2007-02-08, 11:18
Medlem
Skogswalds avatar
Hejsan! Min senaste (och första) volta var jag på en öppen anstalt. Där hade flera av de intagna egna typ Mikrostereos som de spelade musik i, det var festligt. Jag är mkt för MP3-teknologin, detta då en cd-platta rymmer typ tio album á mpeg-layer3*

Nåväl, jag hade tänkt inställa mig lagom nu i dagarna. Har en dom på ett halvår och då jag sitter 2/3 (4 månader) tänkte jag att om jag steppar scenen nu så blir jag utslängd lagom till att teenizarna får sommarlov ;D

Iaf, jag hade tänkt beställa en --> sådan <-- eller nåt liknanade. Tror ni att jag har stor chans att få igenom en s.k. 'anhållan' om att få ha den på mitt rum/cell? Ni förstår, har jag min musik kan jag göra femton år på Bangkok Hilton

Utestäng inga tips nu, utan kom med vad ni vet. Som sagt, en liten spelare typ som den där och en spindel mé min cd-samling kopierad som mp3-cd's är allt jag behöver där inne. Vet att spelkonsoller som läser DVD är strikt förbjudet (pga. porrnoijan antagligen) men en musikspelare borde väl inte vara riktigt i samma liga.

Tacksam för alla svar!

One Love~
Citera
2007-02-08, 11:23
Medlem
Nu är jag ingen som har koll på anstalter, men borde det inte vara sjukt mycket smidigare och lättare att få igenom med en ljudanläggning utan högtalare, utan bara dina fetaste hörlurar?

Den där saken kanske stör dina medfångar eller något, dessutom kan du ju inte lyssna på natten.
Citera
2007-02-09, 15:23
Medlem
Ladybugs avatar
Mitt spontana tips är att du kontaktar anstalten där du ska sitta av din tid. Det är nog det enda sättet att få ett garanterat korrekt svar. På länken nedan finns länkar vidare till kriminalvårdens samtliga anstaler:

http://www.kvv.se/templates/KVV_JailList____1989.aspx
Citera
2007-02-09, 17:15
Medlem
När jag jobbade på anstalt så fick de intagna bara ta in cd skivor som var orginal. Alltså inga hemmabrännda.
Citera
2007-02-09, 18:33
Medlem
MissNovas avatar
Cd freestyle med små högtalare eller lurar till är vad man brukar få ta in, skivorna får inte vara brända..
Citera
2007-02-10, 17:21
Medlem
Marketh4xx0rs avatar
Hur ser de om skivorna är brända?
Citera
2007-02-10, 23:37
Medlem
FreedomOfSpeechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marketh4xx0r
Hur ser de om skivorna är brända?

Dem kollar väl på själva trycket på CD:n. Ser den ut som den gör när man köper i butik så räknar dem de som original. Är dem gråa med spritpenne text är dem brända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in