2007-02-14, 18:33
Medlem
Tjena!

Ska på arbetsintervju på fredag och funderar över löneanspråket.
Det är ett extra arbete inom lager på kvällar och helger, hade det varit heltid hade det varit enklare för mig.

Jag har arbetat som lageransvarig i lite mer än 1år nu, 1 janu -06 och undrar vad som kan vara lämpligt som timlön.
Jag vet att jag ska be om lite mer än vad jag vill ha i timlön så de kan "pruta" ner lönen, men vad är egentligen lämpligt?
Nu tjänar jag 103 kr innan skatt i timmen, om man delar på månadslönen..

Vad ska jag ge för anspråk?

Tackar för svar!
Citera
2007-02-14, 18:49
Medlem
Laments avatar
De går väl efter avtal?
Citera
2007-02-14, 20:41
Medlem
Muskedunders avatar
Vilken bransch?
Citera
2007-02-14, 21:09
Medlem
Mr Magoos avatar
Fråga vad dom budgeterat med!!
Citera
2007-02-14, 21:43
Medlem
Branchen vet jag inte, ska på intevju hos ett bemaningsföretag som sätter mig på jobb, och det är dem som troligen ska ge mig min lön.
Citera
2007-02-15, 05:29
Medlem
Muskedunders avatar
Då kan du tyvärr oftast räkna med att de inte alls är sugna på att betala några större summor, utan att det oftast är baserat på genomsnittslönen för de som är anställda redan.

Problemet med att ge dig ett tips om löneanspråk är att löner skiljer sig väldigt mycket åt i olika delar av landet. T.ex. i Göteborg så har du löner på t.ex. 130:-/timmen jämfört med 100:- i Ulricehamn, för samma eller likvärdigt arbete.

Vilken del av landet bor du i? Och är du tänkt att arbeta som lageransvarig, eller vad är det sagt att du ska arbeta som?
Citera
2007-02-15, 08:21
Medlem
Jag bor i stockholm.
Ptja, kanske inte ansvarig, men inom lager är det garanterat.
Citera
2007-02-15, 09:50
Medlem
Torchs avatar
Räkna med 80-90 spänn i timmen.
Citera
2007-02-15, 20:27
Medlem
Så pass lite? Mindre än vad jag tjänar nu, låter ju inte värt att förlora fritiden..
Vad tycker ni att jag ska anspråka om? Är 20 år.
Citera
2007-02-15, 21:03
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Så pass lite? Mindre än vad jag tjänar nu, låter ju inte värt att förlora fritiden..
Vad tycker ni att jag ska anspråka om? Är 20 år.

Du är 20 år gammal. Inte många års arbetslivserfarenhet. Klart du får räkna med pisslön, vad trodde du? Livet är ingen dans på rosor.

När jag var i din ålder fick jag ta allehanda pissjobb, som t.ex. tidningsbud, där jag tjänade låååångt under det du vill ha. Jag offrade min fritid och gjorde min plikt, dvs. tjänade egna pengar och levde inte på andra. Sen började jag plugga, skaffade mig en examen och fick ett mycket bättre jobb.

Så går det till.

Alltså: vill du tjäna storkovan, gör något bra med ditt liv istället för att ruttna bort på ett lager.
Citera
2007-02-15, 21:20
Medlem
Muskedunders avatar
Njaa. Inte 80-90.

Skulle väl tippa på runt 95-100. Nånstans däromkring.

Men, allt beror på var du hamnar, det är ju det ställets snittlön som är det du får.

Men, om du vill tjäna pengar så är inte bemanningsföretag rätta stället.
Citera
2007-03-14, 20:37
Medlem
Windforces avatar
Tex på manpower, om du får jobba på tex. ICA får du 80 kronor i timmen. Efter ett tag då du fått lite förtroende då kan du få jobb viserligen natt men iaf en lön på 100-150 kronor i timmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in