Hallonbergen och Rissne ingår i Sundbyberg så det är väl i samma kategori som Vallsta (sc?) i Märsta antar jag, men eftersom vi ligger på den nivån så lägger jag till "Bananhuset" i Centrala Sundbyberg.
Västerhaninge är långt ifrån det ghetto som södra Jordbro är. Norra Jordbro är en idyll. Blockstensvägen skiljer.
Det finns väl olika nivåer på ghettoskalan, men är inte västerhaninge lite av ett ghetto? Från vad man läser i tidningarna så verkar det ju inte helt kul att bo där.
Det finns väl olika nivåer på ghettoskalan, men är inte västerhaninge lite av ett ghetto? Från vad man läser i tidningarna så verkar det ju inte helt kul att bo där.
Pudelns kärna i hela tråden!
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Helt rätt.
Bor ni i Haninge eller vad?
Nej det gör de inte, de sitter hemma och läser tidningen (sic!). Det är så man tar sig för pannan.
Nej det gör de inte, de sitter hemma och läser tidningen (sic!). Det är så man tar sig för pannan.
Kan ju dock meddela att de inte är helt ute och cyklar angående ghettostämpeln på Jordbro och Västerhaninge - jag var mest intresserad av vad de ansåg vara ghetto med de områdena.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!