2018-08-20, 10:38
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Ingen bryr sig om vad du tycker. Vi kan med egna ögon se att han är lite överviktig. Dock har han själv sagt att han ätit för mycket gott och att numera lever på bl.a tomater. Han har förmodligen bättre självinsikt än vad du besitter.

Så du klarar inte av några kritiska iakttagelser av Den Store Ledaren. Har du glömt att han redan haft ett sammanbrott? Du vågar kanske inte tänka tanken att han kan vara på väg mot nästa.
Citera
2018-08-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han ser ut att må bra, tycker jag.

...säger en SD-väljare med nedsatt varseblivningsförmåga.
Citera
2018-08-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Ingen bryr sig om vad du tycker. Vi kan med egna ögon se att han är lite överviktig. Dock har han själv sagt att han ätit för mycket gott och att numera lever på bl.a tomater. Han har förmodligen bättre självinsikt än vad du besitter.

Bristande självinsikt ger du prov på. Det är något jag alltid reagerat på bland SD:s politiker: de är inte vidare klipska. Dessutom verkar de vara oerhört egotrippade. De struntar i om ledaren för partiet så kollapsar mitt under valrörelsen, bara han lockar nya väljare. Vilken vuxen människa som helst måste kunna dra slutsatsen av tidningsartikeln, att Jimmie riskerar en kollaps före 9 september. Bortsett från valrörelsen verkar han mest ha använt riksdagen till att sitta och vila i. Inom några år har han nog slutat arbeta helt.
Citera
2018-08-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
...säger en SD-väljare med nedsatt varseblivningsförmåga.
Det vet du ingenting om vad jag kommer rösta på.
Citera
2018-08-21, 10:04
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så du klarar inte av några kritiska iakttagelser av Den Store Ledaren. Har du glömt att han redan haft ett sammanbrott? Du vågar kanske inte tänka tanken att han kan vara på väg mot nästa.

Tycker du att det är konstig att en människa får ett "sammanbrott?" Han gick ut väldigt hårt ut förra valet.
Citera
2018-08-21, 11:49
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Fantasierna står du för! Dagens intervju med Jimmie i Expressen bekräftar helt och hållet min bedömning av honom. Han sover max tre timmar i sträck. Antidepressiva mediciner tar han fortfarande, men berättar inte vilka. Han säger sig inte ha kontakt med sjukvården, men "lite terapi kanske vore bra".

Det syns på honom att han inte mår bra.
Tillägg:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/far-jag-sova-tre-timmar-i-strack-ar-jag-nojd/

Nej du har nog rätt ingen som mår bra strävar efter att se ut som Mikael Wiehe. https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikael_Wiehe

Att bara sova tre timmar i sträck under 4 veckors tid är inte bra man drabbas av paranoia, humörsvängningar svårt att kommunicera och att förstå andra https://science.howstuffworks.com/life/sleep-deprivation1.htm. Allt detta passar bra in på Jimmie och man kan studera effekterna av de tydligt under hans debatter. Han går från att se sprallade glad ut till att se heligt förbannad ut, till hånflinade förakt. Han ger tydligt uttryck för paranoia ( han ensam mot världen) och att ingen förstår honom.
Citera
2018-08-21, 11:50
Bannlyst
Citat:
Fantasierna står du för! Dagens intervju med Jimmie i Expressen bekräftar helt och hållet min bedömning av honom. Han sover max tre timmar i sträck. Antidepressiva mediciner tar han fortfarande, men berättar inte vilka. Han säger sig inte ha kontakt med sjukvården, men "lite terapi kanske vore bra".

Det syns på honom att han inte mår bra.
Tillägg:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/far-jag-sova-tre-timmar-i-strack-ar-jag-nojd/

Mediciner kommer han behöva äta lång tid framöver gissar jag och troligtvis blir han beroende av dem.
Citera
2018-08-21, 14:02
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Mediciner kommer han behöva äta lång tid framöver gissar jag och troligtvis blir han beroende av dem.

Varför skulle han bli beroende av dom?
Citera
2018-08-21, 14:15
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Varför skulle han bli beroende av dom?

Det är en helt rimlig slutsats att han troligen blir.

I stort sett alla antidepressiva mediciner har visat att det kan vara beroendeframkallande för vissa (jag känner inte till någon som inte är det). Jimmie har även tidigare visat sig ha en personlighetstyp som blir beroende (spelberoendet).

Men t.ex låga doser av SSRI borde verkligen inte påverka han exekutiva förmågor. Värre är det väl om han går på tyngre grejer som haldol eller någon form av benzo. Rimligtvis borde en statsministerkandidat redovisa vilka psykofarmaka han tar och även redovisa psykiska diagnoser.
Citera
2018-08-21, 15:06
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det är en helt rimlig slutsats att han troligen blir.

I stort sett alla antidepressiva mediciner har visat att det kan vara beroendeframkallande för vissa (jag känner inte till någon som inte är det). Jimmie har även tidigare visat sig ha en personlighetstyp som blir beroende (spelberoendet).

Men t.ex låga doser av SSRI borde verkligen inte påverka han exekutiva förmågor. Värre är det väl om han går på tyngre grejer som haldol eller någon form av benzo.

Kan vara OCH är, är det en stor skillnad på. Om man tar t.ex. Fluoxetin, tanken är att den ska stabilisera en kemisk obalans. Är det fel att ta medicinen då en längre tid? Även om den nu skulle vara beroendeframkallande så får man titta på syftet och hur den påverkar individen.

Kanske dags att sluta ge smärtstillande opiater till personer med kraftig smärta. Opiater är trots allt jävligt mer beroendeframkallande än antidepressiva.
Citera
2018-08-21, 15:39
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Kan vara OCH är, är det en stor skillnad på. Om man tar t.ex. Fluoxetin, tanken är att den ska stabilisera en kemisk obalans. Är det fel att ta medicinen då en längre tid? Även om den nu skulle vara beroendeframkallande så får man titta på syftet och hur den påverkar individen.

Kanske dags att sluta ge smärtstillande opiater till personer med kraftig smärta. Opiater är trots allt jävligt mer beroendeframkallande än antidepressiva.

Visst håller med dig helt, jag tycker heller inte det behöver vara ett problem t.ex är ju de med HIV beroende av antivirala mediciner så det blir lite löjligt hela diskussionen.

Det intressanta är vad den som kan bli Sveriges statsminister har för psykiatriskdiagnos och vad för psykofarmaka han äter Jag tycker inte detta är en privatsak eftersom det skulle vara avgörande för hur många skulle rösta. Jag skulle aldrig rösta på någon med ADHD diagnos eller bipolär även om den är stabil i nuläget är det ingen som vet hur en reagerar under en extrem långvarig press.

Alla som aspirerar på att leda Sverige borde redovisa sin psykiska hälsa typ friskintyg. Inget konstigt med det jfr med vissa yrken som man inte kan ha med vissa diagnoser (ex. pilot, tågförare där man inte tar in de med depressioner)
Senast redigerad av MadBalt 2018-08-21 kl. 15:42.
Citera
2018-08-21, 19:58
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Tycker du att det är konstig att en människa får ett "sammanbrott?" Han gick ut väldigt hårt ut förra valet.

Ja det är konstigt, det finns hundratals partiledare i världen som sköter sitt jobb utan att få sammanbrott. En partiledare som får ett sammanbrott är inte rätt man för jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in