2026-02-05, 14:48
Medlem
Riksreptilens avatar
Det blev inget deltagande i renrace på Jokkmokks marknad p g a hot.

https://www.tv4.se/artikel/430GlX5U2JhyRTxBCIOL0M/akesson-skippar-renrace-efter-hot?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link

" Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson befinner sig i Jokkmokk för att besöka den årliga marknaden som hålls i staden.

I samband med besöket hade Åkesson planerat att delta i det traditionsenliga renracet, men SD-ledaren behövde tänka om.

Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna skippar Åkesson tävlingen på uppmaning av Säpo. Orsaken är att hot ska ha riktats mot SD-ledaren.

Enligt uppgifterna framfördes hoten när Åkesson var på väg till arenan där renracet hålls. "
Citera
2026-02-05, 15:38
Medlem
Men fan vad konstigt. Blir konstigare för var vecka.
Hur låter exakt en tappad pistol eller revolver? Hur kommer det sig att JÅ inte kan höra skillnaden? E han döv eller dum? Han hörde men såg inte? Var det en islamist eller lapp som tappade det pistolliknande föremålet? Har grabben inte livvakter? Var han full eller pillertrillar han?

”ett pistolliknande föremål tappats nära partiledaren, uppger han för TV4 Nyheterna

– Jag hörde att det var en revolver eller en pistol, säger Jimmie Åkesson.”
Citera
2026-02-05, 17:13
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Hur låter exakt en tappad pistol eller revolver? Hur kommer det sig att JÅ inte kan höra skillnaden? E han döv eller dum? Han hörde men såg inte? Var det en islamist eller lapp som tappade det pistolliknande föremålet? Har grabben inte livvakter? Var han full eller pillertrillar han?

”ett pistolliknande föremål tappats nära partiledaren, uppger han för TV4 Nyheterna

Hahha
Han hörde det från livvakterna inte från pistolen.

Jokkmokk låter som det kan ha varit en arg same?
Citera
2026-02-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag hörde en annan förklaring. Jimmie hade tolkat det som ren race, alltså att det skulle vara renrasiga renar. Sen fick de reda på att många av renarna var blandraser och då ville inte Jimmie vara med längre.

Du har skön humor ;-)

Själv tror jag det låg en Lapp på marken med en pistol på som han tog för ett hot
Citera
2026-02-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natt-mackan
Du har skön humor ;-)

Själv tror jag det låg en Lapp på marken med en pistol på som han tog för ett hot
Antingen det eller så har stackarn drömt en mardröm igen
Citera
2026-02-05, 17:35
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig

Hoppas du skriver för att vara lustig....

Han, Jimmie hörde inte tappandet av föremålet, utan att han "hört" att det skulle vara ett skjutvapen.

Nu kan jag oxå vara rolig.

Kan det varit racets startpistol som skramlade i gatan? SÄPO? Har ni kommit ut med et bra svar?
Citera
2026-02-05, 18:27
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Jimmies huvudbudskap med besöket i jokkmok var att jakt och fiskerättigheter ska vara samma för alla. Tror jag har en rätt tydlig Gm-porofil.
Citera
2026-02-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Hoppas du skriver för att vara lustig....

Han, Jimmie hörde inte tappandet av föremålet, utan att han "hört" att det skulle vara ett skjutvapen.

Nu kan jag oxå vara rolig.

Kan det varit racets startpistol som skramlade i gatan? SÄPO? Har ni kommit ut med et bra svar?
Okej! Jag läste lite snabbt. Haha! Så en lapp eller nån har tappat en pistol eller en revolver nära? JÅ? Eller i stan? I Lappland? och livvakterna SÄPO ingrepp på ngt sätt. Om attentatsförsöket då borde ta mig fan vara löpsedlar och helsidor och uppslag om en lapp försökt skjuta JÅ. Får man springa omkring med pickadoll som civil i Sverige även om man har licens? Fattar ingenting. Händer ju lite konstiga saker kring JÅ. Drömmer mardrömmar, slår sig när han gör det - fick han stryk av tjejen ? Mår grabben dåligt
Citera
2026-02-08, 04:41
Medlem
Låter rätt konstigt det där med en tappad pistol på marken, startpistolen i renrasig (sorry, kunde inte låta bli, humorn över tävlingens namn är ju hyfsad) eller en extremt klantig attentatsman? En attrapp, luftvapen, vattenpistol som kastades som hot?
Citera
2026-02-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Låter rätt konstigt det där med en tappad pistol på marken, startpistolen i renrasig (sorry, kunde inte låta bli, humorn över tävlingens namn är ju hyfsad) eller en extremt klantig attentatsman? En attrapp, luftvapen, vattenpistol som kastades som hot?

Ska röra sig om en 13-årlig pojke som köpt en leksakspistol i plast i ett av marknadsstånden på Jokkmokks marknad. På väg till renracet ska han ha tappat leksakspistolen och detta uppmärksammades av livvakterna.
Citera
2026-02-08, 18:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Ska röra sig om en 13-årlig pojke som köpt en leksakspistol i plast i ett av marknadsstånden på Jokkmokks marknad. På väg till renracet ska han ha tappat leksakspistolen och detta uppmärksammades av livvakterna.

Låter som de lider av extrem paranoia. Hot i varenda buske och sängbord (hahaha)
Citera
2026-02-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Låter som de lider av extrem paranoia. Hot i varenda buske och sängbord (hahaha)

Kanske just den extrema paranoian som håller våra politiker vid liv

Alla vet ju tex vad Vänsterextremister är kapabla till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in