• 1
  • 2
2007-02-16, 16:39
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Nej jag delear din åsikt.

Samma här. De sällsynta gånger jag käkar på Donken brukar jag ta en McFeast eller El Maco...

Föredrar mina egna hamburgare.
Citera
2007-02-16, 16:52
Medlem
äppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Samma här. De sällsynta gånger jag käkar på Donken brukar jag ta en McFeast eller El Maco...

Föredrar mina egna hamburgare.
Vad tror du om att radera, i stället för att skapa, OT-inlägg i tråden?
Citera
2007-02-16, 17:10
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Vad tror du om att radera, i stället för att skapa, OT-inlägg i tråden?
Oops
Glömde svaret som följer efter:

McDonalds har givetvis inga grillfaciliteter på sina restauranger, så naturligtvis använder de sig av artificiella grillsmaker. Det finns en del sidor på nätet som påstår sig ha de hemliga recepten. Googla och du ska finna!
Citera
2007-02-16, 18:37
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Ok. Grillat räcker för mig. Vet inte riktigt vad smakskillnaden på kolgrillat och grillat är.

Anledningen till att Burger Kings burgare smakar grillat torde ju vara att dom faktiskt är grillade.
Men Big Tasty, hur får dom grillsmak på den?

Ja, deras burgare är grillade, inte stekta som hos McDonalds. Dock blir det ju en annan smak när man grillar över glödande kol än på en elgrill. Jämför själv skillnaden när du grillar en biff - eller varför inte en hamburgare - elektriskt jämfört med över kol.
Citera
2007-02-16, 23:55
Medlem
cenobs avatar
för att förtydliga då. kondensen av eldad hickory.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barbecue

"The choice and combination of woods burned result in different flavors imparted to the meat. Woods commonly selected for their flavor include mesquite, hickory, maple, and oak."

liquid smoke är kondens av hickory rök
Citera
2007-02-17, 00:12
Medlem
pipelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipeline
jag tror det är kiss i Big Tasty-dressingen. det är nog därför det smakar rök.

nee skämt åsido.
enligt mcdonalds ingrediensdeklaration så innehåller big tasty's sås detta

BIG TASTY SAUCE: Water, Milk Solids, Glucose Syrup (contains sulphite), Dextrose,
Vinegar, Thickener (1442), Egg, Sugar, Hydrolysed Vegetable Protein, Salt, Acidity
Regulator (270), Flavours, Onion, Yeast Extract, Garlic, Pepper, Paprika, Preservative
(202), Flavour Enhancers (627, 631).

om du listar ut vad flavor enhancer 627 & 631 är, så kan du bara krydda valfri maträtt med det. borde väl smaka rökigt nog då. fast mcdonalds är nog inte så pigga på att avslöja vad det är tror jag inte.
Citera
2007-02-17, 00:15
Medlem
pipelines avatar
Disodium guanylate (E627), chemical formula C10H14N5O8P, is a food additive used as a flavor enhancer, in synergy with monosodium glutamate (the sodium salt of glutamic acid, MSG). As it is a fairly expensive additive, it is not used independently of glutamic acid; if disodium guanylate is present in a list of ingredients but MSG does not appear to be, it is likely that glutamic acid is provided as part of another ingredient such as a processed soy protein complex.

Disodium guanylate is a flavor enhancer derived from dried fish or dried seaweed. It is a by-product of disodium inosinate. It is also known as Flavour enhancer 627 or Flavour Enhancer E627. It is found in instant noodles, potato chips and snacks, savoury rice, tinned vegetables, cured meats, packet soup.

Disodium inosinate (E631), chemical formula C10H11N2Na2O8.xH2O, is a food additive often found in instant noodles, potato chips, and a variety of other snacks. It is used as a flavor enhancer, in synergy with monosodium glutamate (also known as MSG; the sodium salt of glutamic acid). As it is a fairly expensive additive, it is not used independently of glutamic acid; if disodium inosinate is present in a list of ingredients but MSG does not appear to be, it is likely that glutamic acid is provided as part of another ingredient. It is often added to foods in conjunction with disodium guanylate.

Disodium inosinate is also known as disodium 5'-inosinate, sodium 5'-inosinate, disodium inosine 5'-monophosphate, inosine 5'-(disodium phosphate) and sodium inosinate.

hittade nyss detta.
Citera
2007-02-17, 16:47
Medlem
Airbuzzs avatar
Jag tycker Big Tasty-dressingen är jävligt god, så nu är det bara att gå till närmsta ICA-handlare och fråga efter ett par burkar disodium guanylate och disodium inosinate då... Sen ska det göras homeburgers!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in