2007-02-14, 19:10
Medlem
Har problem med Firefox och verkar som om bara just aftonbladet är drabbat.
Nästan inga bilder visas, en del flash fungerar men sedan är det för det mesta tomma vita ramar på sidan bara.
Funkar prima med Ie, men ikke med firefox.
Vad kan ha hänt?
http://img404.imageshack.us/img404/7455/afffty0.jpg
Citera
2007-02-14, 19:28
Medlem
phreakdentas avatar
Lista dina add-ons.
Citera
2007-02-14, 20:03
Medlem
Har inga förutom dom som installeras automatiskt, Talkback - submit a crash report to mozilla.org
DOM inspector..
och google toolbar.
även provat installera firefox 2.0 rensat registret.. inga bättringar.
däremot verkade firefox 1.7 fungera bra, fast det är väl en väldigt gammal version av firefox?
förstår inte vad som är fel.
Citera
2007-02-14, 20:08
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelskåfält
Har inga förutom dom som installeras automatiskt, Talkback - submit a crash report to mozilla.org
DOM inspector..
och google toolbar.
även provat installera firefox 2.0 rensat registret.. inga bättringar.
däremot verkade firefox 1.7 fungera bra, fast det är väl en väldigt gammal version av firefox?
förstår inte vad som är fel.
Inställningarna lagras någonstans bland Documents & Settings/DittNamn/Application Data vill jag minnas. Avinstallera Firefox, ta bort allt med Mozilla från den mappen (förutsätter att du inte använder Mozilla Thunderbird - tänk lite själv isåfall innan du raderar allt) för att sen installera igen.
Citera
2007-02-14, 21:37
Medlem
Gromnas avatar
Kan det ha att göra med någon inställning i Tools > Options > Content att göra?
Citera
2007-02-14, 21:40
Medlem
phreakdentas avatar
Kom på att det nog räcker med att radera mappen för att bli av med all profildata.
Citera
2007-02-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Kom på att det nog räcker med att radera mappen för att bli av med all profildata.

Att flytta bort den temporärt är en bättre lösning om man senare kommer på att man vill ha något bokmärke, sparat lösenord eller annat som finns i profilen.
Citera
2007-02-14, 22:25
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Att flytta bort den temporärt är en bättre lösning om man senare kommer på att man vill ha något bokmärke, sparat lösenord eller annat som finns i profilen.

Eller så kör man en backup på just det man vill spara, lätt gjort med FEBE.
Citera
2007-02-15, 11:33
Medlem
Tack, flyttade mappen och ominstallerade och blev bättre.
Men vilken av mapparna Profiles och Firefox i C:\Documents and Settings\user\Application Data\Mozilla innehåller lösenord och bokmärkena?
Flyttar jag över allting återkommer problemet igen så behöver bara flytta över det viktigaste till den rena installationen.
Så alla lösenord och bokmärken/ tidigare besökta länkar?
Vad ska jag titta efter?
Citera
2007-02-15, 12:09
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelskåfält
Tack, flyttade mappen och ominstallerade och blev bättre.
Men vilken av mapparna Profiles och Firefox i C:\Documents and Settings\user\Application Data\Mozilla innehåller lösenord och bokmärkena?
Flyttar jag över allting återkommer problemet igen så behöver bara flytta över det viktigaste till den rena installationen.
Så alla lösenord och bokmärken/ tidigare besökta länkar?
Vad ska jag titta efter?

Som jag skrev ovan, gör en backup med FEBE, då väljer du vad du vill spara och det är väldigt smidigt att lägga in allt igen.

https://addons.mozilla.org/firefox/2109/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in