• 3
  • 4
2007-02-19, 00:16
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleRAGNAR
Klart det funkar bra i vmware.
Ok vad bra, då är det bara att rocka på!
Citera
2007-02-19, 04:56
Medlem
acuras avatar
Archlinux, använder det till allt, laptops, desktops och de servrar jag andministrerar. Det jag gillar med Archlinux är dess enkelhet och flexibilitet. Samt att man får det bästa av alla världar eller för att sammanfatta det som jag läste någonstans; enkelt som Slackware, lika enkelt som Debian att uppdatera, optimerat som Gentoo (nästan) och stabilt som FreeBSD.
Citera
2007-02-19, 09:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
själv kör jag opensuse. förvånad att jag är den första i tråden att ens nämna opensuse. funkar mycket bra. dock kan yast2 vara lite småslött. valde opensuse för att 10.2 hade en ny version utav linuxkärnan som hade stöd för en idekontroller på mitt moderkort vilket inte så många andra distar hade. kan dock tänka mig att byta till Kubuntu i framtiden.

Jag har väl nämnt Opensuse tidigare? Har iofs bytt från Suse till opensuse på några maskiner sen dess.

Nu närmast har jag en Suse 9.3-maskin som jag tänkte uppgradera till Opensuse 10.2 när jag får lite tid över.
Citera
2007-02-21, 21:41
Medlem
Vrövhåls avatar
Av de jag testat (RedHat/Fedora,Slackware,Debian,Mandrake/Mandriva) är Debian helt klart favoriten. Mest för att man kan börja med att installera ett minimalt textbaserat system och sedan bygga på med exakt det man behöver + att det är en väldigt stabil dist med många hjälpsamma användare.
Citera
2007-03-10, 03:02
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Kör gentoo både på min dator och på min server.
Anledning? Det är kul, man lär sig jävligt mycket och när man väl kan det är emerge, useflags, osv helt underbart.
Riktigt bra dokumentation och ett bra community med.

Kör Gentoo av samma anledning, känns så skönt att ha såpass stor kontroll över sitt system som man får med hjälp av Portage och USE flags.
Citera
2007-03-12, 10:06
Medlem
Brukade föredra FC5, men jag tröttande till slut på att systemet kraschade två gånger/dag i snitt, och 6:an hängde sig vid installation varje gång.

Jag gick över till Ubuntu som jag nu kört i ett halvår. Ganska sugen på att byta igen men har inte hittat något intressant. Har testat Debian förut, men det var lite för mycket inställningar för att jag skulle orka köra det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in