2007-02-14, 16:04
Medlem
har sökt på forumet men inte fått svar; det jag undrar är om jag ska ta kreatin varje dag även om jag inte tränar eller bara dom dagar jag tränar?
(tränar 3 ggr i veckan)
Citera
2007-02-14, 16:07
Medlem
Swe__rockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornosterberg
har sökt på forumet men inte fått svar; det jag undrar är om jag ska ta kreatin varje dag även om jag inte tränar eller bara dom dagar jag tränar?
(tränar 3 ggr i veckan)

läsa sig på borken?
först uppladdning! men alla dagar ja.
Citera
2007-02-14, 16:09
Medlem
Citat:
(tränar 3 ggr i veckan)

Det beror på vad det är för "kreatin" men utgår ifrån att det är monhydrat? ett vätske drivande sådan, om det inte står på förpackningen så utgår ja ifrån egna erfarenheter.

Kreatin bör du starta med en uppladdnings fas. som varar i en vecka 5 dagar. efter det bör du dricka det varje dag. till mat dom dagar du inte tärnar, dom dagar du tränar 40 min innan.
Citera
2007-02-14, 21:36
Medlem
Japp det är kreatin monohydrate och på burken står det det där om uppladdningsfas men det stod inte om jag skulle ta det dom dagar jag inte tränar också så tack så mycket för svaren.
Citera
2007-02-14, 21:52
Medlem
Anteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beriah
Det beror på vad det är för "kreatin" men utgår ifrån att det är monhydrat? ett vätske drivande sådan, om det inte står på förpackningen så utgår ja ifrån egna erfarenheter.

Kreatin bör du starta med en uppladdnings fas. som varar i en vecka 5 dagar. efter det bör du dricka det varje dag. till mat dom dagar du inte tärnar, dom dagar du tränar 40 min innan.

Ehum vänta nu, har jag eller du fått detta totalt om bakfoten? Inte fan är väl kreatin vätskedrivande
Citera
2007-02-14, 22:04
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteeee
Ehum vänta nu, har jag eller du fått detta totalt om bakfoten? Inte fan är väl kreatin vätskedrivande
Nä, det är vätskebindande.
Citera
2007-02-14, 22:09
Medlem
Anteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVD
Nä, det är vätskebindande.
Ja exakt
Citera
2007-02-14, 23:23
Medlem
freyas avatar
Citat:
(tränar 3 ggr i veckan)

Det råder ju aningens delade meningar hur man ska dosera kreatin, men här finns en del att läsa.
Citera
2007-02-15, 00:04
Medlem
Mahhbechhs avatar
På morgonen sedan två timmar innan träning å direkt efter. Det är mitt recept!

Edit: Kunde misstolkas
Citera
2007-02-15, 00:05
Medlem
TimeWarps avatar
experimentera själv vad som känns bäst....då jag använder kreatin ligger jag på 15g varje dag rakt igenom...det funkar bäst för mig....varje dag en månad i stöten
Citera
2007-02-15, 00:06
Bannlyst
Står klart och tydligt på förpackningen att man ska käka kreatin enbart efter träningen. (om man är klar med uppladdningen)
Citera
2007-02-15, 00:53
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doweyko
Står klart och tydligt på förpackningen att man ska käka kreatin enbart efter träningen. (om man är klar med uppladdningen)

Gör man som det står på paketen så blir det aldrig bra enligt egna erfarenheter. Men visst, kroppar är olika...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in