2007-02-11, 09:16
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Tillsägelse för brott mot regel 0.6, du vet själv vilken tråd.
Du kan inte jämföra Axmyr, mannen som suttit inne längst i sverige med någon "post" som någon knappt känner till.

/Mod.
Och hur i hela friden ska en liten pojkspoling vars enda merit är att ha lyckats bli moderator på FB klara av att avgöra ifall Henry Post är en man av den storleken att han kan anses vara av allmänintresse eller ej?

Jag postade en tråd om Henry Post i forat för brottslighet. Anledningen är att Henry Post är en känd brottsling.

Att moderatorn inte känner till Henry Post må vara hänt, Post hade sina glansdagar innan Ladida ens var en blinkning i sin pappas ögon.

Men va fan, någon jävla ordning får det vara. Jag tycker tillsägelsen är av intresse att diskutera för andra medlemmar, då den uppkommit enbart p.g.a moderatorns inkompetens i ämnet.

Jag avsäger mig den här tillsägelsen - hej då tillsägelsen. Och dessutom ligger det en hel del personligt i detta från Ladidas sida. Jag anser att han är lite...mindre begåvad och har låtit det framgå, men det ger honom ingen rätt att utnyttja sin ställning som moderator för personliga hämndaktioner.

Och hur fan ska FB kunna utvecklas om inget nytt under solen tillförs? Ska vi bara tillåtas att diskutera de saker som "folk" redan känner till?

Nu har moderatorn skitit i brallorna och även flyttat "Axmyrtråden", vilket är för jävla felaktigt eftersom åtgärden bara var gjordes för att underbygga sina egna vingliga argument för att kunna ge mig en tillsägelse.

0.6 - Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".
Inlägg som postas på forumet ska vara av intresse även för andra användare.
Nix, jag tycker inte pm-dialogen fungerar med Ladida, han har liksom "satt ribban" lite galet redan från början.

Trådjäveln, efter andra försöket att få moderatorn att fatta: http://www.flashback.org/showthread.php?t=442516
2007-02-11, 09:58
Medlem
Truxas avatar
Jag håller med dig fullt ut angående Henry Post! Att stoppa in honom i en mastodonttråd bland stureplanskändisar som kanske snortade kola i slutet av 80-talet känns inte riktigt okay. Det skulle nästan vara som att försöka få igång en seriös diskussion om Bildsköne Bengtsson, Salaligan, eller kanske Korpelarörelsens eventuella sedlighetsbrott i samma tråd.
Det här är ju en särling i den svenska brottskrönikan och intresset för att ventilera hans påstådda gärningar och bakgrund hos den genomsnittliga FB-användaren är förmodligen högst måttligt. Dessutom så nådde han toppen på sin kriminella bana i mitten och slutet på 70-talet, så han hade egentligen varit aningen OT i jättetråden.

Skulle man kunna tänka sig en separat Göteborgstråd eller kanske en för Västsverige, ungefär som den i UE-avdelningen?
2007-02-11, 10:53
Medlem
Fet-Everts avatar
Är det så att man på Flashback inte får diskutera enskilda brottslingar som kan vara av allmänintresse i separata trådar, men det går utmärkt att vid vartenda brott som hänt starta en tråd utan något som helst diskussionsunderlag, typ dessa?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=414224
http://www.flashback.org/showthread.php?t=440695
http://www.flashback.org/showthread.php?t=443110
http://www.flashback.org/showthread.php?t=442029
http://www.flashback.org/showthread.php?t=428546

Vart tog ambitionen om kunskapsbanken vägen? Jag tycker det låter som en utmärkt idé att skapa enskilda trådar om brottslingar, för om någon sedan söker i databasen hittas en hel tråd och inte några inlägg mitt i en tråd med tusentals poster.

Är det här korrekt uppfattat? På Flashback är det OK att skapa enskilda trådar för varje småbrott som TT lyckas spotta fram, men enskilda brottslingar klistras in i en stor allmän tråd? Borde det inte vara tvärtom? Folk läser nyheterna och de behöver knappast klistras in i en separat tråd på Flashback, helt utan diskussionsunderlag.
2007-02-11, 16:14
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Folk läser nyheterna
Exakt, och det som står i tidningarna är tydligen det enda som händer

Det finns faktiskt personer och händelser som är stora och intressanta utan att de för den skull är allmängods. Men man kanske bara ska diskutera sådant som "alla" känner till här, vad vet jag...
2007-02-11, 16:50
Medlem
Ladidas avatar
Du har ju inte skickat något pm så det är lite svårt att bemöta dig här.

För övrigt finns det en "kända kriminella på 80-talet tråden" "vad hände med *input valfri kriminell här* tråden", räcker inte det.

Den person du tog upp och ville diskutera var knappast så känd att man baxnade, gjorde en googling för skojs skull och fick inte en enda träff.

För övrigt tycker jag du ska tagga ner på personangreppen och ta debatten sakligt istället för att brusa upp.

Ingenting personligt heller i tillsägelsen, jag kastade din första tråd då skulle du tagit det i pm, vilket du inte gjorde utan struntade blank i det och postade en ny likadan tråd.

Är det att ta trådkastningar och dylikt i pm?

Axmyr's tråden hade inget diskussionunderlag, det var bra att du upplyste mig om den, nästa gång kanske ett pm eller en rp vore på sin plats.
2007-02-11, 16:54
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Skulle man kunna tänka sig en separat Göteborgstråd eller kanske en för Västsverige, ungefär som den i UE-avdelningen?
Sure thing, jag är öppen för förslag. Det låter inte alls dumt.
2007-02-11, 16:56
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Du har ju inte skickat något pm så det är lite svårt att bemöta dig här.

Ingenting personligt heller i tillsägelsen, jag kastade din första tråd då skulle du tagit det i pm, vilket du inte gjorde utan struntade blank i det och postade en ny likadan tråd.

Är det att ta trådkastningar och dylikt i pm?

vad fint då låser jag denna så kan ni försöka i pm först.

moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in