• 1
  • 2
2007-02-15, 20:50
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miller418
Smarta nätbrottslingar skulle kunna blockera en specifik sida och sedan lura av folk deras inloggningsuppgifter om de sätter upp en falsk sida typ expekt.info och hänvisar till denna pga "attacker". Sant eller falskt?

Möjligt? Ja. Troligt? Nej.
Citera
2007-02-16, 10:52
Medlem
Miller418s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Möjligt? Ja. Troligt? Nej.

Det är väl så folk resonerar i allmänhet, det händer inte mig.
Citera
2007-02-16, 11:49
Bannlyst
Alltså, Nordeas kunder lurades till det, massa hackers satte upp en annan sajt och mailade kunder och lurade dom. Jag har själv varit i kontakt med expekt och frågat om det var något liknande men responsen jag fick var att dom hade upplevt en DoS-Attack förra lördagen så då hänvisade dom till expekt.biz, först mailade dom folk om det men jag stod på den säkra sidan och mailade supporten om det var dom som hade gått ut med expekt.biz eller inte..
Citera
2007-02-19, 14:59
Medlem
Wuzzies avatar
Tänkte jag skulle fortsätta i denna tråden, istället för att starta en ny. Hoppas ingen tar illa upp.

Jag fick idag ett mail från just "marketing.expekt.com" som påpekar att mitt användarnamn kommer att ändras, med start i morgon.

Som "plåster på såren" så bjuder dom på 5$.

"Best regards,

Christian Jacobs
Poker Manager
expekt.com"

Legitimt, eller phishing?

Mailet innehöll även en massa länkar. Mailet hamnade per automatik i min skräpkorg.

Ipadressen jag fick upp var: 62.23.133.203
Citera
2007-02-19, 15:13
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
Tänkte jag skulle fortsätta i denna tråden, istället för att starta en ny. Hoppas ingen tar illa upp.

Jag fick idag ett mail från just "marketing.expekt.com" som påpekar att mitt användarnamn kommer att ändras, med start i morgon.

Som "plåster på såren" så bjuder dom på 5$.

"Best regards,

Christian Jacobs
Poker Manager
expekt.com"

Legitimt, eller phishing?

Mailet innehöll även en massa länkar. Mailet hamnade per automatik i min skräpkorg.

Ska vi sitta och gissa eller? Vore jag du skulle jag genast kontakta Expekt och kolla om detta är något bedrägeriförsök.
Citera
2007-02-19, 15:21
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Ska vi sitta och gissa eller? Vore jag du skulle jag genast kontakta Expekt och kolla om detta är något bedrägeriförsök.

Nej. Jag tänkte mer på tidigare inlägg i tråden, så verkade folk ha lite insikt i saker kring expekt. Mail är skickat.
Citera
2007-02-19, 15:26
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie

Jag fick fram att ip-adressen är från Frankrike.
Citera
2007-02-19, 16:07
Medlem
Wuzzies avatar
Fått svar nu.
Enligt expekt.com så ska uppgifterna stämma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in