Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-02-15, 07:56
Medlem
calina85s avatar
Jag sitter på min bärbara just nu då min stationära har klappat ihop totalt. Hur som helst. När jag laddat ner ett serieavsnitt, säg tex Lost, så blir alla gubbar blå och övrig bakgrund riktigt starka färger.,visst det går ju att kolla ändå men jag är inte sugen på att se smurfarna i modern otecknad tappning..
Det är en intel pentium II-processor
363 MHz
128 MB RAM

jag är medveten om att det enligt många är en skitdator men då jag inte fattar alls hur man ser det genom det där infot men men..
hur som helst: Hur ska jag göra`?Även om den är "dålig" så ska det väl gå att kunna se en vanlig film på den?I normal färg.
Citera
2007-02-17, 20:41
Medlem
Zynthezizers avatar
Det bör gå att se ändå ja, testa att uppdatera vlc eller att kolla på filmen i något annat program,, t.ex. m-Player.
Citera
2007-02-20, 16:50
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zynthezizer
Det bör gå att se ändå ja, testa att uppdatera vlc eller att kolla på filmen i något annat program,, t.ex. m-Player.
uppdatera vlc?Jag hade ju precis laddat ner den, så vad menar du??en sämre version eller? Media player är bilden bra, men ljudet är före filmen och det är så fruktansvärt drygt
Citera
2007-02-20, 16:54
Medlem
DXVs avatar
Är det bara i vlc? Annars låter det som att du bör uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort!
Citera
2007-02-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Är det bara i vlc? Annars låter det som att du bör uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort!

Hade samma problem och var bara tvungen att ändra intällningarna för grafikkortet. Tydligen hade det av någon anledning blivit helt fel färginställningar för filmuppspelning.
Citera
2007-02-20, 17:10
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
ja det är bara i vlc..media player funkar men som sagt då är ljudet före bilden
Citera
2007-02-20, 17:11
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cynic
Hade samma problem och var bara tvungen att ändra intällningarna för grafikkortet. Tydligen hade det av någon anledning blivit helt fel färginställningar för filmuppspelning.
men är ju bara i vlc det är så, inte någon annan spelare..
Citera
2007-02-20, 17:14
Medlem
Stockos avatar
Hemelektronik -> Datoranvändning

/Mod
Citera
2007-02-20, 17:16
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
men är ju bara i vlc det är så, inte någon annan spelare..
Jag har precis samma problem, jag får urusla färger i WMP.
Har fått det på både mitt nya och mitt gamla grafikkort (och sett samma sak på några andra), så det förekommer på alla datorer verkar det som.
Citera
2007-02-20, 17:27
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Jag har precis samma problem, jag får urusla färger i WMP.
Har fått det på både mitt nya och mitt gamla grafikkort (och sett samma sak på några andra), så det förekommer på alla datorer verkar det som.

och det är inte samma problem då min wmp har bra färg men ljudet är före bilden..
Citera
2009-09-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Jag sitter på min bärbara just nu då min stationära har klappat ihop totalt. Hur som helst. När jag laddat ner ett serieavsnitt, säg tex Lost, så blir alla gubbar blå och övrig bakgrund riktigt starka färger.,visst det går ju att kolla ändå men jag är inte sugen på att se smurfarna i modern otecknad tappning..
Det är en intel pentium II-processor
363 MHz
128 MB RAM

jag är medveten om att det enligt många är en skitdator men då jag inte fattar alls hur man ser det genom det där infot men men..
hur som helst: Hur ska jag göra`?Även om den är "dålig" så ska det väl gå att kunna se en vanlig film på den?I normal färg.

Ändra bara på: quicksettings -> Video-> set Video mode to Direct3D
Citera
2009-09-20, 23:35
Medlem
kanulas avatar
Diskussion → Support
/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera