Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-07, 14:41
Bannlyst
Övrigt försvinner, nån ny del tillkommer och Flashback-delen hoppar runt...?
Citera
2007-02-07, 14:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Övrigt försvinner, nån ny del tillkommer och Flashback-delen hoppar runt...?

Vi bygger om lite.
Går så att avdelningarna blir enklare att hitta.
Lite rörigt i början.
Kom gärna med synpunkter.

admin
Citera
2007-02-07, 14:59
Medlem
korbens avatar
Jag skickade följande till moderatorn RollerBoySE precis innan jag upptäckte att det händer grejer i forumet, så jag skriver det här också.

Citat:
Sortering på forum under Data, IT och Internet
Hej

Jag har sett många trådar skapas i forumet för datasäkerhet som handlar om någon stackare som har problem med sin dator och som kanske egentligen gör hemma i 'Dator och IT-support' forumet eller annat. Jag tror att användare ser Datasäkerhet forumet som ligger högst upp och undermedvetet snabbt hittar en anledning att posta sin tråd där, istället för att titta igenom forumen för att avgöra vilket som passar.

Mitt förslag är att lägga Dator och IT-support forumet högst upp i kategorin, eftersom det är det forumet som desperata användare med dataproblem antagligen letar efter och borde posta i.
Citera
2007-02-07, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Kom gärna med synpunkter.

Hur vore det att ta tillfället i akt och flytta Spel-forumet ur Data / Teknologi och lägga det i Kultur? Jag kan tänka mig att det ligger där det ligger för att spel spelas på - hör och häpna - datorer, men det känns som det har väldigt lite att göra med mediet i sig. Tänk om Musik- och Film-forumen hade legat i en underkategori i Hemelektronik bara för de spelas upp i CD- och DVD-spelare...

Eller?

(Edit: Nu såg jag att Hemelektronik-forumet var borta, men wadeva!)
Citera
2007-02-07, 15:17
Medlem
onemans avatar
Angående IT-forumen så är det nog enklast om man lägger säkerhets- och övriga diskussioner-forumen som underforum till supportforumet. Besökare som skriver supportfrågor verkar inte bry sig om att se efter vad det finns för forum. Skulle de andra två forumen då vara underforum till Support skulle man nog slippa en del felposter där.

Sedan tycker jag att det är underligt att ha två forum för programmering, beroende på vilket språk det är, eller snarare hur det används. Programmering och Webutveckling överlappar varandra rejält. Används C# för att programmera till Windows ska tråden ligga i Programmering, används det till ASP.Net ska tråden ligga i Webutveckling. Samma sak med PHP, det används oftast till webutveckling men kan även användas till annat.

Edit: Om det nu ska heta Data och Teknologi, borde inte Naturvetenskap, matematik och teknologi ligga där då? Bilforumet också kanske?
Det bästa är nog att döpa om Data och Teknologi till Datorer och annan hemelektronik eller liknande.
Citera
2007-02-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CDOE
Hur vore det att ta tillfället i akt och flytta Spel-forumet ur Data / Teknologi och lägga det i Kultur? Jag kan tänka mig att det ligger där det ligger för att spel spelas på - hör och häpna - datorer, men det känns som det har väldigt lite att göra med mediet i sig. Tänk om Musik- och Film-forumen hade legat i en underkategori i Hemelektronik bara för de spelas upp i CD- och DVD-spelare...

Eller?

(Edit: Nu såg jag att Hemelektronik-forumet var borta, men wadeva!)

Sant, skulle gärna vilja se spelforumet flyttas till kultur och ha två avdelningar, en för brädspel o.dyl. och en annan för elektroniska spel.
Citera
2007-02-07, 16:05
Medlem
Wittgensteins avatar
Har Övrigt förpassats till de sälla jaktmarkerna?
Citera
2007-02-07, 16:07
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Har Övrigt förpassats till de sälla jaktmarkerna?
Skulle väl tro att "Allmänt & blandat" är fd övrigt....
Citera
2007-02-07, 16:51
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Skulle väl tro att "Allmänt & blandat" är fd övrigt....

Stämmer bra det.

admin
Citera
2007-02-07, 16:55
Medlem
mishimas avatar
Efter en kort blick på det känns det bra.

Men jag har ett förslag; skulle vilja att man gör skvaller till eget forum och att man slår ihop M&J med reklam och marknadsföring och döper om det till Journalistik, medier & reklam. Det är två närbesläktade ämnen som jag tycker borde kunna diskuteras under samma tak.
Citera
2007-02-07, 16:59
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Angående IT-forumen så är det nog enklast om man lägger säkerhets- och övriga diskussioner-forumen som underforum till supportforumet. Besökare som skriver supportfrågor verkar inte bry sig om att se efter vad det finns för forum. Skulle de andra två forumen då vara underforum till Support skulle man nog slippa en del felposter där.
Varför tror du att man har Moderatorer?

Tycker förövrigt inte att det är så många trådar som ligger i Datasäk när de ska ligga i support. Det skulle kunna fixa några felpostningar men att man ska vara tvungen att gå in på Dator & it support för att komma till Datasäkerhet är inte värt det.
Citera
2007-02-07, 17:01
Medlem
Humor-delen har tagits bort för gott eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in