2007-02-15, 11:49
Medlem
illums avatar
Hyland är uppenbarligen avstängd.

Jag hittar ingen post om det i "Varningar och bannlysningar".

Uppenbarligen verkar han inte ens veta själv varför han är bannad med tanke på denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=445306

Han har varit reggad sedan 2002. Enligt logiken "bannad på grund av att han idag är 12 år" borde han således varit runt 7 år vid registrering? Det är alla inblandade med på eller?

Min feedback på denna avstängning är att det verkar skumt. Jag vet inte vem som bannat eller varför och kan således inte ta detta i PM.
Citera
2007-02-15, 14:26
Medlem
jrosens avatar
Jag väljer att godkänna denna trots att den egentligen inte uppfyller alla regler.

Här är utannonseringen. Han har alltså själv i klartext skrivit att han är 12 år.

Innan ni svarar på denna tråden läs reglerna och se där om ni formulerat er rätt.
Citera
2007-02-15, 14:33
Medlem
micaeles avatar
Väljer ledningen att banna Hyland för att han påstår sig vara tolv år, eller finns det även andra anledningar bakom denna utlåsning? Om det även ligger 'Tillför inget' eller KFK bakom detta bör det meddelas, så att medlemmen ifråga och andra intresserade får ett svar att luta sig mot.

Det torde förefalla smått omöjligt att denna profil har en ringa ålder av tolv år, dels med tanke på posthistoriken och registreringsdatum.

Fanns ens tanken med i diskussionerna om att Hyland kan ha använt humor vid tiden för inlägget, eftersom det förefaller sannolikt med tanke på trådtopic och andra inlägg?
Citera
2007-02-15, 15:08
Medlem
dIRe_s avatar
Herregud. Om inte hans ålder var ett uppenbart skämt så vet jag inte vad som är det.

Han är rätt så hårig och skäggig för en 12-åring, tycker ni inte?
http://www.flashback.org/showthread.php?p=4772162#post4772162

Fråga till moderatorerna:
Ska man tolka detta som att det absolut aldrig tas någon hänsyn till om det är menat som ett skämt eller ej om man skriver något som kan tolkas som ett regelbrott?
Citera
2007-02-15, 16:45
Administrator
admins avatar
Moderatorerna är tillsagda av mig att bannlysa ALLA som är minderåriga på forumet. Om användarna skämtar är ointressant, då det är för mig omöjligt att veta när någon skämtar eller ej. Ironi funkar inte på mig.

Nu är det inte troligt att användaren Hyland, som varit medlem i snart fem år, skulle varit 7 år när han började skriva inlägg här. Så därför antar även jag att han skämtade, och har därför plockat bort bannlysningen av honom.

Jag var av den åsikten hela tiden, men väntade på att plocka bort hans bannlysning innan vi hade tagit en diskussion om det hela.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in