2008-11-15, 10:35
Medlem
Roffedyngiss avatar
En grej som jag har funderat på:

Ifall han kommer till sverige, kommer vänsterpacket att protestera och ordna kravaller då, eller är det emot deras regler att protestera mot en neger?

Han är ju trots allt Amerikas president så dom kanske känner sig tvingade att i alla fall slå sönder ett par skyltfönster och jävlas lite med McDonalds, av gammal vana liksom...

Vilket väger tyngst? Att han är neger eller att han är Amerikansk president?
Citera
2008-11-15, 11:38
Medlem
Läste en insändare där det stod att Obama var emot homoäktenskap och abort, stämmer detta?
Citera
2008-11-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailor Man
Läste en insändare där det stod att Obama var emot homoäktenskap och abort, stämmer detta?
Nej. Det där låter mer som John Mccain.
Citera
2008-11-15, 12:44
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffedyngis

Ifall han kommer till sverige, kommer vänsterpacket att protestera och ordna kravaller då, eller är det emot deras regler att protestera mot en neger?

Han är ju trots allt Amerikas president så dom kanske känner sig tvingade att i alla fall slå sönder ett par skyltfönster och jävlas lite med McDonalds, av gammal vana liksom...

Mest troligt kysser de marken han vandrar på.
Citera
2008-11-15, 14:16
Medlem
Citat:

För vänstern, liberaler och hjärntvättade människor i allmänhet så väger rasfrågan definitivt tyngst. De kommer snarast alltså att jubla i extas över att en neger kommer på besök istället för att härja på stan och protestera mot den store satans president.
Citera
2008-11-15, 15:42
Medlem
Citat:

neger kommer väga tyngst. men startar han nya krig och inte drar tbka trupperna från mellanöstern kommer dom nog med tid protestera hårt
Citera
2008-11-15, 20:15
Medlem
Lord Ashfords avatar
Läste nyss att Obama ska träffa McCain på måndag. Jag tippar på att Obama utser några republikaner i sin administration. Kan McCain få plats? Gillar honom starkt. Synd att idioten Palin förstörde allt.
Citera
2008-11-15, 22:08
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ashford
Läste nyss att Obama ska träffa McCain på måndag. Jag tippar på att Obama utser några republikaner i sin administration. Kan McCain få plats? Gillar honom starkt. Synd att idioten Palin förstörde allt.

Jag har mycket svårt att tänka mig att Obama utser några tongivande republikaner i sin administration, men han har ju iofs byggt stora delar av sin retorik på hans förmåga att "förena" demokrater och republikaner. Om jag inte missminner mig brukar segraren i presidentvalet alltid bjuda in förloraren till en fin fotostund framför kamerorna någon vecka efter valet. Jag tror, med andra ord, inte att man ska fästa någon större vikt vid detta.
Citera
2008-11-16, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag har mycket svårt att tänka mig att Obama utser några tongivande republikaner i sin administration, men han har ju iofs byggt stora delar av sin retorik på hans förmåga att "förena" demokrater och republikaner. Om jag inte missminner mig brukar segraren i presidentvalet alltid bjuda in förloraren till en fin fotostund framför kamerorna någon vecka efter valet. Jag tror, med andra ord, inte att man ska fästa någon större vikt vid detta.

Kampanj är en sak, vad man gör efter vinsten är en annan. Varför skulle en demokrat som är en av de vänsterextremaste i senaten börja förhandla med republikanerna när han har en solid majoritet i kongressen.

Jag tror att demokraterna har lärt sig läxan från 1994 också, när de förlorade makten i kongressen. Om han är smart så försöker Obama konsolidera vinsten, t.ex. genom att ge medborgarskap till illegala invandrare, ge alla kriminella rösträtt och så vidare. Finns säkert fler spår att gå på...
Citera
2008-11-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Nej. Det där låter mer som John Mccain.
Jag är inte nöjd med det svaret. Jag har försökt att googla Obamas standings, men lyckas tyvärr inte. Det ser för mig ut som att Obama lyckats bli världens mäktigaste man genom att föra bort intresset från vad han egentligen står för.
Citera
2008-11-16, 15:17
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Jag är inte nöjd med det svaret. Jag har försökt att googla Obamas standings, men lyckas tyvärr inte. Det ser för mig ut som att Obama lyckats bli världens mäktigaste man genom att föra bort intresset från vad han egentligen står för.
Du är inge vidare på att googla.

Första resultatet för en googling på "obama abortion" ger: http://www.youtube.com/watch?v=TCifpbfQlOM

"Obama gay rights" ger http://www.youtube.com/watch?v=73oZ_pe1MZ8 som tredje resultat.
Citera
2008-11-16, 15:37
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:

Du kunde testat hans egen sida kanske?
http://my.barackobama.com/page/content/womenissues
Citat:
Supports a Woman's Right to Choose:
Barack Obama understands that abortion is a divisive issue, and respects those who disagree with him. However, he has been a consistent champion of reproductive choice and will make preserving women's rights under Roe v. Wade a priority as President. He opposes any constitutional amendment to overturn the Supreme Court's decision in that case.

http://www.barackobama.com/pdf/lgbt.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in