2007-02-14, 14:53
Medlem
Helle031s avatar
På jobbet blir det antingen fryspizza eller Findus färdigmat.
Så visst händer det att jag äter samma sorts mat flera dagar i rad.
Citera
2007-02-14, 18:45
Medlem
Airbuzzs avatar
För runt 10 år sedan började jag att få problem med magen. Kom fram till att det som funkade bäst att äta var kokt potatis och rostat bröd.
Så det åt jag i veckor, sen utvecklades det till att innefatta även pasta och Dolmíosås. Åt bara dessa grejer, i ett par månader.

Kan meddela att jag tappade rejält i vikt. Så alla ni som följer Atkinsdieten... Lägg av, det räcker nu!
Citera
2007-02-14, 19:15
Medlem
Blir ofta så att jag lagar 2 eller fler portioner till middag och såleded blir det låda till lunch dagen efter.
När det gäller frukost så är det bara på helgen jag varierar mig. Är en riktig zombie på morgonen och då funkar det bäst med havregrynsgröt.
Citera
2007-02-14, 21:44
Medlem
hesons avatar
För mig är mer regel än undantag, men man kan ju alltid variera kolhydratbasen (dvs 7 sorters makaroner, och 5 sorters olika ris), är jag inne i en GI period är det dock bara återvärmd kokt potatis som gäller (men man kan ju steka den om det är lördag).
Citera
2007-02-14, 22:02
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
SnabbSkitMat

Edit: Kom på att jag inte ska låta mig provoceras så lätt! Haha! Så... Nevermind.
Citera
2007-02-14, 22:29
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Brukar göra och leva på korvstroganoff väldigt ofta Blir väl kanske tio-tolv stroganoff dagar per månad.

Haha precis samma som mig. Men jag får skylla ifrån mig på dålig fantasi.
Citera
2007-02-14, 22:50
Medlem
Lakritstrolls avatar
Jag äter sällan samma mat mer än tre måltider i rad, får jag mer över fryser jag in matlådor istället. Jag tycker faktiskt synd om människor som är så dåliga kockar att de inte klarar av mer än två-tre rätter utan att behöva fråga mamma om råd
Citera
2007-02-15, 01:16
Bannlyst
För det första äter jag oftast bara för att jag måste. Mat är överskattat i min värld, speciellt som jag bor själv då man bryr sig föga om vad det är man stoppar i sig varför det spelar mindre roll om det blir samma sak flera dar i rad. Detta får dock stå för mig personligen.

Men för det andra medger råvarumängderna oftast inte att man bara gör en portion (korv, köttfärs, köttstycken, blodpudding etc.) utan man får se till att göra slut på hela stycket korv/kött/whatever helt enkelt varför det ofta blir samma mat flera dagar i rad. Sen om man ställer sig och gör typ köttfärssås eller stroganoff så gör man ju heller inte bara en portion.
Citera
2007-02-15, 01:24
Medlem
Laments avatar
Jag lagar dubbel portion mat på kvällen för att kunna ta med en portion i matlåda till jobbet dagen efter. Lagar till 80% pasta och till 20% ris. Sedan blir det mestadels kyckling, tonfisk, köttbullar och fryst lax som jag varierar med.

Komiskt nog har jag aldrig i hela mitt liv gjort en matträtt med potatis.
Citera
2007-02-15, 04:13
Medlem
Jorå det händer. Lagar jag något riktigt gott så kan jag lätt käka det ett par dagar.
Citera
2007-02-15, 10:47
Medlem
OliTs avatar
OT borttaget, tillsägelse till machoman för OT / trams.

/Moderator
Citera
2007-02-15, 10:58
Medlem
Agent|Os avatar
Jag äter sällan eller aldrig samma mat två dagar i rad hemma. Däremot kan jag gå till samma restaurant och beställa samma lunch dagligen i flera veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in