2007-02-10, 17:33
Bannlyst
Jag har tagit Imovane på natten och dagen i flera månader. Ca två 7,5 mg per dygn ibland mer. Nu vill min läkare inte skriva ut fler. Tror ni det kommer det bli svårt att sluta eller? Jag tror ju inte jag är beroende...
2007-02-10, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeride
Jag har tagit Imovane på natten och dagen i flera månader. Ca två 7,5 mg per dygn ibland mer. Nu vill min läkare inte skriva ut fler. Tror ni det kommer det bli svårt att sluta eller? Jag tror ju inte jag är beroende...
det beror på hur länge du har tagit dom! Det sägs att är man beroende av tabl exvis benz så tar det lika lång tid att bli av med beroendet som år man tagit dom! Har du tagit dom då i exvis 3 år så tar det ca 3 mån att bli av med beroendet!
2007-02-11, 11:13
Medlem
Sluta med Imovane

Om du verkligen vill sluta är det bara att lägga av efter så kort tid. En el. två nätter med dålig sömn är nog det enda som händer. Men behöver du dem fast din läkare tycker annat. Får du stå på dig, det är ju trots allt du som får ligga vaken och inte läkaren.

Hej på er alla förresten!
2007-02-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeride

Du tar dom endast inte för sömnproblem antar jag...men kanske det finns bättre benzo utifall du skulle ha panikångest etc.Ibland är det ju bättre o ta nåt lugnande istället för o må skit.Ja,ville bara säga det,kanske lite Off Topic men ändå...

Annars borde du nog inte få alltför mycket känningar av att sluta.Behövs nog en längre tids brukande för o få alltför värre symptom.
Men nog kommer du känna av det allt säkert...

Men dom säger ju att beroende av benzon är en av dom värsta att sluta med.
2018-09-02, 12:52
Medlem
dwas avatar
Hej!
Jag tar ½ tablett Imovane till natten + Theralene droppor.
Det fungerar inte att sluta med Imovane.

Är det placeboeffekten, eller kan man vara beroende med bara 3,5mg ?

Mvh
2018-09-02, 12:56
Moderator
Morfar-52s avatar
Gammal tråd, fortsätt i (FB) Imovane/Stilnoct (zopiklon/zolpidem) fanclub eller (FB) Drogrehabilitering /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in