2007-02-09, 19:14
Medlem
En polare skickade just ett program vid namn I-doser. Han berättade att detta är Ljud-terapi-för att bli hög. När man öppnar programet så kan man ladda olika droger, exempelvis majja eller cocain, och med hjälp av att lyssna på olika ljud så ska detta stimulera en på samma sett som om man hade användt drogerna på riktigt. Någon som har provat på det här? Är det ens möjligt att detta skulle kunna fungera?

Här kan ni ladda ner programet, men kom ihåg ni har bara 1 gratis gång per drog

i-doser.com/
Citera
2007-02-09, 20:16
Bannlyst
har oxå fått det va en polare. fast crack version så man kan köra hur många ggr som helst. han sa att han kände massa när han testade.. fast jag kände inte ett skit
Citera
2007-02-09, 20:44
Medlem
Jag tror att det bara blir en placebo effekt på dem som inte läst om det tidigare, tror man inte på de först så händer det inget men har man bara informationen från deras hemsida och laddar ner programmet och lyssnar så får man hjärnan att gå på hela upplevelsen.

Ett exempel, en person hittar hemsidan av en slump, han laddar ner programet gratis och det fungerar för han är inge påläst om det och går på det. Han köper flera av deras "doser" och vidarebefodrar till sin kompis som inte heller hört nått om dem, allt han vet är att hans kompis då säger att det fungerar så det blir placebo för båda två. De köper vidare doser av dem och tror på det. I-doser.com tjänar då pengar på dem som går på det.

Det är ungefär som att sälja socker piller till yngre och intyga dem om att det är någon lättare drog, de flesta kommer går på det med socker piller och få placebo och säga att de va "VÄSTA" upplevelsen...

Nu är jag ingen forskare så jag vet juh inte men jag kan dra min egna slutsats av det hela. Men om det vore så lätt att bli "hög" eller bota deppressiva tankar via ljud varför skriver då läkare ut anti-deppresiva mediciner som faktiskt fungerar?

Edit: stavfel
Citera
2007-02-09, 20:56
Medlem
dcafes avatar
Allas vår käre Sasha blev ju faktiskt intresserad av psykotropa ämnen just pga. en plaseboupplevelse så visst kan dessa vara starka alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in