• 1
  • 2
2007-02-09, 22:39
Medlem
Realizts avatar
Jag har märkt att en del frukter verkar ruttna och mögla snabbare i varandras sällskap. De smittar väl grannarna med sånt som deras immunförsvar inte klarar av (på natten när de har sex med varandra!) Lägg bitar av banan, morot, mandarin, päron m.m. intill eller inne i frukten.
Citera
2007-02-09, 23:11
Medlem
raskenss avatar
det går att hitta sekvenser som är tagna under ett år, så långt tålamod skulle jag nog inte ha. Undrar vad rekordet är i längd. det hade varit intressant att se en människa växa upp under ca 80år på några sekunder. Filmkonsten är ju ungefär så gammal. Teoretiskt borde det ha gått att genomföra vid det här laget.
Citera
2007-02-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
det går att hitta sekvenser som är tagna under ett år, så långt tålamod skulle jag nog inte ha. Undrar vad rekordet är i längd. det hade varit intressant att se en människa växa upp under ca 80år på några sekunder. Filmkonsten är ju ungefär så gammal. Teoretiskt borde det ha gått att genomföra vid det här laget.

Sex år är det ju en snubbe son hållit ut på youtube iaf! inte så stor skillnad i utseende men sjukt effektfullt!!
Citera
2007-02-11, 23:39
Medlem
Zhivagos avatar
Jag tror inte alls på stark värme som någon föreslog, det dödar ju snarare bakterier och annat du vill ska frodas (iofs, det beror ju på vad som menas med "stark" värme). Jag tror rumstemperatur med relativt hög luftfuktighet fungerar bäst, eventuellt med relativt lite syretillförsel (hur man nu ska ordna det). I princip vill du nog försöka återskapa en kompost.
Citera
2007-05-19, 14:36
Medlem
Hur har det gått nudå? Vill se bilder
Citera
2007-05-19, 21:10
Medlem
frkecksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydanny
Har även börjat på en liten bananflugeodling i köket som jag tänkte flytta till projektet när den är tillräckligt stor!

Du gör iaf skäl för ditt namn

Vad gör du om flugorna bestämmer sig för att fly och ha en jätteorgie. Du lär få jaga flugor resten av ditt liv.
Citera
2007-05-20, 14:24
Medlem
mesopalmens avatar
Citat:
Sen står hela projektet i en dusch med drapperi så jag ar även stått med varmluftspistol för att få till bra ruttnings förutsättningar där inne. Ett problem är att åtminstonde en av frukterna förmodligen är kraftigt besprutad, så om man kan få död på diverse besprutningskemikaljer så vore det nice som fan!

KRAV-odlat ska inte ha något bekämpningsmedel.

Jag tror också varmluftpistolen är allt för varm - kan nog ta död på gryende mysigheter
Citera
2007-05-20, 15:32
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Hej, håller på med ett litet projekt hemma, ska fotografera lite frukter från samma vinkel under en längre tid och tanken/förhoppningen är att det eftersom ska ruttna, mögla, dra till sig djur, ja va fan som hellst, desto äckligare det ser ut desto bättre!

Eftersom jag bara fotar från samma sida hela tiden är det fritt fram att gräva och exprimentera med frukten från baksidan. Det jag har gjort hittils är att göra som en krater på baksidan av varje frukt och fyllt det me lite mögel jag hittade hemma. Sen står hela projektet i en dusch med drapperi så jag ar även stått med varmluftspistol för att få till bra ruttnings förutsättningar där inne. Ett problem är att åtminstonde en av frukterna förmodligen är kraftigt besprutad, så om man kan få död på diverse besprutningskemikaljer så vore det nice som fan! Har även börjat på en liten bananflugeodling i köket som jag tänkte flytta till projektet när den är tillräckligt stor! finns det några andra djur som trivs där och kan göra lite skada? maggot, mask?

Så min fråga är helt enkelt hur man på bästa sättet kan hjälpa ett äpple en apelsin och en banan att så snabbt och så vidrigt som möjligt förruttna?

Jätte tacksam för tips och ideér!!!!!
Använder du varmluftspistol så tar du död på mögelsvamparna. Det du skall ha är mellan 22-28 grader som är optimal temperatur för tillväxt. Mögelsporer sprids effektivt genom luften så får du bara en apelsin eller liknande att mögla så sprider det sig fort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in