2016-12-04, 11:51
Medlem
Avva66s avatar
Det är aldrig fel att provocera, det har vänstern gjort i åratal.
Anklagar de Jimmie för att vara bög, så går de ju i fällan. Bög är ju enligt media norm.

Dessutom, är alla hetero människor förbjudna att besöka en sk bögbar? Det låter väldigt besynnerligt.
Senast redigerad av Avva66 2016-12-04 kl. 11:57.
Citera
2016-12-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Det har absolut tagits upp och du är ute på riktigt hal is. SD:s egen presschef dementerade att det skulle ha varit någon aggressivitet mot Jimmie Åkesson när han besökte gayklubben.

Så du menar att det aldrig har hänt?
Citera
2016-12-04, 12:01
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Tiden får aldrig visa, en bra story är det ju för fittpressen. Jag trior knappast att sanningen kommer att skrivas av dem. Möjligtvis ett klargörande på SD:s hemsida, men hur många kommer att läsa den? Fittmedia!
Citera
2016-12-04, 12:01
Medlem
När vågar JÅ komma ut ur garderoben?
Tydligen är är det redan känt inom
den egna rörelsen och om man läser
mellan raderna i hans självbiografi
"Satis Polito" finns det inget som
motsäger att detta kan vara sant.

(FB) SD:s HBT-personer
Citera
2016-12-04, 12:09
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
När vågar JÅ komma ut ur garderoben?
Tydligen är är det redan känt inom
den egna rörelsen och om man läser
mellan raderna i hans självbiografi
"Satis Polito" finns det inget som
motsäger att detta kan vara sant.

(FB) SD:s HBT-personer
I så fall, och? (Inte troligt ifs) Men du kliver ju rätt ner i fällan själv, mupp!
Citera
2016-12-04, 12:09
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
SD menade genom sin presschef Henrik Vinge att Jimmie Åkesson varit på gayklubben Secret Garden men dementerade samtidigt att någon aggressivitet mot Åkesson skulle ha förekommit i samband med gayklubbesöket.
Citera
2016-12-04, 12:23
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Här diskuteras Jimmie Åkessons besök på en påstådd gayklubb i Stockholm och ingenting annat.
Nog är det väl mer rättvisande att kalla Secret Garden för en "gayklubb" eller "gaybar" snarare än en "påstådd gayklubb" med tanke på att Secret Gardens grundare själva sa så här i en intervju från 2014:
Citat:
Berätta om Secret Garden, är det en bar, restaurang eller klubb?
Celine: Secret Garden är en restaurang och gaybar. Det är ingen nattklubb.. än!

Det finns redan hyfsat med gayställen i stan, varför ska man gå till er?
Ibrahim: Det finns redan ett par gayställen, men inte tillräckligt många. Det behövs en ny öppensinnad restaurang och bar som håller låga priser och som är öppen längre och mer tillgänglig. Vi finns mitt på Kornhamnstorg i Gamla Stan med en uteservering samt en innergård. Utöver det så har vi öppet 12-03 alla dagar i veckan, hela året.
För den som inte förstått Secret Gardens inriktning har ni här lite mingelbilder.
Citera
2016-12-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
I så fall, och? (Inte troligt ifs) Men du kliver ju rätt ner i fällan själv, mupp!

JÅ kommer med dubbla budskap
eller också har han en dold
agenda som bara det innersta
kretsarna känner till.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/jimmie-akessons-angrepp-pa-gardell/

... eller så är han enbart bitter över sin egen situaton.
Citera
2016-12-04, 13:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det är sällan någon från SD imponerar på mig. Är positivt överraskad.
Älskar när människor gör något som går emot andras förväntningar och föreställningar.

Vad spännande att du är insatt i andras förväntningar och föreställningar! Själv tyckte jag detta var en ickenyhet, då jag struntar fullständigt i om Jimmy är bög eller inte. Väljer han som nu att komma ut ur garderoben genom en artikel i Aftonbladet, stred det varken mot mina förväntningar eller föreställningar.

Låt honom vara lite privat, han var faktiskt på gayklubben på sin fritid och jag tycker det är snaskigt av Aftonbladet att outa honom, men den publicistiska bedömningen får de själva stå för. Att Jimmy är bög är inget som bör påverka bedömningen av hans politiska bana.

Jag är lite osäker på hur du kan bli positivt överraskad av att en smygbög går på gayklubb och outas i pressen. Men jag vet inte heller något om dina förväntningar och föreställningsvärld.

Lämna den misslyckade människospillran Jimmy ifred, han har fullt upp med spelmissbruk, utbrändhet och att hantera och utesluta ungdomsförbund och oliktänkande inom partiet för att hinna bry sig om att smyga omkring på gaybarer inkognito.

Att det mer eller mindre är ett krav att göra bort sig på fyllan är helt i sin ordning och ingår i partikulturen i SD. Jimmy är i detta fall varken ett offer eller ett undantag. Det som hände smygbögen Jimmy var något som kommer att applåderas på nästa möte på landsdagarna, då ytterligare pinsamheter ska vävas in i partilegenden.

Att fläka ut sitt privatliv i pressen på detta sätt och sedan inte ens låta pressavdelningen lämna så mycket som en kommentar om händelsen tyder nog inte på att det hela var mer genomtänkt än att Jimmy blev lite pilsk på kvällen och gick för att ragga på bögarna.
Senast redigerad av ursprungligen 2016-12-04 kl. 13:08.
Citera
2016-12-04, 13:03
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Nog är det väl mer rättvisande att kalla Secret Garden för en "gayklubb" eller "gaybar" snarare än en "påstådd gayklubb" med tanke på att Secret Gardens grundare själva sa så här i en https://www.qx.se/noje/27509/secret-garden-nytt-gaystalle-i-stockholm/ från 2014:För den som inte förstått Secret Gardens inriktning har ni här lite https://www.qx.se/noje/vimmel/32052/turisttatt-pa-secret-garden/.
Efter att ha tittat på bilderna, inser man att en heteroman inte har någon större anledning att besöka detta ställe.
Nu måste regnbågsfamiljen öppna sin famn för sin nya medlem.
Den nya förkortningen bör nog bli HBTQSD.
Citera
2016-12-04, 13:04
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
JÅ kommer med dubbla budskap
eller också har han en dold
agenda som bara det innersta
kretsarna känner till.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/jimmie-akessons-angrepp-pa-gardell/

... eller så är han enbart bitter över sin egen situaton.
Har du kvällspressen som källa?
IDIOT!
Citera
2016-12-04, 13:27
Medlem
antoneriks avatar
Om jag har förstått saken rätt så hände det ingenting inne på gaybaren? Några stycken gick ut därför att dom inte ville se JÅ. Fine, så vad diskuterar vi då? Att han gick in på en gaybar i gamla stan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in