Jag har stora problem med min dator, den omformaterades i november, mitt antivirusprogram är NOD32 och har varit det ända sen formateringen. Har nog aldrig haft ett virus samt så söker jag igenom mina hårrdiskar efter spyware kanske en gång per vecka med hjälp av Ad-Aware. Utöver detta så defragmenterar jag hårddiskarna lite då och då.
Problemet är det att från att jag skriver in mitt lösenord fram tills alla program är startade kan ta 8-10minuter. Och jag har knappt något i min startup, det är ljud, grafikdrivrutiner, speedfan, logitechs drivrutinsprogram, uTorrent och MSN Live Messenger. Med så här få program så ska det VERKLIGEN inte ta så här lång tid, men jag tror jag vet vad felet är. Ett program som heter "svchost.exe" äter upp 95-99% av min cpukraft från startup och kanske 40minuter efter. Detta gör saker så simpla som att öppna nya fönster när du surfar till en ren plåga.
Jag har sökt på google efter detta problem och det visar sig att jag inte är ensam, enda problemet är att alla trådar och artiklar om det här problemet är i snitt 4 år gamla och ingen lösning går att finna.
Datorspecifikationer:
Intel Celeron 2,8GHZ
512mb ram
NVIDIA GeForce 7600 GS
2 hårddiskar, 1 för system och installerade program och spel 80gb och den andra för filmer serier etc på 300gb.
Finns det någon som helst lösning på det här problemet? Skulle uppskattas något enormt för som det är nu så vågar jag knappt stänga av datorn.