda, men sök på DreamPackPL så hittar du det säkert). Har bara använt det på dator som har FAT32.
Citera
2010-04-18, 21:14
Medlem
Låter som att ni har ett AD på skolan. Om det är konfat så att passwd ligger på servern i skolan så kan du inte knäcka dig in på datorn. Men jag antar att det finns en lokal användare på datorn och då går det ju att hacka sig in. Ophcrack fixar biffen då. Google hittar.
Citera
2010-04-18, 21:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support även om tråden har några år på nacken.

//Mod
Citera
2010-04-19, 20:13
Medlem
Du kan förmodligen relativt enkelt komma dig in på datorn i fråga , men in på din Nätverkspartition är det lite värre med. Har du inte Administrativa Rättigheter i Win , men har haft det förut föreslår jag att du sätter in TP (Nätverkskabeln) i datorn , loggar in som vanligt. Kör>cmd

gpupdate /force

vänta...

Om du för förfrågan om att starta på nytt borde detta funka , om inte så startar du om datorn 3-4 gånger utan att logga in. Väntar ca 4-5 min sen loggar du in igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in