2007-02-12, 11:22
Medlem
Salorms avatar
Hallonbergen och Rissne ingår i Sundbyberg så det är väl i samma kategori som Vallsta (sc?) i Märsta antar jag, men eftersom vi ligger på den nivån så lägger jag till "Bananhuset" i Centrala Sundbyberg.
2007-02-12, 11:36
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Farsta, högdalen, hagsätra, skogås, nästan hela huddinge, skarpnäck, älta, rågsved, västerhaninge och hela röda linjen söder om liljeholmen.
2007-02-12, 11:55
Medlem
bjuks avatar
men var är det ok att bo då?
2007-02-12, 11:57
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjuk
men var är det ok att bo då?

Om man inte ska bo i innerstan så kan jag rekommendera lidingö, nacka, bromma, täby, vissa delar av solna, liljeholmen och vaxholm.
2007-02-12, 12:08
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Förstår inte hur det gick till, men missade JORDBRO i Haninge är en given medlem på listan. Kanske t o m topp 3 !!
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Måste hålla med jordbro är ju ghettot nr 1
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Farsta, högdalen, hagsätra, skogås, nästan hela huddinge, skarpnäck, älta, rågsved, västerhaninge och hela röda linjen söder om liljeholmen.
Måste fråga, varför anser ni att att Jordbro och Västerhaninge ska vara med på listan?
2007-02-12, 12:15
Medlem
Kikkomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Måste fråga, varför anser ni att att Jordbro och Västerhaninge ska vara med på listan?

Ens varit där?
2007-02-12, 12:28
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:

För att det är väl ganska uteslutande white trash och/eller låginkomsttagare som bor där?
2007-02-12, 12:40
Medlem
paggans avatar
Citat:
För att det är väl ganska uteslutande white trash och/eller låginkomsttagare som bor där?

läs:invandrare

Västerhaninge är långt ifrån det ghetto som södra Jordbro är. Norra Jordbro är en idyll. Blockstensvägen skiljer.
2007-02-12, 12:46
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan

Västerhaninge är långt ifrån det ghetto som södra Jordbro är. Norra Jordbro är en idyll. Blockstensvägen skiljer.

Det finns väl olika nivåer på ghettoskalan, men är inte västerhaninge lite av ett ghetto? Från vad man läser i tidningarna så verkar det ju inte helt kul att bo där.
2007-02-12, 13:19
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kikkomani
Ens varit där?
Jag har bott i Jordbro större delen av mitt liv, har dock flyttat.
Citat:
Ursprungligen postat av paggan

Helt rätt.

Bor ni i Haninge eller vad?
2007-02-12, 13:21
Medlem
Citat:
Det finns väl olika nivåer på ghettoskalan, men är inte västerhaninge lite av ett ghetto? Från vad man läser i tidningarna så verkar det ju inte helt kul att bo där.

Pudelns kärna i hela tråden!

Citat:
Helt rätt.

Bor ni i Haninge eller vad?

Nej det gör de inte, de sitter hemma och läser tidningen (sic!). Det är så man tar sig för pannan.
2007-02-12, 13:29
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruzlerta
Nej det gör de inte, de sitter hemma och läser tidningen (sic!). Det är så man tar sig för pannan.
Kan ju dock meddela att de inte är helt ute och cyklar angående ghettostämpeln på Jordbro och Västerhaninge - jag var mest intresserad av vad de ansåg vara ghetto med de områdena.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in