Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-14, 14:37
Medlem
Squalos avatar
Jag ser att Open source och fri mjukvara förpassats till glömskan, och det införts ett nytt forum om Mac-datorer.

Vad fan är det om? Helt utan förvarning.

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=171
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=184
Citera
2007-02-14, 14:40
Medlem
nat0ns avatar
vafan... verkar som att en jäkla massa har hänt sen jag tittade in igårkväll. trevligt med mac-forum, men opensource funkade ju jättebra!
Citera
2007-02-14, 14:40
Medlem
LadyTieras avatar
Det är ett rätt stort ämne som jag är förvånad att vi inte haft som forum innan
Citera
2007-02-14, 14:44
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det är ett rätt stort ämne som jag är förvånad att vi inte haft som forum innan
Äh, ta och snyt dig! Inget annat OS har sitt eget forum, och MacOS är på inget sätt det största eller vanligast förekommande.

Ska man göra en uppdelning i två delforum så ska man ha ett för Windows och ett för alla övriga OS. Och det vet du mycket väl.
Citera
2007-02-14, 15:08
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Äh, ta och snyt dig! Inget annat OS har sitt eget forum, och MacOS är på inget sätt det största eller vanligast förekommande.

Näe, men det är bäst och det räcker gott för mig.
Men bygger om hela IT-avdelningen och givetvis kommer en avdelning för MS Windows och en tredje för övriga operativsystem, plus en hel del andra förbättringar.

admin
Citera
2007-02-14, 15:11
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Näe, men det är bäst och det räcker gott för mig.
Men bygger om hela IT-avdelningen och givetvis kommer en avdelning för MS Windows och en tredje för övriga operativsystem, plus en hel del andra förbättringar.

admin
Hmm... Jag känner mig fortfarande orolig.

Upplägget på Swec tycker ju jag funkar;

Microsofts operativsystem
Microsofts operativsystem, program till Windows med mera

Unix och övriga operativsystem
Unix, Gnu, Linux, BSD, Mac OS, andra operativsystem, tillhörande program med mera.

Men du ska få en timme eller två på dig att styra upp IT-forumen. Jag återkommer 17.10.
Citera
2007-02-14, 15:14
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:

Ska man göra en uppdelning i två delforum så ska man ha ett för Windows och ett för alla övriga OS. Och det vet du mycket väl.
Utan att avslöja för mycket har vi planerat en stor omorganisation av IT-delen i Outlaw. Det är främst tre saker vi IT-mods har fört fram vår önskan för; Att göra det lättare för användare att besluta vilket forum de ska posta i, minska antalet forum så det blir lättare att överblicka samt möblera om på ett sätt som gynnar nya diskussioner. Linux och Mac är exempel på något vi gärna ser fler diskussioner om och därför kommer de att få egna forum.

Citat:
Hmm... Jag känner mig fortfarande orolig.

Upplägget på Swec tycker ju jag funkar;
Var lugn, vi har diskuterat i långt över hundra inlägg om hur detta ska fungera och funderingarna har pågått sen årsskiftet.
Sen vet jag inte exakt hur mycket av allt som kommer ordnas idag, men känn ingen rädsla för att något ska försämras.
Citera
2007-02-14, 15:17
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:

Nu har du fått som du ville.
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=185

Men för att diskutera topic så är det värt att säga att de majoriteten av forumen hänvisas till att man ska ha en Windows-maskin och att det då kunde vart bra att ha ett renoldat MacOS forum där man som macanvändare träffar enbart Macanvändare som man kan diskutera MacOS med utan inblandning av Windows.

Visst, Windows är största OS idag. Men vilket är på andra plats? Samt vilket företag idag är det som har mest inflytande bland personer/dagens ungdom etc. nu? Inte är det Microsoft i alla fall.
Citera
2007-02-14, 15:35
Medlem
roaders avatar
Nu tycker jag fan det räcker med ommöblering

Snart hittar man ju varken in eller ut, det fungerade ju skitbra som det var innan i datordelen...

Edit: http://flashback.info/showthread.php?t=373822 vad fan har det där med Mac-datorer att göra
Citera
2007-02-14, 15:38
Medlem
Gromnas avatar
Vad är detta för jävla påhitt? Usch, riktigt uselt!
Citera
2007-02-14, 15:38
Medlem
Trills avatar
Fascinerande att ni har lagt Datavirus & trojaner som underforum till Datasäkerhet. Med tanke på att hur man får bort virus inte har någonting alls att göra med Datasäkerhet , kryptering och wardriving så är jag lite förvånad över det(finns bara "diskusioner" om hur man får bort virus där och inget annat). Om ni hade haft kvar Dator & It support så hade Datavirus kunna bli ett underforum till det men då Dator & it support är borta så går inte det.

Nej, allting annat var okej men det här är riktigt skit att Datavirus & trojaner ska vara underforum till Datasäkerhet.
Citera
2007-02-14, 15:40
Medlem
onemans avatar
Kan ni inte passa på att byta namn på "Data & teknologi" till "IT" eller liknande?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in