Bismillah
Krappfiskarn
Citat:
Så det händer bara under fastan enligt dig?
Det var DU som skrev vad fastan betyder for dig.
Men om du nu fragar mig vad jag anser, sa jag tycker man ska ta tillvara det man foroker na fram till under fastan och anvanda det under resten av aret ocksa. Att ha i atanke det man lar sig av fastan.
Citat:
Varför ska jag se en som rättfärdigar mord som en medmänniska?
Da ser du inte Bush heller som en medmanniska antar jag? Da han rattfardigar mord pa oskyldiga runt klotet och dar dodsstraff ar tillatet i vissa US stater? Bara en tanke. Men du ar ju i din fulla ratt att tycka vad du vill. Det ar vi alla. San tur ar.
Citat:
Du får gärna hänvisa till vart Jesus säger att man ska se varje människa som sin medmänniska. Jesus säger att man inte ska hata, men han sa aldrig att man måste se alla som sina medmänniskor.
Du verkar tycka illa om just medmanniska, det ar ett ovanligt drag hos dig som kristen faktiskt, en ny erfarenhet for mig. Du verkar lite ensam i den asikten, lite udda.
Sa du hatar inte muslimer da? Kan jag utga fran det? Later ju trevligt - som omvaxling.
Citat:
Att älska ens fiender är en sak, men att anse att man delar saker med folk som tycker mord är okej sålänge det är "under vissa gränser" är en annan sak.
Sa alskar du mig din nr 1 fiende? Bara nyfiken.
Ar det for ovrigt en latt klausul att folja?