Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-15, 07:03
  #1
Medlem
En fruktpizzas avatar
Jag har alltid min MSN-status inställd på "Inte vid datorn", men ändå händer det titt och tätt att jag upptäcker att statusen har ändrats av sig själv till "online"... Det är inte heller någon som busar med mig och ändrar statusen i lönndom. Ibland kan jag sitta framför datorn och upptäcka att jag är online igen.. Så varför i hela friden blir det så?? Det finns heller ingen kontinutet eller periodicitet i omställningen, utan det sker helt slumpmässigt... Mina vänner undrar ju givetvis varför jag inte svarar, när både de ser och hör att jag är online igen - när jag inte ens är hemma... Mycket frustrerande!

Hur skall jag få ordning på detta extremt svåra och tunga problem..?
Citera
2007-02-15, 08:50
  #2
Medlem
lakritssnörets avatar
är lite svårt att svara på, men det händer för mig med. Dock itne lika ofta som uppfattar att det gör för dig. Skulle tippa på att den tappar anslutningen till msn servern, därefter får den kontakt igen automatiskt.Dvs
den loggar ut för den inte får kontakt, sedan loggar in med onlinestatus när den får kontakt med servern igen. Detta sker då väldigt fort.

det är iaf min teori.

dra iväg ett mail till msn supporten
Citera
2007-02-15, 09:54
  #3
Medlem
Pussylovers avatar
Som lakritssnöret skriver så tappar den nog kontakten med servern.

Detta händer mig också ofta men i mitt fall så loggas jag inte alltid in
per automatik.
Citera
2007-02-16, 04:45
  #4
Medlem
En fruktpizzas avatar
Okej...

Jo, det kan nog stämma att det är så. Jag vet att min anslutning har droppat ibland, och då har det ofta - inte alltid - hänt att jag hamnat i online-läget igen... Ändå ganska mysko tycker jag, varför inte alltid utan bara ibland..? Skall se om jag kommer loss med ett mail till supporten - om jag hinner...

Någon annan som har lika kloka - eller ännu klokare - teorier som kattälskaren och godissnöret har?

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback