2007-02-10, 14:47
Medlem
jonas_d_s avatar
Var ut och käkade en pizza igår, av en ren slump som hammande jag på ett ställe som hette Piccolo Angelo, det ligger ganska nära hornstull kommer inte ihåg gatan. När jag får in pizza som får jag en liten chock över hur stor den är, pizzn går säkert ut 1dm utanför tallriken på varje sida och då är den av modell större tallrik.
Detta är nog den största pizzan jag sett om man bortser från familjepizza (Hur stor är den egentligen 3m i diameter? )

Så nu undrar jag vilken är den stösta pizzan i stockholm, kn det vara denna pizzeria?

PS

Pizzan smakade helt okej som ett vanligt stadardställe.
Citera
2007-02-10, 15:17
Medlem
fsdfsdfs avatar
Hej!

Jag vet inte om dom är störst men på St Eriksgatan om man går ner mot Fridhemsplan finns det ett tag innan bron Pizzeria Doris som lär vara bland de äldsta i stan.

När man äter där och sitter i skyltfönstret brukar folk som går förbi stanna upp till och titta eller liksom ta ett steg tillbaks för att bekräfta det dom såg. Skojar inte. Kostar dessutom typ 49 kr.

Har inte ätit mig runt i alla stadsdelar men tror få ställen kan vara så...
Citera
2007-02-10, 15:25
Medlem
Aerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
Var ut och käkade en pizza igår, av en ren slump som hammande jag på ett ställe som hette Piccolo Angelo, det ligger ganska nära hornstull kommer inte ihåg gatan. När jag får in pizza som får jag en liten chock över hur stor den är, pizzn går säkert ut 1dm utanför tallriken på varje sida och då är den av modell större tallrik.
Detta är nog den största pizzan jag sett om man bortser från familjepizza (Hur stor är den egentligen 3m i diameter? )

Så nu undrar jag vilken är den stösta pizzan i stockholm, kn det vara denna pizzeria?

PS

Pizzan smakade helt okej som ett vanligt stadardställe.

Tre meter är JÄVLIGT mycket
Citera
2007-02-10, 15:28
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerr
Tre meter är JÄVLIGT mycket

någon som ätit en familjepizza där?
Citera
2007-02-10, 15:51
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsdfsdf
Hej!

Jag vet inte om dom är störst men på St Eriksgatan om man går ner mot Fridhemsplan finns det ett tag innan bron Pizzeria Doris som lär vara bland de äldsta i stan.

När man äter där och sitter i skyltfönstret brukar folk som går förbi stanna upp till och titta eller liksom ta ett steg tillbaks för att bekräfta det dom såg. Skojar inte. Kostar dessutom typ 49 kr.

Har inte ätit mig runt i alla stadsdelar men tror få ställen kan vara så...

Jag håller defintivt med om Doris.. Deras pizzor är grymma..
Citera
2007-02-10, 20:05
Medlem
Rakiis avatar
Hört att Robbans pizzeria i Tumba ska vara väldigt stora, sen är det väl en annan sak om man orkar åka ut i förorten för att äta pizza en annan sak.
Citera
2007-02-10, 20:07
Medlem
Balthazaer-s avatar
Birkastans pizzeria har inte bara brutalt stora pizzor utan dom är riktig goda också.
Citera
2007-02-10, 20:08
Medlem
Spökets avatar
Birka pizzeria på vikingagatan har riktigt stora pizzor...
Citera
2007-02-10, 20:44
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
Doris är verkligen en klassiker men senast ja va där höll de absolut inte måttet. små (med doris mått mätt) och rätt så äckliga.
Citera
2007-02-11, 01:42
Medlem
Villons avatar
Doris är stora. Här ute i Sollentuna finns även mycket stora piszzor på Pizza House i Helenelund. Är inte de bästa pizzor jag käkat, men helt okej, och jävligt stora helt klart.
Citera
2007-02-14, 21:29
Medlem
Agent|Os avatar
Som redan nämnts, Birka. Dock är spännturken i kassan så jävla dryg att klockorna stannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in