2007-04-24, 06:25
Medlem
Ja undrar om Rulles finns kvar.Den låg strax före Markbacken om man kom från Hertingkals alle hållet och det var en svensk som ägde den pizzan.
Och hans pizzer va de godaste jag ätit så svenskar kan göra perfekta super goda pizzor så de så..
2007-04-24, 07:32
Medlem
retürpants avatar
Värmlandspizzerian's Vesuvio... Toppklass
2007-04-24, 07:36
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurzelpeter
Ja undrar om Rulles finns kvar.Den låg strax före Markbacken om man kom från Hertingkals alle hållet och det var en svensk som ägde den pizzan.
Och hans pizzer va de godaste jag ätit så svenskar kan göra perfekta super goda pizzor så de så..

Rulles finns kvar, men det är tyvärr inte den (svenske) grundaren som driver det längre, utan killar med invandrarbakgrund. Vet inte hur käket smakar där nuförtiden, jag bor inte i krokarna längre.
2007-04-24, 15:28
Medlem
AnTiVaLs avatar
var i örebro förut och käkade en pizza som heter pa(n)dora, en av den goaste pizzan jag käkat! ahhh
2007-04-24, 15:58
Medlem
teowinds avatar
Det finns en pizzera i ladugårdsängen som heter Pizzabud, har en skitgod pizza som heter Tango, med skinka, bacon, bearnaisesås och tomater på. Gratis utkörning har dom också.
2007-04-24, 16:11
Medlem
sparkfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Det där Lokus måste testas. De gånger jag är i Örebro äter jag allt som oftast på Pizzeria Bagdad på slottsgatan. Underbar falafel och kebab.

Pfff, bagdad ligger på fredsgatan, det är ju det som är roligt med stället! För övrigt väldigt otrevlig personal!

Back in the days, dvs för kanske tio år sedan så fanns det inget som slog kungen som ligger i centrum precis vid rudbecksgatan och pizzeria rio på norr.

Kungen hade såsiga pizzor men som smakade gudomligt! Rio hade stora jävlar med ett riktigt tjockt lager ost, mumma!

Numera tycker jag inte att det finns någon som utmärker sig speciellt mycket. Milano har stora som satan, men väldigt tunna. Om nobel hade haft lite större så hade dom nog vart godast, men se till så du får tillräkligt med pålägg, dom brukar snåla som fan och lägga 5-6 räkor på bussolan!
2007-04-24, 20:01
Medlem
Pokkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
var i örebro förut och käkade en pizza som heter pa(n)dora, en av den goaste pizzan jag käkat! ahhh

Någon som har koll på vart den pizzerian ligger?
2007-04-28, 20:24
Medlem
zapios avatar
Var ligger Lokus? Vill gärna komma dit o testa.
2007-04-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Var ligger Lokus? Vill gärna komma dit o testa.

På det lilla torget mitt emot Krämaren.

Bredvid Forex för att vara mer äggsagt.
2007-04-28, 20:32
Medlem
zapios avatar
Hoppsan, nu vet jag vart den ligger och jag har ätit där. Kommer inte ihåg hur pizzan smakade. Men det blir nog en besök på City Pizzeria för jag bor ganska nära
2007-04-28, 21:01
Medlem
gullgubbens avatar
Tycker personligen Ciao Ciao slår Lokus med hästlängder. Till och med torra otrevliga pizzor som Capriciosa lyckas de göra goda. Brukade äta nån pizza med köttfärs på när jag befann mig i trakterna, himmelskt!
2007-04-28, 23:22
Medlem
brobbans avatar
Förstår inte vad ni tjatar om Lokus för, de är verkligen inget speciellt även ifall det är gott... jaja jag som är skadad eftersom jag är inflyttad. Föredrar pizzorna på hemorten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in