2026-08-11, 03:26
Moderator
Schlesiens avatar
-Jag är rädd för fiskar.

Hur många fobier och neuroser har personen Jimmie? Hur påverkar det omdömet och förnuftet?
Citera
2026-08-11, 10:05
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Åkesson vill lägga noll kronor på integration.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0V0Gl/akesson-vill-lagga-exakt-noll-pa-integration
Citera
2026-08-11, 10:09
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
-Jag är rädd för fiskar.

Hur många fobier och neuroser har personen Jimmie? Hur påverkar det omdömet och förnuftet?
Haha och alla mardrömmar som han har.

Värst är ändå Paulina Brandberg med sin fobi för bananer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministerns-bananfobi-valdigt-ovanlig
Citera
2026-08-29, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Haha och alla mardrömmar som han har.

Värst är ändå Paulina Brandberg med sin fobi för bananer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministerns-bananfobi-valdigt-ovanlig

Om ryktet stämmer så behöver hon i Jimmie”Mikro”Åkessons i alla fall inte vara rädd för nån banan, men får hon fobi för ventilgummin blir det knivigare.
Citera
2026-08-30, 13:30
Medlem
Kanske någon redan har skrivit om det, om inte så kommer här en liten undersökning jag gjorde.

Jimmie brukar ju berätta om alla bråkiga invandrarbarn i sandlådan som han såg när växte upp i Sölvesborg. Jag har kollat upp saken.

Jimmie är född 1979 och bodde 1980-1985 på Bergsvägen 58 i Sölvesborg. På gatan bodde 71 personer. Inte en enda hade utländskt efternamn eller var födda utanför Sverige.

Mellan 1986 och 1989 bodde han på Trestenavägen i Sölvesborg. Där bodde 112 personer. Endast en familj hade utländska rötter - de kom från Jugoslavien och bestod av mamma och pappa och en liten dotter född 1981. Inte kan det väl ha varit denna lilla flicka som skrämde skiten ur Jimmie i sandlådan.

Från 1989 bodde han på S Bryggerigatan i Sölvesborg. Där bodde 22 personer. De enda utlandsfödda där var herr och fru Knese som kom från Tyskland och var i pensionsåldern.

Så var det med den saken
Citera
Igår, 06:26
Medlem
Nu under valrörelsen har jag noterat att J ser allt mer nedgången ut. Ingen hållning, plufsig i ansiktet och orakad, lite som Leif GW faktiskt. Mår han dåligt eller medveten strategi att se folklig ut?
Citera
Igår, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
-Jag är rädd för fiskar.

Verkar onekligen vara rädd för det mesta här i livet.
Citera
Igår, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu under valrörelsen har jag noterat att J ser allt mer nedgången ut. Ingen hållning, plufsig i ansiktet och orakad, lite som Leif GW faktiskt. Mår han dåligt eller medveten strategi att se folklig ut?

Du kanske förstår att allt kampanjande tar på ens mående. Man sover mindre och åker land och rike i typ 2-3 månader...
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Magictrixs avatar
Jimmie på valvakan. Något skaver. Han är den partiledare som mesta av alla "jobbar hemma". Han går inte på tjusiga fester om han inte måste. Han klär dock upp sig något när han väl måste. Har ju sett helt ok ut i debatterna, om än inte i Armani-kostym. Men nu är det partifest och han ska leda trupperna och samtidigt peppa alla närvarande. Man har hyrt in sig på Strawberry hotel i Solna. Jimmie? Han kliver upp i talarstolen i en blå blazer från 87. Dubbelknäppt. Påminner mer om Kalle Ankas sjömanskostym. Till det har han "vita" byxor med gällivarehäng. De ser helt ärligt skitiga ut. Matchar inte kavajen alls. Skorna såg jag inte. Men herregud vad fet han har blivit. Sammantaget fick jag intrycket av att han super en hel del och att det är därför han är hemma så mycket.
Citera
Igår, 13:47
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jimmie på valvakan. Något skaver. Han är den partiledare som mesta av alla "jobbar hemma". Han går inte på tjusiga fester om han inte måste. Han klär dock upp sig något när han väl måste. Har ju sett helt ok ut i debatterna, om än inte i Armani-kostym. Men nu är det partifest och han ska leda trupperna och samtidigt peppa alla närvarande. Man har hyrt in sig på Strawberry hotel i Solna. Jimmie? Han kliver upp i talarstolen i en blå blazer från 87. Dubbelknäppt. Påminner mer om Kalle Ankas sjömanskostym. Till det har han "vita" byxor med gällivarehäng. De ser helt ärligt skitiga ut. Matchar inte kavajen alls. Skorna såg jag inte. Men herregud vad fet han har blivit. Sammantaget fick jag intrycket av att han super en hel del och att det är därför han är hemma så mycket.

Bra analys. Jobbigt att vara köpt, och hatad. Näst på tur är småbarnspappan Vinge. Kommer han palla med? Välstruken och verbal, fru med lite trasslig bakgrund och två små pojkar i Bromma. Kan han vända skeppet? Vinge flörtade lite med Nordisk Ungdom för 100 år sen men fick göra avbön i rätt rum och fick sitta kvar. Blir intressant att se vad han kan göra med SD.
Citera
Igår, 17:20
Medlem
Stackars Jimmie verkar vara i dålig form plufsig och sjaskig.

Kan det vara för mycket sprit, tabletter och hasardspel. Undrar om Jimmie kommer att avgå eller sjukskriva sig igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in