Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Det är sällan någon från SD imponerar på mig. Är positivt överraskad.
Älskar när människor gör något som går emot andras förväntningar och föreställningar.
Vad spännande att du är insatt i andras förväntningar och föreställningar! Själv tyckte jag detta var en ickenyhet, då jag struntar fullständigt i om Jimmy är bög eller inte. Väljer han som nu att komma ut ur garderoben genom en artikel i Aftonbladet, stred det varken mot mina förväntningar eller föreställningar.
Låt honom vara lite privat, han var faktiskt på gayklubben på sin fritid och jag tycker det är snaskigt av Aftonbladet att outa honom, men den publicistiska bedömningen får de själva stå för. Att Jimmy är bög är inget som bör påverka bedömningen av hans politiska bana.
Jag är lite osäker på hur du kan bli positivt överraskad av att en smygbög går på gayklubb och outas i pressen. Men jag vet inte heller något om dina förväntningar och föreställningsvärld.
Lämna den misslyckade människospillran Jimmy ifred, han har fullt upp med spelmissbruk, utbrändhet och att hantera och utesluta ungdomsförbund och oliktänkande inom partiet för att hinna bry sig om att smyga omkring på gaybarer inkognito.
Att det mer eller mindre är ett krav att göra bort sig på fyllan är helt i sin ordning och ingår i partikulturen i SD. Jimmy är i detta fall varken ett offer eller ett undantag. Det som hände smygbögen Jimmy var något som kommer att applåderas på nästa möte på landsdagarna, då ytterligare pinsamheter ska vävas in i partilegenden.
Att fläka ut sitt privatliv i pressen på detta sätt och sedan inte ens låta pressavdelningen lämna så mycket som en kommentar om händelsen tyder nog inte på att det hela var mer genomtänkt än att Jimmy blev lite pilsk på kvällen och gick för att ragga på bögarna.